بررسی امکانات کابین شخصی آلپاری

ورود به کابین شخصی آلپاری

یکی از بهترین کارگزاری‌هایی که در زمینه فارکس فعالیت دارد و به ایرانی‌ها نیز خدمات ارائه می‌دهد بروکر Alpari است. این کارگزاری مطرح که از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است به 194 کشور دنیا خدمات خود را ارائه می‌دهد و از 7 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. این شرکت دارای چند مجوز نظارتی است به همین علت بدون نگرانی بابت مسائل امنیتی و با خیال راحت در آن سرمایه گذاری کنید. برای شروع ترید در آن حتی با 1 دلار هم می‌توانید آغاز به کار کنید و از این نظر محدودیتی ندارید. پس از این که در این کارگزاری افتتاح حساب انجام دادید شما باید بدانید که چگونه با کابین شخصی آلپاری کار کنید. در این قسمت از امیر تریدر قصد داریم به نحوه کار با این Dashboard بپردازیم.

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

بررسی انواع حساب‌های موجود در آلپاری

امکانات کابین شخصی آلپاری

بررسی انوع حساب‌های موجود در آلپاری

بسته به میزان سرمایه و نوع استراتژی که هر فرد برای سرمایه گذاری دارد حساب‌های مختلفی در بروکر آلپاری می‌تواند داشته باشد. این حساب‌ها عبارتند از:

  • مجازی یا دمو (Demo)
  • حقیقی
  • پم (PAMM)

حساب دمو

اکانت Demo یا حساب آزمایشی در بروکر آلپاری امکانات لازم را در اختیار معامله گران تازه کار یا کسانی که قصد دارند استراتژی‌های خود را تست کنند می‌گذارد. شما با افتتاح حساب دمو آلپاری به هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 دسترسی خواهید داشت. اما دقت داشته باشید حساب دمو فقط برای این مناسب است که شما کار با این نرم افزارها را یاد بگیرید. پس زمانی که به خوبی به این موضوع مسلط شدید باید شروع به معامله در فضای واقعی کنید. زیرا فقط در این صورت است که می‌توانید به خوبی به مدیریت احساسات خود مانند خشم، ترس، طمع و … بپردازید.

حساب حقیقی

با توجه میزان سرمایه اولیه و سبک معاملاتی (اسکلپ، دی تریدینگ، سوئینگ) کارگزاری حساب های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • Nano.mt4

امکان معامله با 1 دلار هم در این نوع حساب وجود دارد. معامله 33 جفت ارز و 2 فلز برای شما فراهم است و می‌توانید حداکثر 50 سفارش باز و معلق و لوریج ‎1:500 داشته باشید.

  • Standard MT4

حداقل سرمایه برای شروع 20 دلار و میزان اسپرد 0.3 پیپ است. 33 جفت ارز، 2 فلز و CFD 19 در این اکانت قابل معامله است. لوریج مورد استفاده از ‎1:1000 — 1:10 است.

  • Standard.mt5

برای شروع باید 100 دلار داشته باشید. امکان معامله 33 جفت ارز، 2 فلز، CFD18 با اسپرد 0.3 پیپ وجود دارد. 500 سفارش باز و 100 سفارش معلق از امکانات دیگر این حساب است.

  • Ecn.mt4

حداقل مبلغ برای شروع 300 دلار، لوریج ‎1:3000 — 1:2 و اسپرد 0.1 پیپ است. 46 جفت ارز، دو فلز و CFD 19 در این حساب قابل معامله است.

  • Ecn.mt5

برای افتتاح این حساب باید 500 دلار سپرده داشته باشید و میزان اسپرد صفر خواهد بود. 46 جفت ارز، 2 فلز و CFD 18 با لوریج ‎1:3000 — 1:2 قابل معامله است.

  • Pro.ecn.mt4

حداقل مقدار برای شروع این حساب 500 دلار و با اسپرد صفر است. در این اکانت شما به ازای USD 1,000,000 باید 16 دلار کمیسیون بپردازید. 46 جفت ارز، 2 فلز و CFD 30 با لوریج ‎1:3000 — 1:2 قابل معامله خواهد بود.

حساب پم

کسانی که علاقه به سرمایه گذاری دارند اما وقت و دانش کافی ندارند می‌توانند حساب خود را در اختیار تریدرهای دیگر قرار دهند و در ازای افزایش حساب‌شان به آن‌ها کارمزد پرداخت کنند.

