آموزش تعیین اندازه پوزیشن در معاملات فارکس

اندازه پوزیشن

هنگام انجام معامله روزانه در بازار فارکس، اندازه پوزیشن یا اندازه معامله به واحد، مهم تر از نقاط ورود و خروج شما است. ممکن است بهترین استراتژی فارکس را در جهان داشته باشید؛ اما اگر اندازه معامله شما خیلی بزرگ یا کوچک باشد، ریسک زیاد یا خیلی کمی را متحمل می‌شوید. ریسک بیش از حد ممکن است به سرعت حساب معاملاتی را از بین ببرد.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

اندازه پوزیشن شما بر اساس تعداد لات‌ها و نوع و اندازه لاتی که در یک معامله می‌خرید یا می‌فروشید تعیین می‌شود:

  • یک میکرو لات 1,000 واحد یک ارز است
  • یک لات کوچک 10,000 واحد است
  • یک لات استاندارد 100,000 واحد است

ریسک شما به دو بخش تقسیم می‌شود: ریسک معاملاتی و ریسک حساب.

صرف نظر از اینکه شرایط بازار چگونه است، تنظیم تجارت چگونه است یا از کدام استراتژی استفاده می‌کنید؛ در اینجا نحوه هماهنگی همه این عناصر با هم برای ارائه اندازه پوزیشن ایده‌آل به شما قرار داده شده است.

ورود به آلپاری

حد ریسک حساب خود را در هر معامله تنظیم کنید

این مهم ترین مرحله برای تعیین اندازه پوزیشن فارکس است. یک درصد یا محدودیت مقدار دلاری را تعیین کنید که در هر معامله ریسک خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر شما یک حساب معاملاتی 10,000 دلاری دارید، در صورت استفاده از محدودیت 1 درصد، می‌توانید در هر معامله 100 دلار ریسک کنید.

همچنین می‌توانید از مبلغ ثابت دلاری استفاده کنید که باید معادل 1 درصد ارزش حساب شما یا کمتر باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است 75 دلار در هر معامله ریسک کنید. تا زمانی که موجودی حساب شما 7,500 دلار یا بیشتر باشد، 1 درصد یا کمتر در معرض خطر خواهید بود.

در حالی که سایر متغیرهای معاملاتی ممکن است تغییر کنند، ریسک حساب باید ثابت نگه داشته شود. در یک معامله 5 درصد، در معامله بعدی 1 درصد و در معامله دیگر 3 درصد ریسک نکنید. درصد یا مبلغ دلار خود را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید؛ مگر اینکه به نقطه‌ای برسید که مبلغ دلاری انتخابی شما از حد درصد 1 درصد بیشتر باشد.

برای ریسک پیپ در معامله برنامه ریزی کنید

اکنون که حداکثر ریسک حساب خود را برای هر معامله می‌دانید، می‌توانید توجه خود را به معامله پیش روی خود معطوف کنید.

ریسک پیپ در هر معامله با تفاوت بین نقطه ورود و نقطه‌ای تعیین می‌شود که سفارش توقف ضرر خود را در آن قرار می‌دهید. پیپ که مخفف عبارت «درصد در نقطه» یا «نقطه بهره قیمت» است، معمولاً کوچک‌ ترین بخش قیمت ارز است که تغییر می‌کند. برای اکثر جفت ارزها، پیپ 0.0001 یا یک صدم درصد است. لازم به ذکر است که برای جفت‌هایی که شامل ین ژاپن (JPY) هستند، پیپ 0.01 یا 1 درصد است. برخی از بروکرها قیمت‌ها را با یک رقم اعشار اضافی نشان دهند. آن رقم اعشار پنجم (یا سوم، برای ین) پیپت نامیده می‌شود.

یک دستور استاپ لاس اگر مقدار معینی از پول را از دست بدهد، معامله را متوقف می‌کند. به این ترتیب مطمئن‌ شوید که ضرر شما از ضرر ریسک حساب تجاوز نمی‌کند و مکان آن نیز بر اساس ریسک پیپ برای معامله است.

ریسک پیپ بر اساس نوسانات یا استراتژی متفاوت است. گاهی اوقات یک معامله ممکن است پنج پیپ ریسک داشته باشد و معامله دیگر ممکن است 15 پیپ ریسک داشته باشد. زمانی که فهمیدید نقطه ورودی شما چقدران احتیاج دارید  از حد ضرر فاصله دارد، در پیپ، گام بعدی محاسبه مقدار پبر اساس اندازه لات است که در بخش بعدی این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد. در مجموعه ویدئویی آموزش فارکس امیرتریدر می‌توانید به طور کامل با مفاهیم لات و پیپ و هر اصطلاح دیگری که برای فعالیت در بازار فارکس به آن نیاز دارید آشنا شوید.

از معاملات روزانه فارکس چقدر می‌توان درآمد داشت؟ (بخش دوم)

2/5 (1 امتیاز)