چگونه یک معامله گر حرفه ای شویم؟ راز رمز تریدرهای موفق

معامله گر حرفه ای

همه کسانی که در بازارهای مالی شروع به فعالیت می‌کنند با این امید وارد بازار می‌شوند که روزی تبدیل به یک معامله گر حرفه ای شوند.

|at_cta_form|

ممکن است در ابتدا این تصور وجود داشته باشد که تریدر شدن آسان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ارز یا شاخص را در قیمت پایین بخرید و در بالا بفروشید و بالعکس. اما اصلا این گونه نیست و معامله گری نیاز یه یک ذهن قدرتمند و منسجم دارد. در این بلاگ از امیر تریدر قصد داریم به نکاتی که شما برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای نیاز دارید بپردازیم.

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

چگونه در فارکس به سودآوری بلند مدت برسیم؟

برای این که بتوانید به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید و در بلند مدت به سود آوری برسید باید دو مهارت زیر را داشته باشید:

اولین مورد این است که به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها را شناسایی کنید که نسبت ریسک به ریوارد بالا دارند. این به این معنی است که در ازای ریسکی که می‌کنید سود بیشتری داشته را مد نظر قرار دهید و از این استراتژی‌ها به عنوان بخشی از برنامه معاملاتی خود استفاده کنید.

در مرحله بعد باید استراتژی انتخابی خود را بهینه سازی کنید. بازار همیشه یک روند مشخص ندارد و ممکن است رنج باشد. بنابراین سعی کنید در پلن خود چندین استراتژی متفاوت برای شرایط مختلف بازار داشته باشید.

درک پایه و ساختار معامله گری

یکی از روش‌های موثر برای یادگیری معامله گری، درک بازار و مبانی ترید است. مطالعه کتاب‌هایی که در این حوزه نوشته شده‌اند یکی از بهترین منابع برای یادگیری هستند و هزینه بسیار کمی برای شما خواهند داشت. اطلاعاتی که شما نیاز دارید عبارت است از:

  • قیمت‌ها چگونه حرکت می‌کنند
  • انواع روش‌های اردر گذاری
  • ساعات معاملاتی
  • حداقل سرمایه مورد نیاز
  • مدیریت ریسک

و …

پایبندی به نظم و انضباط

 نظم و انضباط چیزی نیست که بتوان آن را در سمینارهای آموزشی یاد گرفت. معامله گران هزاران دلار هزینه می‌کنند تا فقدان نظم را جبران کنند اما تعداد کمی از آن‌ها این موضوع را درک می‌کنند.

درس مهمی که در این مورد وجود دارد این است که زمانی که به برنامه معاملاتی خود اطمینان پیدا کردید سعی کنید برای ادامه مسیر نظم و انضباط داشته باشید. حتی زمانی که دچار باخت شوید.

توجه به روانشناسی بازار

در بازار مالی ببیشتر از این که کمبود دانش در زمینه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وجود داشته باشد، بی توجهی به روانشناسی بازار وجود دارد.

روانشناسی بازار اصطلاحی است که شامل تمامی احساسات یک تریدر در بازار می‌شود و برای تسلط به آن مدت زمان زیادی احتیاج است. اما شرط موفقیت در بازار و تبدیل شدن به معامله گر حرفه ای کنترل تمامی احاساست و عواطفی است که در بازار مشکل ساز خواهند بود. خائنانه ترین حسی که در بازار وجود دارد فومو است. FOMO باعث می‌شود زمانی که قیمت یک جفت ارز رشد کرده است به امید این که رشد بیشتری در انتظارش خواهد بود بدون دلیل و تحلیل آن را خریداری کنیم.

داشتن سیستم و تکنیک های معاملاتی

گام بعدی یادگیری استراتژی‌ هایی است که در بازار مورد نظر شما سود ده باشد. برای یادگیری این Strategy ها منابع رایگان زیادی وجود دارد. اما اطلاعاتی که در این منابع وجود دارند تا حدودی منسوخ شده هستند و قابل اتکا نیستند.

یافتن استراتژی های قابل اجرا نیاز به تحقیق، یادگیری و بک تست گیری بیشتری دارد. زمانی که در قصد دارید یک استراتژی را امتحان کنید سعی آن را در گذشته بازار امتحان کنید و تعداد معاملات بازنده و برنده را بررسی کنید.

یکی از بهترین روش های یادگیری یک استراتژی این است که معامله گری که با سبک مورد نظر شما ترید می‌کند را پیدا کنید و از او بخواهید تکنیک اش را به شما آموزش دهد.

برخی افراد نیز سعی می‌کنند خود آموز پیش بروند و از طریق آزمون خطا در بازار بیاموزند که این کار نسبت به سایر روش‌ها زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

برخی از معامله گرهای حرفه ای برای رسیدن به سیستمی که به طور مداوم سودآور باشد ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها بر روی نمودارها و الگوها و گرایش‌های خاص کار کنند.

توجه به مدیریت سرمایه

توجه به مدیریت سرمایه اصلی‌ترین تفاوت‌ بین یک معامله گر حرفه ای و آماتور است. شما تنها به مدیرت صحیح سرمایه می‌توانید در بلند مدت در بازار فارکس ماندگار شوید.

اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که می‌توان از آن به عنوان راز افشا نشده در بازارهای مالی اشاره کرد. درست است که توجه به قوانین Money management ممکن است دست و پای شما را ببندد اما برای این که بتوانید در طولانی مدت در بازار حضور داشته باشید باید آن را رعایت کنید. زیرا هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد و شما با دنیایی از احتمالات سروکار دارید.

ساماندهی به زندگی شخصی

هر چیزی که در زندگی شخصی شما اشتباه باشد دیر یا زود بر روی معاملات شما تاثیر خواهد گذاشت. مخصوصا اگر با فراوانی و ثروت به صلح نرسیده باشید.

سخن پایانی

موفقیت در بازارهای مالی دشوار است و برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای باید ذهن قدرتمندی داشته باشید. برای این که بتوانید در بازار ماندگار شوید باید استراتژی هایی به کار ببرید که تعداد معاملات برد آن بیشتر از پوزیشن‌های بازنده باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در هر معامله در ازای به دست آوردن چه مقدار سود ریسک خواهید کرد.

3/5 (2 امتیاز)