معرفی جفت ارز USD/JPY، صفر تا صد جفت ارز دلار به ین ژاپن

معرفی جفت ارز دلار به ین ژاپن

جفت ارز دلار به ین ژاپن برای نشان دادن نرخ تبدیل دلار آمریکا به ین ژاپن به کار می‌رود و جز جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس به حساب می‌آید. ین ژاپن مانند دلار آمریکا یک ارز امن به حساب می‌آید بنابراین جز پر معامله‌ترین و نقد شونده‌ترین ارزهای دنیاست. در این مطلب از امیرتریدر قصد داریم به طور کامل به معرفی USD/JPY و عوامل تاثیر گذار بر روی آن بپردازیم.

|at_cta_form|

جفت ارز دلار به ین ژاپن چیست؟

برای انجام معاملات در بازار فارکس شما باید یک جفت ارز را مورد معامله قرار دهید. USD/JPY نیز از این قضیه مستثنی نیست. در معاملات خرید این Pair معاملاتی شما برای خرید یک واحد دلار آمریکا باید ین ژاپن بپردازید. مثلا اگر USD/JPY برابر با 130 باشد به این معنی است که باید برای دریافت یک دلار آمریکا 130 ین بپردازید.

تاریخچه جفت ارز دلار به ین ژاپن

ین ژاپن یک دارایی امن در جهان به حساب می‌آید. پس از یورو، دلار و پوند انگلیس این ارز چهارمین ارز معاملاتی در جهان به حساب می‌آید. عوامل زیر باعث شده است که ین ژاپن به یک دارایی امن در جهان تبدیل شود:

  • نرخ بهره در این کشور پایین است. این مورد باعث می‌شود قیمت ارز همیشه پایین باشد.
  • از آن جایی که این ارز معاملات بالایی دارد نقدینگی آن بالاست.

ین ژاپن که با نام JPY نشان داده می‌شود در سال 1871 به وجود آمد و اولین اسکناس‌های آن در سال 1870 چاپ شد. تاریخچه ین ژاپن به سکه های برنزی Wu Zhu در سلسه هان بر می‌گردد.

بررسی همبستگی ین ژاپن

جفت ارز دلار به ین ژاپن دارای همبستگی با بازارهای سهام و اوراق قرضه است. بنابراین همیشه باید به شاخص ها مخصوصا S&500 نگاه ویژه داشته باشید. این Pair به طور سنتی دارای همبستگی نزدیک با اوراق خزانه داری آمریکاست. علاوه بر این USD/JPY دارای همبستگی مثبت با USD/CHF است، زیرا جدا از این واقعیت که هر دو جفت ارز دلار آمریکا را به‌عنوان ارز پایه دارند. فرانک سوئیس هم به عنوان ارز امن در میان سرمایه گذاران شناخته می‌شود. از طرف دیگر USD/JPY با قیمت طلا همبستگی منفی دارد. با کاهش USD/JPY در طول رکود بزرگ، قیمت طلا افزایش یافت.

بهترین زمان برای معامله جفت ارز دلار به ین ژاپن چیست؟

از آن جایی که بازار فارکس یک بازار 24 ساعت است می‌توانید بدون هیچ محدودیتی این جفت ارز را در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید مورد معامله قرار دهید. اما در برخی از تایم ها نقدینگی و حجم معاملات بالاست بنابراین بهتر است در این ساعات ترید خود را انجام دهید. زمانی که بازارهای آسیایی باز هستند معمولا بیشترین میزان تحرک در این جفت ارز دیده می‌شود. این زمان از ساعت 4 و نیم تا 10 و نیم صبح است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مطلب بهترین زمان برای معامله روزانه جفت ارز USD / JPY مراجعه نمایید.

استراتژی های کاربردی برای معاملات جفت ارز دلار به ین ژاپن

سرمایه‌گذاران کوتاه ‌مدت و بلند مدت استراتژی‌های متفاوتی برای معامله جفت USD/JPY استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، معامله گران کوتاه مدت ممکن است بخواهند اوراق قرضه دو ساله خزانه داری و بازار سهام را زیر نظر بگیرند، در حالی که معامله گران بلند مدت به اعداد اوراق قرضه 10 و 30 ساله توجه می‌کنند.

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی جفت ارز دلار به ین ژاپن

این جفت ارز در برابر بیانیه های منتشر شده توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن حسایت بالایی دارد و در زمان انتشار اخبار مرتبط با این موارد نوسان بالایی در آن رخ می‌دهد. به طور کلی عوامل ژئوپلتیک مانند انواع ویروس‌ها و …، تعین نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن و انتشار داده های اقتصادی بر روی قیمت این Pair تاثیر می‌گذارد.

سخن پایانی جفت ارز USD/JPY

جفت ارز دلار به ین ژاپن بسیار محبوب است زیرا ین ژاپن یک ارز امن به حساب می‌آید همچنین هر دو جفت ارز جز پر معامله ترین و نقد شونده ترین ارزهابه حساب می‌آیند. مانند سایر ارزهای موجود در این بازار، عوامل سیاسی و اقتصادی بر روی این جفت ارز تاثیر می‌گذارند. این عوامل تاثیر گذار شامل نرخ های بهره تعیین شده توسط ایالت متحده و ژاپن، عوامل ژئوپلتیک، اخبار اقتصادی و … هستند. این جفت ارز یکی از پرکاربرد ترین ها در مباحث سیگنال فارکس و آموزش فارکس است که در صورت نیاز می توانید در امیر تریدر آنهارا دنبال کنید.

همچنین می توانید در دسته مقالات اصطلاحات فارکس درباره با دیگر جفت ارز ها بدانید:

سوالات متداول

چه عواملی بر روی جفت ارز دلار به ین ژاپن تاثیر می‌گذارد؟

عوامل سیاسی و اقتصادی مانند تعیین نرخ بهره، عوامل ژئوپلتیک و … این ارز را دستخوش تغییر می‌کنند.

جفت ارز USD/JPY با چه ارزهایی همبستگی دارد؟

این جفت ارز دارای همبستگی نزدیک با اوراق خزانه داری آمریکاست.  همچنین دارای همبستگی مثبت با USD/CHF است. این Pair با قیمت طلا همبستگی منفی دارد.

3.7/5 (4 امتیاز)