معرفی بهترین جفت ارزها برای اسکلپ در فارکس

بهترین جفت ارزها برای اسکلپ در فارکس

یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها بین تریدرهای بازار فارکس اسکلپ است که نیاز به مهارت تحلیلی بالایی دارد. از آن جایی که انتخاب جفت ارز مناسب برای این کار اهمیت زیادی در موفقیت شما دارد تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی بهترین جفت ارزها برای اسکلپ در فارکس بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اسکلپ چیست؟

سبک اسکلپ دقیقا مانند فیلم ‌های سینمایی اکشن بالاست که بسیار سریع و هیجان انگیز است و باعث می‌شود فرد تا انتها روی لبه صندلی خود بماند. در این استراتژی محبوب، تریدرها در یک بازه زمانی کوتاه در حدود چند ثانیه تا چند دقیقه پوزیشن خود را باز می‌کنند، سود خود را می‌گیرند و از بازار خارج می‌شوند. هدف این معامله‌گرها این است که در شلوغ‌ترین زمان‌های روز از تغییرات بازار سود به دست آورند. اسکلپرها می‌توانند تا چند صد معامله در طول روز باز کنند و به سودهای کوچک دست یابند. مزیتی که این سبک نسبت به سایر سبک‌ها دارد این است که حتی در بازارهای رنج نیز حرکات کوچک برای گرفتن سود وجود دارد. از آنجایی که بررسی چارت برای Scalperها حائز اهمیت است بهترین گزینه برای این کار افرادی هستند که می‌توانند چند ساعت از روز را پای چارت باشند. لازم به ذکر است موفقیت در این سبک نیاز به تفکر سریع و تمرکز بالا دارد. برای انجام معاملات Scalp نیاز است با بهترین جفت ارزها برای اسکلپ آشنا باشید که در ادامه آن ها را معرفی می‌کنیم:

بهترین جفت ارزها برای اسکلپ

برای انتخاب این جفت ارزها شما نیاز به بررسی دو شرط زیر دارید:

  • جفت ارزهایی را مورد معامله قرار دهید که نقدینگی بالایی دارند. زیرا در این Pairها حجم معاملات بالاست بنابراین اسپرد کمی دارند و از آنجایی که تعداد معاملات شما زیاد است نیاز به ارزهایی دارید که اسپردشان کم باشد. جفت ارزهایی مانند EUR/USD، GBP/USD، USD/CHF و USD/JPY کمترین میزان اسپرد را دارند.
  • در شلوغ‌ترین زمان‌ها در طول روز معامله کنید. معمولا بیشترین نقدینگی در بازار در روز در طول همپوشانی سشن‌های معاملاتی اتفاق می‌افتد. اسکالپرها به این دلیل باید به نقدینگی توجه کنند که liquidity به سهولت ورود و خروج به معامله کمک می‌کند.

معرفی انواع جفت ارزها

برای شناسایی بهترین جفت ارزها برای اسکلپ نیاز است تا با انوع جفت ارزها آشنا باشید این جفت ارزها عبارتند از:

  • جفت ارزهای اصلی
  • جفت ارزهای فرعی
  • جفت ارزهای عجیب و غریب

جفت ارزهای اصلی (Major)

جفت ارزهای اصلی که با نام Major شناخته می‌شوند بیشترین میزان خرید و فروش را در بازار فارکس دارند. این ارزها عبارتند از EUR / USD ، USD / JPY، GBP / USD، USD / CHF، USD / CAD،  AUD / USD وNZD / USD.

جفت ارزهای فرعی (Crosse)

به Pairهایی که در آن‌ها دلار آمریکا وجود ندارد Crosse گفته می‌شود. EUR / GBP، EUR / JPY، GBP / JPY، GBP / CAD، CHF / JPY، EUR / AUD، NZD / JPY در این دسته قرار می‌گیرند.

جفت ارزهای عجیب و غریب (Exotic)

جفت ارزهای عجیب و غریب Pairهایی هستند که یک سمت آن‌ها شامل ارز کشورهای توسعه نیافته است. مثلا JPY/NOK و AUD/MXN و …

در بین جفت ارزهای اصلی بهترین انتخاب EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY است.

