معرفی جفت ارز EUR/GBP، نحوه معامله جفت ارز یورو به پوند

جفت ارز یورو به پوند

جفت ارز یورو به پوند یکی از محبوب ترین ارزهای معاملاتی در بازار فارکس است در این بلاگ قصد داریم صفر تا صد این جفت ارز را مورد بررسی قرار دهیم.

|at_cta_form|

جفت ارز یورو به پوند (EUR/GBP) چیست؟

نرخ مبادله EUR/GBP نشان دهنده قیمت یورو در برابر قیمت پوند انگلیس است. مظنه EUR/GBP عمدتاً برای تبدیل یورو به پوند استرلینگ استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر قیمتEUR/GBP  برابر با 0.85 باشد، به این معنی است که 1 یورو 0.85 پوند ارزش دارد. EUR/GBP یک جفت ارز فرعی (Minor) است و دارای محبوبیت بالایی بین تریدرهای اروپایی و بریتانیایی است.

ویژگی های اصلی جفت ارز یورو به پوند

  • معاملات این جفت ارز در 5 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در دسترس است.
  • ارز پایه در جفت ارز EUR/GBP پوند انگلیس است.
  • حداقل لات برای ترید این جفت ارز 0.01 لات است

بهترین زمان برای معامله جفت ارز یورو به پوند چیست؟

به طور کلی می‌توان این ارز را در 5 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز مورد معامله قرار داد اما از اما معمولا بهترین زمان برای معامله جفت ارز وقتی است که آن  Pairنوسان بیشتری دارد. بیشترین نوسان در این جفت ارز مربوط به زمان‌های مهمی برای معامله EUR/GBP معمولا بین ساعت 06:00 تا 16:00 به وقت گرینویچ است. براای محسابه این زمان به قت ایران کافیست این ساعات را سه ساعت و نیم جلوتر ببرید.

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی جفت ارز یورو به پوند (EUR/GBP)

قیمت EUR/GBP تحت تاثیرعوامل مختلفی از جمله نرخ بهره بانک‌های مرکزی بریتانیا و اروپا، کنفرانس‌های مطبوعاتی، داده‌های مرتبط با بیکاری، ترازهای تجاری، تورم، تولید ناخالص داخلی، داده های فروش، احساسات بازار و اعتماد مصرف کننده  است.

در بین این موارد عاملی که بیشتر تریدرها بر روی آن تمرکز دارند، نرخ بهره بانک مرکزی است. این نرخ نقش کلیدی در افزایش یا کاهش ارزش پول دارد. نرخ بهره بالا به طور کلی منجر به افزایش ارزش یک ارز می شود. در حالی که زمانی که نرخ بهره کاهش می یابد باعث کاهش ارزش یک ارز می شود. بانک مرکزی اروپا، مستقر در فرانکفورت، واحد پول یورو را مدیریت می کند و معمولاً به عنوان بانک مرکزی اروپا شناخته می شود. تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ‌های بهره، خواه تغییر یافته باشد یا نه، یکی از پرطرفدارترین اخبار منتشر شده توسط سرمایه ‌گذارانی است که جفت‌ ارزهای  فارکسی که شامل یورو است را معامله می‌کنند.

در سال 2022، بانک مرکزی اروپا مانند سایر کشورهای جهان برای اولین بار در 11 سال گذشته افزایش نرخ بهره را آغاز کرد. این امر به افزایش ارزش یورو در برابر ارزهای  دیگر کمک کرد. با این حال، از آنجایی که فدرال رزرو نرخ بهره را بالتر برد و این کار را به طور مکرر داد یورو نسبت در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. بانک انگلستان (BoE) مستقر در لندن، ضربات و سیاست پولی پوند بریتانیا را مدیریت می کند. نرخ بهره BoE و اعلامیه های فرماندار آن به دقت توسط سرمایه گذاران معامله در پوند استرلینگ یا سهام بریتانیا دنبال می شود. بانک مرکزی انگلیس نیز در سال 2022 شروع به افزایش نرخ بهره کرد. اما با این وجود صدراعظم  این کور با مطرح کردن مینی بودجه در سپتامبر 2022 باعث افت شدید پوند انگلیس شد. این امر منجر به افزایش نرخ ارز EURGBP شد.

چگونه جفت ارز یورو به پوند را مورد معامله قرار دهیم؟

اگر در بازار فارکس تازه کار هستید نگران نباشید. توصیه می‌کنیم قبل از شروع حتما از دوره آموزش فارکس مجموعه ما استفاده نمایید تا با تمام مفاهیم اولیه و مورد نیا در این مارکت آشنا شئید. برای انجام معامله بر روی جفت ارز EUR/GBP به طور کلی باید 3 گام زیر را طی کنید:

  1. یک بروکر انتخاب کنید. هر یک از بروکرهای آلپاری، آمارکتس و لایت فارکس به جرئت بهترین بروکر فارکس هستند که به ایرانی ها خدمات می‌دهند.
  2. گام بعدی افتتاح حساب در یکی از این بروکرها و واریز وجه به آن‌ است.
  3. پس از این کار حساب خود را به متاتریدر وصل کنید حال به راحتی میتوانید جفت ارز یورو به پوند را مورد معامله قرار دهید.

بررسی جفت ارزهای دارای همبستگی با EUR/GBP

جفت ارز یورو به پوند با USDSGD، CHFSGD و EURMXN همبستگی یا کورولیشن مثبت دارد. همبستگی مثبت به این معنی است که قیمت‌های EURGBP و دارایی‌های مرتبط در یک جهت حرکت می‌کنند. همچنین با GBPCHF، GBPJPY و GBPNZD همبستگی منفی دارد. این جفت ارز یکی از پرکاربرد ترین ها در مباحث سیگنال فارکس و آموزش فارکس است که در صورت نیاز می توانید در امیر تریدر آنهارا دنبال کنید.

همچنین می توانید در دسته مقالات اصطلاحات فارکس درباره با دیگر جفت ارز ها بدانید:

سوالات متداول

قیمت جفت ارز یورو به پوند تحت تاثیر چه عواملی است؟

قیمت EUR/GBP تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نرخ‌های بهره، کنفرانس‌های خبری، شتخص های اقتصادی و … است.

EUR/GBP با چه جفت ارزهایی دارای کورولیشن مثبت است؟

جفت ارز یورو به پوند دارای همبستگی مثبت با USDSGD، CHFSGD و EURMXN است.

چه ارزهایی با EUR/GBP همبستگی منفی دارند؟

GBPCHF ،GBPJPY و GBPNZD ارزهایی هستند که در خلاف جهت یورو به پوند حرکت می‌کنند.

5/5 (1 امتیاز)