مشکلات تریدر ها

مشکلات تریدر

مشکلی که بسیاری از تریدر ها با آن مواجه هستند در ایجاد تغییرات مورد نیاز نیست، بلکه در پیگیری نکردن است. همین موضوع در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد. افراد موفق به دنبال تغییر هستند و هرگز تمرین را متوقف نمی‌کنند. این در حالی است که افراد معمولی به مرور زمان از اهداف خود دست می‌کشند و کمتر از قبل تلاش می‌کنند و همین موضوع جلوی تغییر را می‌گیرد. وقتی شخصی دچار تنبلی و سستی می‌‌شود در نهایت به عادت‌های قبلی خود باز می‌گردد و پیشرفت نخواهد کرد. در نتیجه این موارد شخص موفق، روز به روز بهتر می‌شود در صورتی که فرد معمولی پیشرفت خاصی نمی‌کند. با مطلب مشکلات تریدر و راه حل آن همراه ما باشید.

اما پذیرش تغییر آسان نیست. حتی اگر تریدری برای بررسی و آزمایش روش‌ها و تکنیک‌های جدید از استراتژی‌‌های معمول خود دست بکشد، ممکن است اوضاع تاحدودی از کنترل او خارج شود و فرد مورد نظر پشتکار لازم برای مقابله با آن را نداشته باشد.

مشکلات تریدرها در عدم تمرکز بر روی نتایج اولیه

وقتی ترید کنندگان در فارکس اولین تغییرات را در سبک معاملاتی خود اعمال می‌کنند، روی نتایج این تغییر تمرکز می‌کنند. این موضوع اولین اشتباه و مشکلات تریدرها است زیرا در وهله اول بر سود و زیان معامله تمرکز می‌کنند. گاهی ممکن است یک استراتژی خاص سودبخش باشد؛ در این شرایط اگر معامله‌گر تنها بر نتایج اولیه تمرکز کند از این استراتژی در معاملات خود استفاده خواهد کرد و ممکن است از این طریق ضرر زیادی متحمل شود. مشکل این است که معامله گر به طور کامل از تمام اثرات احتمالی تغییرات اعمال شده بر سیستم کلی معاملات و برنامه‌های مدیریت ریسک آگاه نیست.

این مشکلات تریدرها ناشی از کم تجربه بودن فرد است. فرد هم در درک پارامترهای جدید سیستم و هم در نحوه برخورد با تغییرات سیستم مشکل دارد. بسیاری از معامله‌گران فارس متدهای بسیاری را تمرین می‌کنند؛ اما دانش و نظم لازم برای تمرین این استراتژی‌ها و کسب اطلاعات مورد نیاز درباره موثر بودن یا نبودن نتایج را ندارند. در بسیاری از موارد این افراد به این دلیل که احساس می‌کنند این کار ارزش زمان، تلاش و مشکلات آن را ندارد تلاشی در این راستا نمی‌کنند.

در نهایت، اگر یک سیستم معاملاتی جدید یا ابزار معاملاتی از نظر روحی و مالی به معامله‌گر آسیب برساند نباید استفاده شود. گاهی نیز ممکن است معامله‌گر از قرار گرفتن در معرض تغییر خودداری کند و درنتیجه پیشرفتی نکند.

بهترین راه برای امتحان استراتژی‌ها و اعمال تغییرات جدید، استفاده از فضایی است که ریسک از دست دادن سرمایه در آن وجود ندارد. با انجام این کار، می‌توانید سرعت یادگیری خود را، بدون ریسک از دست دادن سرمایه، افزایش دهید. دو راه برای انجام اینکار وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

بررسی نمودار ارزها

بررسی نمودارها یکی از بهترین راه برای آزمایش استراتژی‌هاست، این روش به شما کمک می‌کند تا تاثیرات استراتژی خود بر نمودار را بررسی کنید. در این حالت وقتی شرایط مشابه مجددا بر روی نمودار تکرار شد، می‌توان از استراتژی مورد نظر استفاده کرد.

معامله دمو

معاملات دمو یا آزمایشی نیز بسیار مفید است زیرا به شما امکان می‌دهد تا بدون از دست دادن سرمایه معامله کنید. می‌توانید هر تعداد معاملات انجام دهید زیرا در حالت دمو یا آزمایشی در تایم اصلی بازار معامله انجام می‌شود. می‌توانید یک سیستم معاملاتی را مکررا تمرین کنید یا توجه خود را بر روی گزارش‌های خبری خاص بگذارید.

با انجام این دو کار، خود را در یک محیط کنترل شده قرار می‌دهید و به خود زمین تمرینی می‌دهید تا در آن بر روی استراتژی خود تمرین کنید و مهارت‌های خود را، بدون فشار ناشی از از دست دادن سرمایه، آزمایش کنید.

چطور یک معامله گر خوب شویم؟

آشنایی با سه نوع تحلیل در فارکس

چگونه اشتباهات معاملاتی را به نقاط قوت تبدیل کنیم؟

تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟

امتیاز دهید