طمع در معاملات فارکس | مدیریت طمع در ترید

طمع در معاملات فارکس | مدیریت طمع در ترید

طمع در معاملات فارکس موضوعی است که اغلب در این بازار رخ می‌دهد و می‌تواند به همان اندازه که سودمند باشد مضر هم باشد. به همین خاطر در این نوشته قصد داریم آن را بررسی کنیم و راه‌هایی برای مدیریت طمع در ترید پیشنهاد بدهیم.

|at_cta_form|

ترس و طمع دو عاملی هستند که بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارند. این تأثیرات به تجارت هم منتقل می‌شود و می‌تواند بسیار مضر باشد. تریدرها می‌توانند با داشتن یک تصویر بزرگ‌تر و برنامه‌ریزی برای آینده، این محرک‌ها را حذف کنند.

ترس و طمع اغلب به عنوان محرک‌های اصلی بازارهای مالی شناخته می‌شوند. این دو نقش مهمی در روانشناسی معامله گری بازی می‌کنند. درک این‌که چه زمانی باید این احساسات را در آغوش گرفت یا رام کرد، می‌تواند تفاوت بین یک تجارت موفق و یک تجارت کوتاه مدت باشد.

طمع چیست؟

حرص و طمع با ترس بسیار متفاوت است، اما اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند به راحتی تریدرها را به دردسر بیاندازد. این طمع در معاملات فارکس زمانی به وجود می‌آید که یک تریدر تصمیم می‌گیرد پول بیشتری به معامله در جریانی که دارد، اختصاص دهد. این کار را با این امید انجام می‌دهد که بازار به نفع تریدر به حرکتش ادامه دهد.

طمع همچنین زمانی ظاهر می‌شود که تریدرها معامله با ضرری را تجربه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که بیشتر در آن سرمایه‌گذاری کنند. این کار را با این امید انجام می‌دهند که فکر می‌کنند اگر پول بیشتری برای این مشکل خرج کنند، به مثبت شدن معامله کمک می‌کنند. از دید مدیریت ریسک، اگر بازار به حرکت جهت خلاف معامله مذکور ادامه دهد و بروکر به تریدر مارجین کال (Margin Call) بدهد، احتمال ضرر بسیار بالا خواهد بود.

چگونه طمع در معاملات فارکس را مدیریت کنیم تا یک تریدر موفق باشیم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که طمع در معاملات فارکس، تصمیمات تجاری دیگر یا موفقیت کلی شما تأثیر نمی‌گذارد.

1) یک پلن معاملاتی داشته باشید.

تریدرها باید یک برنامه معاملاتی داشته باشند تا از هرگونه انگیزه احساسی که از برنامه منحرف می‌شود جلوگیری کنند. چند نمونه از اشتباهات عبارتند از: لوریج بیش از حد، حجم معامله بسیار بالا، استفاده نکردن از استاپ لاس، تحمل بیش از حد در پوزیشن ضرر.

راهنمای ورود به آلپاری

قبل از اینکه معامله فارکس انجام دهید، باید دقیقاً بدانید که می‌خواهید چه چیزی به دست آورید. چه زمانی وارد شوید و چه زمانی خارج شوید. بسیاری از تریدرهای حریص فارکس در انجام این کار شکست می‌خورند. تمرکز این دسته صرفاً بر افزایش سود است، که باعث می‌شود حتی سرمایه‌ای را که از قبل دارند در معرض خطر قرار دهند.

2) کوچک ترید کردن

جیمز استنلی، استراتژیست ارز: «یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش تأثیر احساس بر معاملات، کوچک کردن اندازه معامله است.»

تریدرها مطمئناً پس از مشاهده نوسانات قیمت در یک ترید واقعی و بزرگ، بسیار مضطرب می‌شوند. چنین استرسی می‌تواند منجر به تصمیمات اشتباه شود. این تصمیمات ممکن است بر کل حساب معاملاتی تأثیر منفی بگذارند، بنابراین کنترل آن‌ها بسیار مهم است.

3) از دیگران بیاموزید.

احساسات نقش مهمی در معاملات بازی می‌کند، چرا که به طور میانگین تریدرها پول خود را از دست می‌‌دهند، حتی اگر معاملات برنده بیشتر از معاملات بازنده باشد. گاهی برای غلبه بر این احساس بهتر است از متخصص‌ها کمک بگیرید. تحلیل‌گران یا تریدرهای قدیمی و خبره می‌توانند سیگنال‌های خوبی برای ترید کردن به شما بدهند. به طور مثال می‌توانید از عضویت در کانال سیگنال فارکس VIP امیرتریدر استفاده کنید. استفاده از سیگنال‌های ما که بالای 90 درصد موفق هستند در راستای پلن معاملاتی شما کمک‌کننده خواهند بود.

خلاصه این که می‌توانید پول زیادی از ترید در فارکس به دست آورید، اما این یک ماراتن است نه دو سرعت. باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید و تسلیم حرص و طمع در معاملات فارکس نشوید. البته مقداری طمع در مسیر ترید کردن خوب است وگرنه هرگز وارد معامله نمی‌شوید! اما زیاد حریص بودن به این معنی است که در جایی که روش‌های اثبات‌شده می‌گوید سود نمی‌برید یا ضرر زیاد خواهید داشت، همچنان ادامه بدهید.

امتیاز دهید