پیشبینی قیمت طلا، سقوط طلا به دنبال تقویت دلار

تحلیل طلا

قیمت طلا (XAU/USD) به پایین ترین حد روزانه 1831 دلار رسید. به دنبال این ریزش دلار آمریکا تقویت شد. شاخص دلار آمریکا (DXY) از پایین‌ترین حد هفته‌‌ی گذشته خود جهش کرد و به 104.60 رسید زیرا خریداران بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را دنبال می‌کنند علاوه بر این توجهشان بر روی لحن تندروانه فدرال رزرو است. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با عبور از مرز 4.0 درصد به بالاترین سطح از اوایل نوامبر 2022 رسید. جهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده ترس بازار را به تصویر می کشد که به نوبه خود گاوهای نر در وال استریت را بررسی می کند و در اواخر S&P  500  فیوچرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حالی که ردیابی شاخص‌های PMI تولید ایالات متحده برای ماه فوریه و سرفصل های نیویورک تایمز تنش احتمالی ایالات متحده و چین را نشان می دهد، به نظر می رسد نشست گروه  G20 توجه زیادی را به خود جلب کند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو همچنین سیاست‌گذاران بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) در همین راستا هستند. برعکس، افزایش اخیر داده‌های فعالیت چین و اظهارنظرهای امیدوارکننده از سوی سیاست‌گذاران این کشور، خریداران طلا را امیدوار نگه می‌دارد. اخیراً وزیر منابع انسانی چین گفت: “اشتغال چین در سال جاری به بهبود ادامه خواهد داد و در کل ثابت می ماند.” لیو هه وزیر دارایی چین روز چهارشنبه آمادگی خود را برای تقویت مخارج مالی این کشور نشان داد و در عین حال اشاره کرد که اساس بهبود اقتصادی چین هنوز پایدار نیست.

در ادامه، به‌روزرسانی‌های G20 می‌تواند به نظرات بانک‌های مرکزی و داده‌های سطح دوم از ایالات متحده بپیوندد تا معامله‌گران طلا را سرگرم کند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

چارت طلا

قیمت طلا پس از معکوس شدن از ناحیه مقاومت سه هفته ای در حدود 1844-48 دلار کاهش می یابد. با عقب نشینی RSI (14) از منطقه اشباع خرید و سیگنال های نزولی MACD باعث امیدواری  فروشندگان XAU/USD شده است. با این حال، همگرایی میانگین‌های متحرک ساده 200 و 50، نشان می‌دهد که 1827 حمایت کلیدی برای به چالش کشیدن نزولی بیشتر فلز است.

حتی اگر قیمت به کمتر از 1,827 دلار برسد، خط مقاومت قبلی از 9 فوریه، نزدیک به 1,817 دلار می‌تواند به عنوان آخرین دفاع از خریداران طلا عمل کند.از طرف دیگر، حرکت‌های بازگشتی باید از مانع 1848 دلاری عبور کنند تا گاوهای XAU/USD را متقاعد کنند که طلا به حدود 1870 دلار در اول فوریه صعود کند. سطوح 1890، 1900 و 1960 می‌تواند سطوح مقاومتی بعدی طلا در صورت صعود باشد.

منبع: www.fxstreet.com

4/5 (1 امتیاز)