فروش استقراضی یا شورت سل در بازار فارکس

فروش استقراضی

در تمامی بازارهای مالی، از جمله ارز خارجی فارکس، زمانی که تریدر متوجه می‌شود که ارزش دارایی او رو به کاهش است، فروش استقراضی یا شورت سل انجام می‌دهد. در بازار سهام، کاری که شما انجام می‌دهید فروش سهام قرض گرفته شده‌ای است که مالک آن نیستید و موافقت می‌کنید که در آینده آن سهام را برگردانید. اگر ارزش سهام از زمان آغاز شورت سل تا پایان آن کاهش یابد، با خرید سهام بعداً با قیمت پایین تر، سودی برابر با تفاوت این دو قیمت به دست خواهید آورد.

فروش استقراضی یا شورت سل (Sell Short) چیست؟

فروش استقراضی یا شورت سل در بازار فارکس از همان اصل کلی پیروی می‌کند؛ شما شرط می‌بندید که ارزش یک ارز کاهش می‌یابد؛ و اگر این کاهش رخ دهد، از این فرایند کسب سود می‌کنید. البته به خاطر داشته باشید که این فرایند پیچیده است. دلیل این پیچیدگی این است که ارزها در بازار فارکس همیشه به صورت جفت معامله می‌شوند؛ هر تراکنش فارکس شامل یک پوزیشن شورت در یک ارز و یک پوزیشن خرید در ارز دیگر است.

نکاتی درباره فروش استقراضی یا Sell Short:

  • پوزیشن شورت گرفتن یا فروش استقراضی به این معناست که شما بر روی پایین آمدن قیمت یک ارز شرط می‌بندید؛ و اگر این اتفاق رخ داد شما سود کسب می‌کنید.
  • وقتی در بازار فارکس پوزیشن شورت می‌گیرید، لازم نیست مقدار مشخصی از ارزی که می‌خواهید شورت سل کنید را قرض بگیرید، تنها کافی است سفارش فروش (sell order) قرار دهید.
  • اگر به فکر گرفتن پوزیشن شورت در یک جفت ارز هستید، باید ریسک را در نظر داشته باشید؛ از سفارشات استاپ لاس (stop loss) یا لیمیت اوردرها (limit order) استفاده کنید.

قرار دادن سفارس فروش (Sell Order)

تفاوت دیگر بین شورت سل کردن در بازار سهام و بازار فارکس این است که در بازار فارکس، نیازی به قرض گرفتن مقدار مشخصی از ارزی که می‌خواهید شورت سل کنید، نیست. پوزیشن شورت گرفتن در بازار فارکس به سادگی قرار دادن یک سفارش فروش است.

ورود به آلپاری

بخش‌هایی از یک جفت

همه جفت ارزها دارای یک ارز پایه و یک ارز مظنه هستند. ارز مبنا در جایگاه اول قرار دارد و ارز مظنه در قسمت دوم قرار می‌گیرد. برای مثال در جفت ارز GBP/USD ، بنابراین برای جفت GBP/USD، پوند انگلیس ارز پایه و دلار آمریکا ارز مظنه است.

ارزش پیپ

تغییرات قیمت بر حسب پیپ اندازه گیری می‌شود. برای هر ارز به جز ین ژاپن، یک پیپ 0.0001 ارزش ارز مظنه است. هنگامی که ین ارز مظنه است، پیپ 0.01 ین است.

اندازه‌های لات (Lot)

بسیاری از معاملات ارزی در لات استاندارد 100,000 واحدی ارز پایه انجام می‌شود. آنها همچنین می‌توانند در لات‌های کوچک 10,000 واحدی یا میکرو لات‌های 1,000 واحدی انجام شوند.

کاهش ریسک

اگر می‌خواهید یک ارز را شورت سل کنید،‌ باید ریسک‌های موجود را نیز در نظر داشته باشید. اگر به صورت لانگ (long) یک ارز را خریداری کنید؛‌ بدترین سناریو تماشای صفر شدن ارزش ارز مورد نظر شماست. جدای از اینکه این موضوع سرمایه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ در این حالت ضرر شما محدود خواهد بود، زیرا ارزش ارز نمی تواند کمتر از صفر شود.

یکی از راه‌های کاهش ریسک این است که از سفارش‌های استاپ لاس (stop loss) یا سفارش لیمیت (limit order) یا مشاوره و دریافت سیگنال فارکس رایگان در سایت امیر تریدر استفاده کنید

یک سفارش استاپ لاس به بروکر شما دستور می‌دهد که اگر ارزی که شما به صورت شورت معامله می‌کنید به مقدار مشخص افزایش یابد، پوزیشن معاملاتی شما را ببندد و از شما در برابر ضرر بیشتر محافظت کند.

از سوی دیگر، یک سفارش لیمیت، به بروکر شما دستور می‌دهد تا زمانی که ارزی که به صورت شورت معامله می‌کنید به مقداری که شما تعیین کرده‌اید برسد، پوزیشن معاملاتی فروش شما را ببندد. در این شرایط سود شما قفل شده و از ریسک‌ بیشتر جلوگیری می‌شود.

کپی تریدینگ و معاملات خودکار

آیا بروکر فارکس یک شرکت قانونی است؟

امتیاز دهید