چطور در بازار فارکس کسب سود کنیم؟

کسب سود در فارکس

معامله سودآور و کسب سود در بازار فارکس، بازاری با 6.6 تریلیون دلار مبادلات ارزی در سراسر جهان، امکان پذیر است؛ اما اگر معاملات خود را آماده و برنامه ریزی نکنید، شرایط بر علیه شما خواهد بود.

گزارشی که سال 2014 از بلومبرگ منتشر شد، با بررسی چندین تجزیه و تحلیل از معاملات خرده فروشی فارکس، نشان داد که از هر سه تریدر فارکس بیش از دو نفر ضرر می‌کنند. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که خود آموزی و احتیاط از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی چند رویکرد می‌پردازیم که ممکن است شانس شما را برای موفقیت و کسب سود در بازار فارکس افزایش دهد.

قبل از شروع معاملات آماده شوید

از آنجایی که بازار فارکس دارای لوریج یا اهرم است، شباهت زیادی به خرید بلیط‌های بخت آزمایی دارد؛ زیرا می‌توانید با استفاده از سرمایه کم، شانسی برای دریافت پول زیاد داشته باشید.

یک راه بهتر برای ورود به بازار فارکس این است که با دقت آماده شوید. می‌توانید برای این کار از حساب‌های آزمایشی یا دمو استفاده کنید و بدون ریسک بر روی پول واقعی، معاملات را تمرین کنید. کتاب‌ها، مقالات، آموزش ویدئویی و وب سایت‌های زیادی در زمینه فارکس وجود دارد که کمک زیادی به کسب دانش درباره این بازار می‌کند. نکته مهمی که باید هنگام معامله در بازار فارکس به آن توجه کنید، مدیریت ریسک در سرمایه تان است. با مدیریت سرمایه که در فیلم هایی آموزشی امیر تریدر که به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده می شود، باید ترس ناشی از ریسک کردن را از خود دور کنید و شرایط را به خوبی مدیریت کنید.

از اطلاعات به دست آمده از مطالعات خود برای برنامه ریزی معاملات و انتخاب یک استراتژی معاملاتی مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرچه برنامه خود را بیشتر تغییر دهید، در نهایت بیشتر با مشکل مواجه می‌شوید و بهتر است از یک برنامه معاملاتی ثابت داشته باشید.

کسب سود در بازار فارکس

ریسک‌های خود را متنوع و محدود کنید

وقتی به تازگی معاملات خود را شروع کرده باشید، طبیعی است که برخی اشتباهات را انجام دهید. رعایت چند نکته کوچک به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار برخی از اشتباهات شوید.

تنوع را رعایت کنید

تریدرهایی که چند معامله کوچک را انجام می‌دهند، به ویژه در بازارهای مختلف که همبستگی بین بازارها پایین است، شانس بیشتری برای کسب سود دارند. قرار دادن تمام پول خود در یک تجارت بزرگ همیشه ایده بدی است. به جای اینکه تمام سرمایه خود را در یک معامله قرار دهید؛ سعی کنید آن را به چند بخش تقسیم کنید.

از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنید

با روش‌های سیو سود (take profit) در یک سفارش سودآور، مانند حد ضرر شناور (trailing stop)، و استاپ لاس و لیمیت اوردر آشنا شوید. این استراتژی‌ها و موارد دیگر را قبلا در مقالات متعددی پوشش دادیم. اهمیت مدیریت ریسک بسیار بیشتر از کسب سود است؛ ‌اما تریدرهای مبتدی اغلب متوجه این مسئله نیستند.

صبور باشید

تریدرهای فارکس، به ویژه مبتدیان، در صورتی که معامله فوراً به نتیجه نرسد کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهند. یا اگر معامله به سود کمی برسد، ترید کردن را رها می‌کنند و با سودی ناچیز از پوزیشن معاملاتی خود خارج می‌شوند. در صورتی که این معامله با استفاده از استراتژی‌های کاهش ریسک مناسب می‌توانست سود قابل توجهی با ریسک کمتر داشته باشد.

در نهایت به یاد داشته باشید که در برخی معاملات برنده خواهید شد و در برخی دیگر نیز ضرر خواهید کرد. به عنوان یک تریدر مبتدی، می‌توانید پس از هر 30 معامله، مقداری از پول بدست آمده را اندازه گیری کنید و استراتژی خود را ارزیابی کنید. این بررسی و اندازه گیری به شما کمک می‌کند تا در معاملات خود به ثبات برسید، چیزی که تعداد کمی از تریدرهای مبتدی قادر به انجام آن هستند.

امتیاز دهید