چطور یک تریدر حرفه ای شوم؟ | قوانینی برای تریدر حرفه ای شدن در سال 2022

چطور یک تریدر حرفه ای شوم؟

در این مقاله نحوه تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای فارکس را بررسی می‌کنیم. از موارد مورد بررسی:پلتفرم ها، استراتژی ها و انتخاب‌های یک تریدر حرفه ای است. به بیان ساده یک معامله گر حرفه ای شخصی است که در امور مالی کار می کند و به عنوان یک تجارت یا به عنوان یک شغل تمام وقت به سرمایه گذاری می پردازد و نه به عنوان یک سرگرمی.

تریدر حرفه ای فارکس چیست؟

هدف تریدر های حرفه ای در فارکس کسب سود از طریق سفته بازی و نوسان گیری در بازار ارز است. چند تمایز حرفه‌ای‌ها را از مبتدی‌ها جدا می‌کند. اولاً، درآمد یک حرفه ای احتمالاً بیشتر است و منبع اصلی درآمد او معامله گری است. همچنین روانشناسی یک تریدر حرفه ای و ابزارهای معاملاتی وی معمولاً پیشرفته‌تر از ابزارهای یک مبتدی هستند.

سیگنال فارکس

شایان ذکر است که برخی از بروکرهای آنلاین نیز الزامات خاصی دارند که مناسب کسی است که به طور حرفه ای ترید می‌کند و شرایط خاصی را رعایت می‌کند. این حساب‌ها معمولاً نشان از تجربه مالی فرد دارد و سرمایه گذاری با مبالغ قابل توجهی در آن انجام می‌شود. همچنین دسترسی به اسپردهای محدود، بدون کمیسیون، مدیر حساب شخصی، پشتیبانی سریع‌تر از مشتری، حاشیه سود بیشتر، افزایش محدودیت‌های برداشت، پاداش‌ها، کارمزد کمتر، موارد دیگری از این امکانات است.

چگونه به یک معامله گر حرفه ای فارکس تبدیل شویم؟

اکنون که به این موضوع پرداختیم که یک تریدر حرفه ای فارکس کیست، برای تبدیل شدن به یک معامله گر چه مراحلی را باید طی کنیم؟

1. اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

حرفه ای ها اهداف قابل دستیابی و قابل اندازه‌گیری تعیین می‌کنند. برای مثال، هدف خود را 15% بازگشت سرمایه در نظر می‌گیرند، به دست آوردن 15 هزار دلار سود یا 50 پیپ در هفته. البته اهداف کلیدی باید در بلندمدت مانند یک سال تعیین شوند، زیرا عملکرد و درآمد از ماه به ماه متفاوت خواهد بود.

از ویژگی‌های کلیدی یک تریدر حرفه ای فارکس واقع بین بودن است. آن‌ها می‌دانند که اگر چند هزار سرمایه برای سرمایه‌گذاری داشته باشند، حتی با اهرم‌های مالی، حقوق میلیون دلاری دریافت نخواهند کرد. همچنین مدیریت ریسک کلی را حفظ می‌کنند. هنگامی که اهداف روشنی دارید، می‌توانید نگاه دقیق‌تری به استراتژی ها و ابزارهای مختلف داشته باشید.

2. استراتژی های متفاوتی را امتحان کنید.

یک تریدر حرفه ای فارکس نیاز به استفاده از استراتژی‌های دقیق دارد. اما یک تصور غلط رایج این است که حرفه ای ها فقط از تکنیک های پیچیده استفاده می‌کنند. در واقع، بسیاری از آن‌ها درآمدهای ثابت خود را از سیستم‌های ساده استفاده می‌کندد. از جمله موارد زیر:

معامله گری تکنیکال

برای حرفه ای شدن، تحلیل تکنیکال شما باید عالی باشد. اکثر تریدرهای برتر بر روی تجزیه و تحلیل پرایس اکشن تمرکز می‌کنند تا روندهای بازار را شناسایی و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند. با این حال، مردم اغلب می‌پرسند «واقعاً نیاز است از اندیکاتورها استفاده کنیم؟». برخی از متخصصان معتقدند اندیکاتورها می‌توانند نمودارها و تصمیم‌گیری را بیش از حد پیچیده کنند. در عوض، حرفه‌ای‌ها سعی می‌کنند حواس پرتی را به حداقل برسانند و فقط بر روی ابزارهایی که نیاز دارند تمرکز کنند.