امکانات کابین شخصی آلپاری

پس از وارد کردن نام و نام کاربری و آدرس ایمیل شما می‌توانید از طریق کد کابین و نام کاربری که از طریق ایمیل برای شما ارسال شده است به کابین شخصی آلپاری خود متصل شوید. هنگام ورود احتمالا با صفحه‌ای روب‌رو می‌شوید که در نگاه اول ممکن است برای شما مبهم به نظر برسد. در این بخش قصد داریم به گزینه‌های مختلفی که شما هنگام باز کردن صفحه با آن روبه رو می‌شوید بپردازیم:

  • افتتاح حساب

در این قسمت از کابین شخصی آلپاری شما می‌توانید دو نوع حساب ایجاد کنید. افتتاح حساب برای مورد معامله قرار دادن فلزات، جفت ارزها و CFD و مورد دیگر برای انجام معاملات (Fix-Contracts) یا باینری آپشن.

افتتاح حساب در کابین شخصی الپاری

برای معامله در فارکس طبق توضیحات ابتدایی متن باید حساب افتتاح کنید. برای افتتاح حساب بر روی فلزات، جفت ارزها و CFD کلیک کنید و سپس نوع حساب خود را انتخاب کنید. در صورتی که قصد باز کردن حساب دمو دارید باید بر روی نوع حساب مجازی کلیک کنید.

نوع حساب در کابین شخصی الپاری
  • سرمایه گذاری با آلپاری

اگر قصد ترید کردن ندارید و می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.

بررسی امکانات کابین شخصی آلپاری - امیر تریدر
  • انتقال وجه

در این بخش از منو کابین شخصی آلپاری می‌توانید واریز وجه، انتقال حساب به حساب، برداشت وجه، اطلاع رسانی انتقال وجه، محاسبه کارمزد و نرخ‌های تبدیل، قالب پرداخت و تاریخچه انتقال وجه را مشاهده کنید.

واریز وجه در کابین شخصی الپاری

برخی از افراد تمایل دارند که برای واریز وجه از واریز ریالی بروکر آلپاری استفاده کنند. برای این کار شما می‌توانید از صرافی‌های موجود که مخصوص این کار هستند استفاده نمایید.

  • حساب من

در قسمت حساب من کابین شخصی آلپاری شما می‌توانید تمامی حساب‌هایی که در آلپاری دارید اعم از حساب دمو، واقعی و پم را مشاهده کنید.

مشاهده حساب ها
  • سرمایه گذاری‌های من

اگر در حساب‌ها و سبدهای پم سرمایه گذاری کرده باشید می‌توانید نتایج آن را در این بخش مشاهده کنید.

مشاهده نتایج سرمایه گذاری

ممکن است با وجود این که در این بروکر حساب باز کرده باشید برایتان سوال باشد که چرا نمی‌توان وارد کابین شخصی آلپاری شد؟ این مشکل به دو دلیل می‌تواند رخ دهد. اولین مورد می‌تواند به علت تنظیمات امنیتی سیستم‌تان باشد که برای رفع آن باید firewall را غیر فعال کنید یا از دستگاه دیگری برای ورود استفاده کنید. دومین دلیل می‌تواند این باشد که اطلاعاتتان را به درستی وارد نکرده‌اید. شماره مخصوص کابین شخصی و رمز آن به ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده‌اید ارسال می‌شود.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در فارکس امروزه بسیار گسترده شده است و کارگزاری های مختلفی بستر انجام معاملات را برای مشتریان فراهم می‌کنند. یکی از این بروکرها آلپاری است که محبوبیت زیادی در سر تا سر دنیا به خصوص ایران دارد. این کارگزاری دو پلفرم Mt4 و Mt5 را برای انجام معاملات در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که برای دانلود آن‌ها از طریق کابین شخصی آلپاری می‌توانید اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود که اگر به تازگی شروع به انجام معامله در فارکس کرده‌اید برای مسلط شدن به ابزارهای معاملاتی ابتدا یک حساب دمو باز کنید.

نتایجی که حساب دمو نشان می‌دهند واقعی نیستند. زیرا شما با پول واقعی کار نمی‌کنید و نمی‌توانید به درستی احساساتی مانند خشم، ترس و طمع را تجربه کنید طبق گفته کارشناسان این حوزه حساب های دمو فقط شما را با فضای ترید آشنا می‌کند و اعتماد به نفس کاذب در شما ایجاد می‌کند. تنها با حضور در فضای واقعی است که شما می‌توانید قابلیت‌هایی که برای تریدر شدن نیاز دارید را بیاموزید.

از این رو پس از این که به خوبی توانستید بر روی پلتفرم‌های معاملاتی و مهارت‌های معامله گری مسلط شوید باید حتما افتتاح حساب واقعی انجام دهید و شروع به معامله با مبلغ کم کنید. بهترین مبلغ برای شروع کار حداقل 100 دلار است زیرا با مبالغ کمتر از این نمی‌توانید مدیریت سرمایه را به درستی انجام دهید. دقت داشته باشید در صورتی که از طریق سایت امیرتریدر افتتاح حساب انجام دهید می‌توانید به کانال VIP فارکس ما به طور رایگان دسترسی داشته باشید و از سیگنال‌های بهترین تریدرهای ایران بهره‌مند شوید.

امتیاز دهید