واگذاری سهام باشگاه‌های فوتبال آمریکا به سهامداران خصوصی

واگذاری سهام باشگاه‌های آمریکا

گروهی از مالکان لیگ ملی فوتبال آمریکا تلاش می‌کنند تا به شرکت‌های سهام خصوصی و سرمایه‌گذاران نهادی اجازه دهند تا سهام باشگاه‌ها را خریداری کنند، اقدامی که می‌تواند در زمانی که ارزش‌ تیم‌های حرفه‌ای در حال افزایش است، خریداران بیشتری ایجاد کند. به گفته چندین نفر با آگاهی مستقیم از وضعیت، مالکان قصد دارند برای تغییرات احتمالی در نشست سالانه NFL که در فینیکس در حال برگزاری است، لابی کنند. در حالی که قوانین مالکیت جدید در دستور کار جلسه‌ای که در هفته گذشته برگزار شد، نیست.

سخنگوی NFL گفت در جلسه آتی هیچ بحث رسمی در مورد مالکیت وجود نخواهد داشت. NFL  برخی از محدودکننده‌ترین قوانین را برای داشتن تیم در لیگ فوتبال جهانی دارد. سرمایه گذار اصلی یک گروه مالکیت باید حداقل 30 درصد سهام را خرید کرده باشد. هیچ گروه مالکیتی نمی تواند بیش از 25 نفر باشد و شرکت های دولتی، صندوق های سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاران سهام خصوصی از داشتن سهام تیم‌ها منع شده اند. با فروش این سهام فرماندهان واشنگتن می‌توانند تا 7 میلیارد دلار به دست آورند. هر گونه تسهیل قوانین مالکیت NFL می‌تواند رقابت بیشتری ایجاد کند. همچنین می‌تواند به هدف اعلام شده لیگ برای تنوع بخشیدن به رتبه‌های برتر کمک کند.

جف بزوس، بنیانگذار Amazon، سومین فرد ثروتمند جهان با ارزش 122 میلیارد دلار، از جمله کسانی است که علاقه مند به مناقصه برای Commanders است که توسط دن اسنایدر در سال 1999 به قیمت 800 میلیون دلار خریداری شد. همچنین جاش هریس، یکی از بنیانگذاران Apollo  Global Management  که اکنون شرکت خود را اداره می کند، نیز جز پیشنهاد دهندگان است. لیگ به طور فزاینده‌ای تحت سلطه ثروتمندترین افراد جهان است.

منبع: bloomberg.ca

امتیاز دهید