معامله گری فاندامنتال

کسانی که می‌پرسند «حرفه ای ها چطور ترید می‌کنند؟» ممکن است از شنیدن این که بسیاری از آن‌ها به اخبار بازار اعتماد ندارند متعجب شوند. بله، اخبار فاندامنتال می‌تواند قیمت را هدایت کند، اما چالش پیگیری اخبار این است که بازار چه زمانی و تا چه حد واکنش نشان خواهد داد. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان از تحلیل بنیادی برای تکمیل تحلیل تکنیکال خود استفاده می‌کنند، نه صرفاً از آن.

یک مثال خوب برای این موضوع در نظر گرفتن تأثیر رویدادهای مهم ژئوپلیتیکی مانند جنگ روسیه و اوکراین در سال 2022 بر ارزش روبل است. RUB در عرض چند روز حدود 30 درصد کاهش یافت. به همین ترتیب، همه گیری COVID-19 تأثیر چشمگیری بر بازارهای ارز داشت. برخی از سرمایه گذاران حرفه ای فارکس با موفقیت استراتژی های معاملاتی خود را با در نظر گرفتن رویدادهای بازار تغییر دادند.

معامله گری خودکار

عده‌از از تریدر های حرفه ای به الگوریتم‌های خودکار متکی هستند. این سیستم ها اغلب به اندازه کافی انعطاف‌پذیرند که با نوسانات شدید بازار سازگار شوند. آن‌ها همچنین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که روی پوزیشن ها به صورت شبانه‌روزی نظارت داشته باشند و بتواند برنامه‌ریزی و زمان‌شان را برای تمرکز بر سایر زمینه‌ها آزاد می‌کنند.

3. هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

زندگی یک تریدر حرفه ای فارکس به این صورت نیست که کسی دائماً تنها باشد و مدام پشت سیستم بنشیند. بیشتر آن‌ها از منابع اطراف خود استفاده می‌کنند. این منابع می‌تواند دریافت نکاتی شبکه‌های اجتماعی آدم‌ها خبره این حوزه باشد، یا حتی به معنای خواندن کتاب و دریافت راهنمایی از یک منتور باشد.

منتورها و کوچ‌ها

مشاوره حرفه‌ای یک منتور – حتی آنلاین – می‌تواند مفید باشد. تریدرهای نابلد تصمیم می‌گیرند ترید را به تنهایی انجام دهند و اشتباهات مشابه را مکررا انجام دهند. در حالی که اگر یک تریدر حرفه ای فارکس را استخدام کنید، اشتباهات اغلب به سرعت شناسایی می‌شوند و می‌توانید عادت‌های بد خود را ترک کنید. اساساً، مربی مناسب می‌تواند مسیر شما را برای تبدیل شدن به یک  تریدر حرفه ای موفق کوتاه کند.

مشکل این است که بعضی‌ها فقط ادای منتور بودن را در می‌آورند و چیزی در چنته ندارند.ورند به همین خاطر وقتی می‌خواهید از یک مربی حرفه ای یاد بگیرید باید چطور صحت گفته‌هایش را بسنجید؟

پلن معاملاتی – بهترین مربیان پلنی را می سازند که اهداف سرمایه گذاری، ریسک پذیری و الزامات سبک زندگی شما را برآورده کند.

آموزش شخصی – یک مربی خوب فارکس به سبک معاملاتی شما احترام می‌گذارد. آن‌ها همچنین باید کوچینگ خود را در جهت کمک به پرورش طرز فکر درست تنظیم کنند.

