وضعیت بازار های مالی از نظر مدیر عامل گلدن ساکس

پیشبینی رئیس گلدمن ساکس

دیوید سولومون، رئیس گلدمن ساکس (GS) می‌گوید: خوش‌بینی مدیرعامل شرکت‌ها در مورد وضعیت اقتصادی کمی بهتر شده است، اما تورم همچنان اطمینان را مختل می‌کند. سولومون گفت: «وقتی با مدیران عامل صحبت می‌کنم، آنها نسبت به سیر تورم در سال‌های 2023، 2024 نامطمئن‌تر هستند. آن‌ها باور دارند که نرخ تورم ماندگار‌تر و سخت‌تر از آن چیزی است که بازارها پیش‌بینی می‌کنند.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

اظهارات سولومون در حالی بیان می‌شود که تورم در ماه اول سال با افزایش 0.5 درصدی قیمت ها بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ژانویه نشان می دهد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که نسبت به قبل شتاب گرفته است. دیوید گفت که تورم ماندگار می تواند منجر به سیاست‌های پولی تهاجمی‌تر شود که در حال حاضر مشکلات جدی برای بانک‌ها به وجود آورده است. گلدمن شاهد کاهش 69 درصدی سود در سه ماهه چهارم در بحبوحه کاهش شدید درآمد حاصل از معاملات بود که تحت فشار افزایش سریع نرخ بهره در سال گذشته و در نتیجه سخت شدن شرایط مالی است.

سولومون اشاره کرد بازارهای سرمایه در سال 2021 قبل از این که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره در ماه مارس کند، رونق گرفت، توضیح داد: تعجب آور نیست که بازارهای سرمایه نسبتا کساد هستند. با این حال، سولومون فاش کرد که طی شش ماه گذشته شاهد پیشرفت‌های اقتصادی قابل توجهی بوده است، که توسط مصرف‌کننده منعطف و بازار کار  فشرده تقویت شده است زیرا نرخ بیکاری 3.4 درصد است. او گفت: «نظر مدیران عامل در تابستان این بود که ما در مسیر بسیار سختی قرار داریم و احتمال این که دچار رکود نشویم کم بود. وی افزود که اکنون با احتمال فرود نرم بدون رکود، موضع تغییر کرده است. سایر مدیران عامل بانک‌ها در هفته های اخیر وضعیت اقتصاد را با تاکید ویژه بر تورم ارزیابی کرده اند. اخیرا، جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، به CNBC گفت که فدرال رزرو کمی کنترل تورم را از دست داده است، در حالی که برایان مونیهان، رئیس بانک آمریکا، در مصاحبه با بارونز گفت: روند گسترده تورم به اوج خود می رسد. فدرال رزرو در سال گذشته در تلاش برای فرونشاندن تورم، نرخ بهره را 4.5 درصد افزایش داده است. قیمت های مصرف کننده تابستان گذشته به اوج خود رسید و به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته یعنی 9.1 درصد رسید.

منبع: finance.yahoo.com

امتیاز دهید