تورم ایالات متحده و مراحل احتمالی فدرال رزرو

آمار pce

انتظار می‌رود شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی اصلی در ژانویه 0.4 درصد افزایش یابد. بازارها تا حد زیادی در دو افزایش 25 واحدی نرخ پایه دیگر فدرال رزرو قیمت گذاری کرده اند. اگر ارقام PCE مطابق با انتظارات باشد، احتمالاً دلار آمریکا با فشار فروش مجدد روبرو خواهد شد. داده‌های شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) از ایالات متحده، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو (Fed)، توسط دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) در روز جمعه، 24 فوریه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر شد.

در گزارش بعدی تورم PCE از فدرال رزرو چه انتظاری داریم؟

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، قرار است در ژانویه به طور ماهانه 0.4 درصد افزایش یابد که کمی بیشتر از رشد قبلی 0.3 درصدی گزارش شده برای دسامبر 2022 است.

شاخص قیمت سالانه Core PCE برای ژانویه 4.3 درصد پیش‌بینی شده است که نسبت به 4.4 درصد گزارش شده در دسامبر 22 کمتر است. این کمترین نرخ رشد سالانه از اکتبر 2021 بود.

در همین حال، انتظار می‌رود که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در ماه ژانویه 0.5 درصد رشد کند، در حالی که سالانه، اجماع بازار کمی پایین‌تر در 4.9 درصد پیش‌بینی می‌کند، که کمی کمتر از 5.0 درصد ثبت شده در دسامبر است.

افزایش در ارقام ماهانه عمدتاً به دلیل داده‌های بالقوه قوی درآمد شخصی و هزینه‌های شخصی انتظار می‌رود. این گزارش قرار است تأیید کند که مصرف‌کننده ایالات متحده همچنان زنده است و پیش از این نشان داده بود که اقتصاد در پایان سال 2022 کند شده است.

اما مقامات مکرراً گفته‌اند که PCE اصلی معمولاً شاخص بلند مدتی بهتری از سمت و ‌سوی تورم ارائه می‌کند، زیرا قیمت‌هایی را که می‌توانند در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر نوسان داشته باشند، از بین می‌برد.

امتیاز دهید