تعیین اندازه پوزیشن در معاملات فارکس با استفاده از لات

اندازه پوزیشن

قبلا آموختید که باید وقتی معامله‌ای انجام می‌دهید، هم نقطه ورود و هم محل توقف ضرر خود را در نظر بگیرید. شما باید استاپ لاس خود را تا حد ممکن نزدیک به نقطه ورود خود انتخاب کنید؛ اما نه آنقدر نزدیک که معامله قبل از حرکتی که انتظار دارید متوقف شود. بسیاری از معامله گران برای محاسبه لات از روش‌های اشتباهی استفاده می‌کنند، که ممکن است باعث ضررهای زیادی در حساب معاملاتی این افراد شود. در این مقاله محاسبه مقدار پیپ بر اساس اندازه لات را بررسی خواهیم کرد. با مطلب تعیین اندازه پوزیشن در معاملات فارکس با استفاده از لات همراه ما باشید.

ارزش پیپ را برای یک معامله درک کنید

برای اینکه بتوانیم پیپ در یک جفت ارز را شناسایی کنیم به خود آن جفت ارز بستگی دارد. برخی از جفت ها پیپ خود را در اعشار چهارم دارند درحالی که برخی در اعشار دو هستند. اگر با یک جفت ارز معامله می‌کنید که در آن دلار آمریکا دومین ارز است؛ دلار آمریکا را ارز مظنه می‌نامند و حساب معاملاتی شما با دلار تأمین می‌شود، مقادیر پیپ برای اندازه‌های مختلف لات‌ها ثابت هستند. به یاد داشته باشید که برای یک لات میکرو، ارزش پیپ 0.10 دلار است و برای یک لات کوچک، 1 دلار است. برای یک لات استاندارد نیز، 10 دلار است.

به این نکته توجه داشته باشید که قبل از انجام هر معامله، بررسی کنید که به عنوان یک تریدر روزانه معامله می خواهید انجام دهید، یا به عنوان یک تریدر میان مدت؛ این موضوع به این دلیل اهمیت دارد چون استراتژیی که برای معاملات مد نظر دارید باید با مهارت‌ها، تجربه ها و سطح ریسک شما سازگاری داشته باشد. برای تصمیم گیری در مورد زمان و قیمت ورود به معامله از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال می‌توانید کمک بگیرید.

مقادیر پیپ در یک جفت ارز

در هر موضوعی که به پیپ اشاره شود، دو موضوع ارزش هر تغییر و میزان تغییرات بررسی می شود. به تعبیری، می توان گفت که پیپ یک واحد استاندارد برای تمامی جفت های ارزی است؛ با این تفاوت که در هر جفت ارزش خاصی دارد.

اگر حساب معاملاتی شما با دلار تامین می‌شود و ارز مظنه در جفتی که معامله می‌کنید، دلار آمریکا نیست. در این حالت شما باید مقادیر پیپ را در نرخ مبادله دلار در برابر ارز مظنه ضرب کنید. فرض کنید جفت ارز یورو / پوند انگلیس (EUR / GBP) را معامله می‌کنید، و جفت USD / GBP با قیمت 1.2219 دلار معامله می‌شود.

  • در میکرو لات، یورو / پوند، ارزش پیپ 0.12 دلار (0.10 دلار × 1.2219 دلار) خواهد بود.
  • در مینی لات، این مقدار 1.22 دلار (1 دلار × 1.2219 دلار) خواهد بود.
  • در لات استاندارد، این مقدار 12.22 دلار (10 دلار × 1.2219 دلار) خواهد بود.

اکنون تنها چیزی که برای محاسبه باقی مانده است اندازه پوزیشن است.

پیپ در فارکس

اندازه پوزیشن را برای یک معامله تعیین کنید

اندازه پوزیشن ایده آل را می توان با استفاده از فرمول محاسبه کرد:

پیپ‌های در معرض ریسک × ارزش پیپ × لات‌های معامله شده = مقدار در معرض ریسک

در فرمول بالا، اندازه پوزیشن تعداد لات‌های معامله شده است.

بررسی یک مثال

بیایید فرض کنیم که شما یک حساب 10,000 دلاری دارید و در هر معامله بر روی 1 درصد از حساب خود ریسک می‌کنید. بنابراین حداکثر میزان ریسک شما 100 دلار در هر معامله است. شما جفت EUR / USD را معامله می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید با قیمت 1.3051 دلار بخرید و استاپ لاس را در 1.3041 دلار قرار دهید. این بدان معناست که شما 10 پیپ را در معرض ریسک قرار می‌دهید:

1.3051 – 1.3041 دلار = 0.001 دلار

از آنجایی که شما در مینی لات معامله می‌کنید، هر حرکت پیپ دارای ارزش 1 دلار است. اگر آن اعداد را در فرمول قرار دهید:

10 × 1 دلار × لات‌های معامله شده = 100 دلار

اگر هر دو طرف معادله را بر 10 دلار تقسیم کنید، به این نتیجه می‌رسید:

لات‌های معامله شده = 10

از آنجایی که 10 مینی لات برابر با یک لات استاندارد است، می‌توانید 10 مینی لات یا یک استاندارد خریداری کنید.

5/5 (1 امتیاز)