پشتیبانی مداوم – قابل درک است که سؤالات زیادی داشته باشید. از مربیانی که فقط چند دقیقه از وقت خود را ارائه می‌دهند و نمی‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند، دوری کنید.

یک مربی مناسب همچنین پارامترها و استراتژی‌هایی برای لایو تریدینگ به جهت بهبود عملکرد شما خواهد داشت.

دوره های تخصصی معامله گری فارکس

دوره‌های آنلاین نیز می‌تواند راهی موثر برای یادگیری از متخصصان باتجربه فارکس باشد. اما با وجود دوره‌های بسیار زیاد در فضای آنلاین، ویژگی‌های کلیدی که باید به دنبال آن باشید چیست؟

به روز باشد – آموزش باید آخرین پیشرفت‌های تکنیکال در ابزارها و پلتفرم های معاملاتی را به شما آموزش دهد.

محتوای جذاب – بهترین دوره‌های آنلاین فارکس کاربران را درگیر می‌کند. این که دوره شما فرصتی برای پرسیدن سوالات به صورت آنلاین داشته باشد هم بسیار مهم است.

مربی‌گری تخصصی – یک آکادمی ترید آنلاین اغلب کتابخانه‌ای است از تریدر های حرفه ای فارکس. معمولاً از چند تریدر حرفه ای برای ارائه محتوای خود استفاده می‌کنند. به دنبال دوره هایی با مربیان مشتاق و پرشور باشید.

کیفیت، نه کمیت – اگر قسمت 1 یک دوره پر از اشتباهات اساسی مخصوصاً در مسائل تکنیکال باشد، احتمالاً یک برنامه غیر استاندارد است. از چند جلسه با کیفیت بالا بیشتر از صدها ساعت محتوای متوسط ​​یاد خواهید گرفت.

نتیجه – مطمئن شوید که دوره نتیجه مورد نظر شما را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، آیا پس از اتمام دوره می‌توانید از تکنیک‌هایی که آموختید به درستی استفاده کنید یا هنوز در این زمینه موفق نیستید. همچنین می‌توانید تجربه کسانی را که این دوره را گذارند، نیز بپرسید.

قوانینی برای تریدر حرفه ای شدن در سال 2022

4. پلتفرم مناسب اکثر تریدر های حرفه ای

یک تریدر حرفه ای فارکس به شدت از اهمیت انتخاب یک پلتفرم معاملاتی عالی آگاه است. مجموعه ابزارها، پوشش بازار و مطمئن بودن پلتفرم به عنوان دروازه شما به بازار ارز، می‌تواند به عملکرد کلی کمک کند.

امروزه تریدر های حرفه‌ای فارکس، پلتفرم‌های متعددی برای انتخاب دارند که برخی از آنها در زیر فهرست شده‌اند. لطفاً توجه داشته باشید که این‌ها نکات کلی پلتفرم هستند. یعنی همه معامله گران باید تحقیق کنند و پلتفرمی را انتخاب کنند که متناسب با نیازهای خودشان باشد.

متاتریدر 4

سیستم متاتریدر 4 (MT4) محبوب‌ترین انتخاب در بین تریدر های حرفه ای فارکس است. پلتفرم قابل تنظیمی است که مجموعه ابزارهای جامع آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده تبدیل کرده است. این نرم افزار  بیش از 2000 نشانگر سفارشی، ترید با یک کلیک، 9 تایم فریم مختلف، تقویم اقتصادی، به علاوه اخبار بازار در زمان واقعی را دارد.

با این حال، پلتفرم پیشرو در صنعت فارکس دارای اشکالاتی است. اولا، برخی از متخصصان معتقدند که کندتر از سایر گزینه‌ها است. همچنین، برخی از بروکرها اسپرد وایدتری در سیستم MT4 در مقابل پلتفرم اصلی خود ارائه می‌دهند.

