با وجود فشارهای بانکی سنتیمنتال بازارهای آمریکا ثابت است

سنتیمنتال بازار فارکس

با وجود نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی بانک‌ها و معنای آن برای سپرده‌ها، اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مارس بهبود یافت. این موضوع از مخارج کوتاه مدت پشتیبانی می کند، اما هزینه‌های استقراض بالاتر و کاهش دسترسی به اعتبار، باد مخالف اصلی هستند، در حالی که کاهش قیمت مسکن و شروع مجدد احتمالی بازپرداخت وام های دانشجویی چالش های دیگری هستند.

مصرف کنندگان از نگرانی های بانکی شانه خالی می کنند

معیار هیئت کنفرانس اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس تقویت شد و از 103.4 به 104.2 افزایش یافت. شاخص وضعیت فعلی از 153 به 151.1 کاهش یافت در حالی که انتظارات از 70.4 به 73.0 افزایش یافت. با توجه به اخبار ناراحت کننده پیرامون بانک‌ها و نگرانی‌ها در مورد امنیت سپرده های داخل آن‌ها، این یک نشانه مثبت است. همچنین انتظار می‌رفت که کاهش در بازارهای سهام، شاخص را ضعیف‌تر کند. در عوض، احساسات بهبود یافت، که ممکن است تابعی از هزینه‌های سوخت پایین تر، بازار کار فشرده و افزایش دستمزدها باشد.

فشار بر امور مالی خانوار احتمالاً افزایش خواهد یافت

درازمدت، تاخیر در پاسخ به هزینه‌های استقراض بالاتر همراه با احتمال محدودتر شدن دسترسی به اعتبار به دلیل پیامدهای نابسامانی اخیر بانکی به این معنی است که ما نسبت به چشم‌انداز مخارج مصرف‌کننده در نیمه دوم سال 2023 تعصب محتاطانه‌ای داریم. توجه به مذاکرات جاری در دیوان عالی در مورد بازپرداخت وام دانشجویی نیز یک داستان مهم است. قبل از شیوع بیماری همه گیر، متوسط ​​پرداخت ماهانه تقریباً 400 دلار بود، بنابراین اگر چالش طرح‌های بخشودگی بدهی رئیس جمهور بایدن با موفقیت انجام شود و بازپرداخت‌ها از سپتامبر دوباره آغاز شود، ضربه مالی به خانواده میلیون‌ها آمریکایی واقعاً بسیار سخت خواهد بود.

کاهش قیمت مسکن چالش دیگری است

ما همچنین اطلاعات قیمت مسکن در ایالات متحده را قبلاً داشتیم. شاخص قیمت مسکن در ماه ژانویه 0.4 درصد در سطح ملی کاهش یافت که هفتمین سقوط ماهانه متوالی است. این باعث می‌شود قیمت‌ها 2.6 درصد بیشتر از ژانویه 2022 باشد. از 20 شهر بزرگ ایالات متحده، تنها میامی در ژانویه (0.09 درصد) افزایش قیمت مادرانه را تجربه کرد.

قیمت در آینده بیشتر کاهش می یابد

با توجه به دو برابر شدن نرخ وام مسکن در 12 ماه گذشته و در نتیجه نصف شدن درخواست های وام مسکن، انتظار داریم روند نزولی تدریجی قیمت‌ها ادامه یابد. تنها کمبود عرضه مسکن مانع از اصلاح سریعتر قیمت‌ها می شود. اگر اقتصاد کند شود و بیکاری شروع به افزایش کند، بدیهی است که خطر کاهش شدیدتر قیمت‌ها افزایش می یابد.

منبع: think.ing.com

امتیاز دهید