12 نکته برای معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس (بخش دوم)

معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس

معاملات کوتاه‌ مدت استراتژی‌ است که هدف آن باز و بسته کردن پوزیشن‌ها در یک بازه زمانی کوتاه است، معمولاً چند روز یا هفته‌، اگر چه این زمان ممکن است حتی کوتاه‌ تر باشد. این نوع استراتژی معاملاتی به ویژه در میان تریدرهای خرده ‌فروشی و نهادی که امیدوارند از تغییرات کوچک قیمت و روندهای کوتاه ‌مدت سود ببرند، محبوب است. در مقاله قبلی تعدادی از نکات مهم برای موفقیت در معاملات را بررسی کردیم. در این مقاله نیز به بررسی برخی دیگر از نکاتی می‌پردازیم که رعایت آنها باعث می‌شود تا در معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس عملکرد خوبی داشته باشید.

سیگنال VIP فارکس

  1. گذشته را ارزیابی کنید

یکی از اصول کلیدی رویکرد ارزیابی گذشته است. بسیاری معتقدند که «تاریخ خود را تکرار می‌کند». نگاهی به حرکات قیمتی گذشته یک دارایی می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد نحوه رفتار قیمت در آینده نشان دهد.

با توجه به مجموعه‌ای از شرایط، رفتار انسان تا حدی قابل پیش‌ بینی است و این مبنای کار روش تکنیکال است. مشاهده اوج و کف قیمت‌های قبلی در گذشته و نحوه رفتار  قبلی بازار در این سطوح می‌تواند سرنخ‌هایی را درباره اتفاقات بعدی دهد.

  1. پول خود را مدیریت کنید

مدیریت پول یک عنصر کلیدی برای سودآوری تریدر است. به محض اینکه دیدید ممکن است یک معامله منجر به ضرر بسیاری شود؛ سیو سود (take a profit) کنید. این به این دلیل است که تریدرها اغلب تمایل دارند تا دستورات استاپ لاس را اجرا کنند؛ اما هنگام کسب سود، این کار را نمی‌کنند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج، تعیین سطوح استاپ لاس و تیک پروفیت (take profit) غیرواقعی در بازارهای نامناسب است.

  1. آمار خودتان را بدانید

با پیگیری همه تراکنش‌های خود، محل سود و زیان خود را تجزیه و تحلیل کنید. بررسی عملکرد تاریخچه معاملات به شما امکان می‌دهد الگوهایی را که در آن شکست‌ها و موفقیت‌های شما اتفاق می‌افتد، تشخیص دهید. با بررسی آنها می‌توانید معاملات ضعیف‌ تر را حذف کرده و معاملاتی را انجام دهید که منجر به سود می‌شود.

  1. اگر در حال از دست دادن پول هستید، استراحت کنید

زمانی که شروع به از دست دادن مداوم پول کردید و به نظر می‌رسید هیچ چیز درست پیش نمی‌رود، کمی از معاملات فاصله بگیرید. برای پاک کردن و آرامش ذهن خود وقت بگذارید و ماه بعد از نو شروع کنید. در مقابل وسوسه تلاش برای بازگرداندن پول از دست رفته مقاومت کنید.

  1. در یک زمان روی یک معامله تمرکز کنید

بیش از حد خود را با چندین معامله سنگین درگیر نکنید؛ ساده ترین معاملات معمولا بهترین‌ها هستند. اینکه خود را در چندین معامله و نماد درگیر کنید در معاملات گم میشود و متوجه نیستید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

  1. از هزینه های معامله کردن آگاه باشید

هنگام اجرای پوزیشن‌ها در طول شب یا چند روز، همیشه از هزینه‌های معاملات انتقالی یا کری ترید آگاه باشید. فروش یک ارز با بازدهی بالا هزینه های بیشتری نسبت به یک ارز با بازدهی کم دارد.

  1. فقط روی یک اندیکاتور تکنیکال تمرکز نکنید

یک اشتباه رایج معاملاتی این است که به یک اسیلاتور نگاه کنید، تصمیم بگیرید که دارایی بیش از حد خریداری شده است و برخلاف روند غالب معامله کنید؛ اما این رفتار معمولا اشتباه است. اسیلاتورها و میانگین‌های متحرک باید برای تکمیل روندها استفاده شوند و در کنار سایر موارد مانند سطوح حمایت و مقاومت و باندهای بولینگر استفاده شوند.

  1. نحوه استفاده از لوریج و حجم معاملاتی در معاملات کوتاه مدت فارکس را بدانید

معاملات کوتاه مدت فارکس شما را ملزم به استفاده از لوریج و حجم معاملاتی مالی برای استفاده بهتر از بازار می‌کند. این موضوع خوب است زیرا شما فقط باید درصدی از ارزش کامل معامله را واریز کنید؛ اما در حالی که این کار سود را افزایش می‌دهد، می‌تواند به همان اندازه ضرر را نیز افزایش دهد. مطمئن شوید که از ابزارهای مناسب مدیریت ریسک استفاده می‌کنید.

چرا باید یک بروکر فارکس قانونی را انتخاب کنید؟

1/5 (1 امتیاز)