از معاملات روزانه فارکس چقدر می‌توان درآمد داشت؟ (بخش اول)

معاملات روزانه فارکس

بسیاری از مردم معامله ارزهای خارجی را در بازار ارز (فارکس) دوست دارند؛ زیرا برای شروع معاملات روزانه به سرمایه خیلی زیادی نیاز نیست. معاملات فارکس به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته انجام می‌شود و به دلیل لوریجی که بروکرهای فارکس ارائه می‌دهند، پتانسیل سود زیادی دارد. معاملات فارکس می‌تواند بسیار ناپایدار باشد و یک تریدر بی‌تجربه ممکن است مبالغ قابل توجهی را از دست بدهد. از طرفی اگر شخصی تجربه و دانش کافی را داشته باشد، می‌تواند درآمد روزانه خوبی از فارکس داشته باشد.

نکات کلیدی مقاله

  • مدیریت ریسک بخش مهمی از استراتژی معاملات فارکس است که معمولاً با دستور استاپ لاس انجام می‌شود.
  • تریدر های روزانه می‎‌خواهند حداقل 50 درصد نرخ برد (win rate) را هدف قرار دهند.
  • نرخ برد بالاتر به شما انعطاف پذیری ریسک به ریوارد بیشتری می‌دهد و نسبت ریسک به ریوارد بالا به این معنی است که نرخ برد شما می‌تواند کمتر بوده و همچنان معاملات شما سودآور باشد.
  • با مدیریت دقیق ریسک، یک تریدر باتجربه و موفق فارکس با نرخ برد 55 درصد می‌تواند بازدهی بیش از 20 درصد در ماه داشته باشد.

مدیریت ریسک معاملات روزانه فارکس

هر تریدر روزانه موفق در بازار فارکس ریسک خود را مدیریت می‌کند؛ این موضوع اگر نگوییم مهم ترین، یکی از عناصر حیاتی سود آوری مداوم است. برای شروع، باید ریسک خود را در هر معامله بسیار کم نگه دارید؛ 1 درصد یا کمتر معمولی است. این موضوع به این معنی است که اگر یک حساب 3,000 دلاری دارید، نباید بیش از 30 دلار در یک معامله از دست بدهید. شاید این مقدار کم به نظر برسد، اما ضررها افزایش می‌یابند، و حتی یک استراتژی معاملاتی خوب در روز، مجموعه‌ای از ضررها را شاهد خواهد بود. ریسک با استفاده از دستور توقف ضرر یا استاپ لاس (stop loss) مدیریت می‌شود.

معاملات روزانه فارکس

استراتژی معاملات روزانه فارکس

در حالی که یک استراتژی به طور بالقوه می‌تواند اجزای زیادی داشته باشد و به روش‌های مختلف از نظر سودآوری تجزیه و تحلیل شود؛ اما یک استراتژی اغلب بر اساس نرخ برد و نسبت ریسک به ریوارد آن رتبه بندی می‌شود. در ترید روزانه نکته مهم انتخاب زمان مناسب است و می تواند تفاوت بسیار زیادی در سودآوری و موفقیت یک معامله گر ایجاد کند.

نرخ برد (win rate)

نرخ برد یا win rate شما نشان‌ دهنده تعداد معاملاتی است که شما از یک مجموع معین برنده می‌شوید. برای مثال، فرض کنید از هر 100 معامله در 55 معامله برنده شوید؛ در چنین شرایطی نرخ برد شما 55 درصد خواهد بود. داشتن نرخ برد بالای 50 درصد برای اکثر تریدرهای روزانه ایده آل است و نرخ برد 55 درصد نیز برای شما قابل دستیابی است. نرخ برد یا وین ریت یکی از معیارهای بسیار مهم برای سنجش میزان کارایی در تحلیل معاملات در فارکس محسوب می‌شود. اما برای اینکه بتوان دید کامل تری نسبت به معاملات داشته باشید، باید آن را در کنار معیارهای دیگر مورد بررسی قرار دهید.

ریسک به ریوارد (Risk / Reward)

نسبت ریسک به ریوارد (Risk / Reward) نشان می‌دهد که چه مقدار سرمایه برای دستیابی به یک سود معین در معرض خطر است. اگر یک تریدر در معاملات بازنده 10 پیپ از دست بدهد؛ اما در معاملات برنده 15 پیپ بدست بیارد، بیشتر از برندگان سود می‌برند تا بازنده‌ها. این بدان معناست که حتی اگر تریرد فقط 50 درصد از معاملات خود را برنده شود، معاملات او سودآور خواهد بود. بنابراین، کسب سود بیشتر در معاملات برنده نیز یک مؤلفه استراتژیک است که بسیاری از تریدرهای روزانه فارکس در تلاش برای آن هستند.

نرخ برد بالاتر برای معاملات به معنای انعطاف بیشتر در ریسک به ریوارد است. از طرف دیگر ریسک به ریوارد بالا به این معناست که نرخ برد شما می‌تواند کمتر باشد و همچنان معاملات سودآوری داشته باشید. در بخش دوم این مقاله به بررسی یک سناریو در این زمینه می‌پردازیم.

امتیاز دهید