12 نکته برای معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس (بخش اول)

معاملات کوتاه مدت فارکس

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که تریدرهای تازه‌کار فارکس با آن مواجه هستند، کمبود اطلاعات در مورد شروع در بازاری است که نه تنها برای تریدرهای تازه کار؛ بلکه برای تریدرهای نسبتاً با تجربه نیز دشواری‌های بسیاری دارد. به همین دلیل است که داشتن یک برنامه معاملاتی جزء ضروری برای هر تریدر است، به‌ ویژه زمانی که نوبت به کسب سود از بازاری باشد که بیشترین نقدینگی را در جهان دارد. در این دو مقاله، نکاتی را برای معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس گردآوری کرده‌ایم که باید قبل از شروع معامله آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

|at_cta_form|

کانال VIP فارکس

  1. از حجم‌های کم شروع کنید

یکی از اشتباهات رایج تریدرهای مبتدی این است که مستقیماً وارد معامله می‌شوند. به یاد داشته باشید که تا زمانی که به خوبی درباره معامله خود فکر نکرده‌اید، نباید وارد معامله شوید. برای این کار از حجم‌های کوچک شروع کنید. با معاملاتی حداکثر 1 پوند شروع کنید. توجه کنید که چیزی به نام شانس افراد مبتدی در معاملات وجود ندارد؛ هنگامی که شروع می‌کنید، در برخی معاملات ضرر خواهید کرد و در برخی دیگر سود کسب می‌کنید.

به همین دلیل منطقی است که اشتباهات ناشی از تجربه کم را زودتر انجام دهید و مطمئن شوید که آنها خیلی پر هزینه نیستند. اگر به جای 1 پوند از 10 پوند به ازای هر امتیاز شروع کنید و بازار با 25 امتیاز مخالفت کند، شما فوراً 250 پوند از دست می‌دهید. که البته این کاهش با از دست دادن اعتماد به نفس همراه است. این یک درس پرهزینه است، مخصوصا وقتی بدانید که بعید است که بازار فوراً به نفع شما حرکت کند.

  1. یک جفت ارز مناسب را انتخاب کنید

تصمیم بگیرید که آیا با سطح نوسانات در بازار فارکس راحت هستید یا خیر. آیا می‌خواهید تلاش کنید و سود کوتاه مدت به دست آورید یا ترجیح می‌دهید به دنبال سود تدریجی در معاملات بلند مدت باشید؟

اگر به دنبال سودهای کوتاه مدت هستید، احتمالاً به بازارهای نسبتاً فعال نگاه خواهید کرد که محدوده روزانه بسیار بالایی در مقایسه با قیمت دارند. یک اسپرد خرید / فروش نیز معادل مقدار معقولی نقدینگی است، که اگر شرایط بر علیه شما پیش برود، مثبت است؛ زیرا چنین بازارهایی که به سرعت در حال حرکت هستند فرصت بیشتری برای بستن یک موقعیت معاملاتی ارائه می‌دهند.

ورود به آلپاری

  1. اهداف خود را مشخص کنید

یکی از مهم‌ ترین قوانین معامله با روندهاست: اگر بازار در حال افزایش است، معامله «خرید» انجام دهید و اگر در حال کاهش است، معامله «فروش» را انجام دهید. احتمالاً این ایده معقولانه‌ای نیست که بخواهید فقط یکی از این دو قسمت را انتخاب کنید. اگر بازار در حال افزایش است، تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید بخرید و معاملات خود را انجام دهید، و اگر به دنبال فروش هستید، نیز باید همین روند را انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که در بسیاری از موارد بی‌طرف بودن نیز یک استراتژی است.

  1. مسائل را ساده نگه دارید.

بهتر است تحلیل‌های خود را با انواعی از اندیکاتورهای تکنیکال شلوغ نکنید؛ زیرا گاهی اوقات چند اندیکاتور سیگنال‌های متناقضی ارائه می‌دهند که ممکن است شما را گیج کند.

مسائل کلیدی اساسی که باید در معاملات کوتاه مدت بررسی کنید عبارتند از:

  • آیا روندی وجود دارد؟ ( بله / خیر)
  • اگر روند جانبی وجود دارد؛ هیچ کاری نکنید، با روند صعودی به دنبال خرید باشید و با روند نزولی به دنبال فروش باشید.
  • به دنبال مناطق حمایت و مقاومت باشید و سپس تصمیم بگیرید که آیا معامله را انجام دهید یا خیر.

در این مقاله 4 نکته اصلی را که برای موفقیت در معاملات کوتاه مدت موثر است بررسی کردیم. در مقاله بعدی نیز به شرح 8 نکته دیگر میپردازیم.

امتیاز دهید