Trading Station

پلتفرم Trading Station از FXCM یکی دیگر از ارائه‌دهندگان برتر برای متخصصان خرده فروشی فارکس است. این سیستم قابلیت‌های نمودارگیری پیشرفته، وسعت نشانگرها و اتوماسیون تریدینگ را ارائه می‌دهد. این پلتفرم از طریق وب یا برای دانلود بر روی دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است.

ZuluTrade

پلتفرم ZuluTrade گزینه خوبی برای کسانی است که از سرمایه گذاری خودکار استفاده می‌کنند. همچنین یک پلتفرم سوشال فعال است، به این معنی که می‌توانید شاخص‌ها و استراتژی‌های مورد استفاده توسط متخصصان فارکس خرده‌فروشی از سراسر جهان را ببینید، تعامل کنید و یا کپی کنید.

NinjaTrader

پلتفرم NinjaTrader سفارشی سازی را از طریق Strategy Builder خود ارائه می‌دهد. ابزارهای معاملاتی Market Analyzer و Market Replay نیز به شما این امکان را می‌دهند که استراتژی‌ها را بر روی داده های اخیر بازار آزمایش کنید. پلتفرم قدرتمند و کاربرپسندی است که نیازهای اکثر تریدر های حرفه ای را برآورده می‌کند.

نکته: دقت داشته باشید که همه بروکرها، همه این پلتفرم‌ها را ارائه نمی‌دهند. مخصوصاً در ایران دست شما در انتخاب کردن بسته‌تر است.

روانشناسی حرفه ای تریدر فارکس

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده یک تریدر حرفه ای فارکس طرز فکر است. اغلب می‌بینید که بهترین عملکردها ویژگی‌های مشابهی دارند:

آگاهی – تریدر های حرفه ای می‌توانند تا حدی نحوه تأثیرگذاری احساسات را بر روند بازار بسنجند.

اعتماد – تریدر خرد حرفه ای در فارکس جرأت می‌کند متفاوت عمل کند، روش‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه را آزمایش کند و بسط بدهد.

مدیریت ریسک – حرفه ای ها خطرات و مزایای هر معامله را درک می‌کنند. آن‌ها به طور مداوم از هشدارها و ابزارهای مدیریت ریسک برای کاهش ضرر استفاده می‌کنند.

نظم و انضباط – صرف نظر از اینکه شما یک تریدر حرفه ای سهام هستید یا بازار ارز، افراد با عملکرد بالا تشخیص می‌دهند که استراتژی ها چه زمانی کار نمی‌کنند و در مقابل محرک‌های احساسی مانند ترس یا طمع تسلیم نمی‌شوند.

در حالی که ذهنیت یک تریدر حرفه ای ممکن است برای برخی به طور طبیعی ایجاد شود، معمولاً سال‌ها آموزش و تجربه لازم است.

یک معامله گر حرفه ای فارکس چقدر درآمد دارد؟

درآمدی که یک تریدر حرفه ای فارکس به دست می‌آورد، متفاوت است و حقوق ثابت نادر است. درآمد یک ماه ممکن است چندین هزار دلار آمریکا باشد، در حالی که ممکن است در ماه آینده سود چند صد دلاری داشته باشند. با این حال اکثراً قصد دارند در طول سال 20 درصد سود داشته باشند. البته این میزان درآمد بسیار به سرمایه‌ای که تریدر در اختیار دارد برمی‌گردد. مثلاً بازدهی 20 درصدی در سرمایه 50000 دلاری به شما 10000 دلار سود می‌دهد، در حالی که سود 20 درصدی روی 200000 دلار به شما 40000 دلار می‌دهد.

نتیجه نهایی

تریدر حرفه ای فارکس هرگز از یادگیری دست نمی‌کشد. استراتژی‌ها و پلتفرم‌های جدید را می‌کاود. برای آموزش دیدن روی دوره‌های آنلاین سرمایه گذاری می‌کند. همچنین یک طرز فکر قوی و درست برای خود می‌سازد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید یک تریدر حرفه ‌ای فارکس شوید و حقوق بیشتری در بیاورید، این مقاله راهنمای بسیار خوبی است.

امتیاز دهید