در جفت ارزهای فرعی EUR/AUD، GBP/JPY، EUR/JPY مناسب است و بین Exoticها هم USD/SEK، USD/ZAR، USD/TRY، USD/MXN، ZAR/JPY برای اسکلپ مناسبند.

این ارزها بسته به اخبار سیاسی و اقتصادی می‌توانند تغییر کند.

بررسی همپوشانی در سشن‌های معاملاتی

درست است که بازار فارکس یک مارکت 24 ساعته است اما ادارات و بانک‌های هیچ کشوری را نمی‌توانید پیدا کنید که در طول شبانه روز باز باشد اینجاست که مفهومی به نام سشن معاملاتی مطرح می‌شود. بازار فارکس از ساعت 10 شب به تایم گرینویچ از شرق شروع به فعالیت می‌کند و به سمت غرب می‌رود. به طور کلی 4 سشن معاملاتی داریم: سشن سیدنی، آمریکا، اروپا و ژاپن. هر یک از Trading sessions نه ساغت به طول می‌انجامد که در برخی ساعات دو سشن با هم همپوشانی دارند. معمولانی زمانی که دو سشن لندن و نیویورک با هم همپوشانی دارند جز زمان ‌هایی به حساب می‌آید که نقدینگی بالا است و برای ترید مناسب است.

جفت ارزهای نامناسب برای اسکلپ

اگر می‌خواهید یک اسکلپر موفق باشید سراغ جفت ارزهایی که شرایط زیر را دارند نروید:

  • اسپرد بالا
  • نوسانات عجیب و غریب

در زیر تفاوت بین معامله با اسپرد پایین و بالا را مشاهده می‌کنید:

مقایسه اسپرد در جفت ارزها

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تفاوت بین مبلغ پرداختی برای دو جفت ارز با اسپرد بالا و پایین در 1 لات حدود 44 دلار است.

نقد شونده ترین جفت ارزها در فارکس

EUR/USD اولین و نقد شونده ترین جفت ارز است که حدود 20 الی 30 درصد معاملات را شامل می‌شود. طبق نظر سنجی که در سال 2019 انجام شد حدود 24 درصد معاملات در بازار بر روی جفت ارز یورو دلار است. جفت ارز پر معامله دیگری که نقدینگی بالایی دارد USD/JPY است. حدود ۱۶.۸ درصد از معاملات ارزی شامل ین ژاپن است. پوند بریتانیا سومین ارزی  است که liquidity بالایی دارد. AUD/USD و USD/CAD نیز جز Pairهایی با نقدینگی بالا هستند.

بررسی کم نوسان‌ترین جفت ارزها

به طور کلی جفت ارزهای اصلی جز کم نوسان‌ترین ارزها به حساب می‌آیند و بیشترین میزان معامله را در بین تحلیلگران بازار دارند. این ارزها عبارتند از:

یورو / فرانک سوئیس (EUR/CHF)

فرانک سوئیس به عنوان یک پناهگاه امن تلقی می‌شود و به جز نوسان زیادی که در سال 2015 داشت و با از آن به عنوان قوی سیاه یاد می‌شود تا به حال نوسان قابل توجهی از خود نشان نداده است.

دلار/ ین ژاپن (USD/JPY)

هر دو این جفت ارزها به عنوان Pairهای امن شناخته می‌شوند بنابراین نوسانات این جفت ارز معمولا کم است. تنها عاملی که می‌تواند نوسان قابل توجه در این بازار به وجود آورد تعیین نرخ بهره در آمریکاست.

سخن پایانی درباره جفت ارز های اسکلپ

در این مطلب بهترین جفت ارزهایی که برای اسکلپ مناسب هستند را معرفی کردیم. دقت کنید که سبک Scalp برای کسانی مناسب است که از مهارت و دانش کافی برخوردار هستند و گاها از سیگنال فارکس استفاده نمی کنند. معامله و اسکلپ بر روی طلا هم روش مناسبی برای کسب سود از بازار فارکس است. اگر شما هم جز کسانی هستید که قصد نوسان گیری از طلا را دارند اما در مرحله آموزش فارکس هستید و به دلیل کمبود مهارت یا وقت فرصت کافی برای این کار ندارند می‌توانید از خدمات مجموعه امیر تریدر استفاده کنید. در کانال VIP ما روزانه به سیگنال‌های اسکلپ طلا با وین ریت بالای 90 درصد دسترسی خواهید داشت. برای آگاهی از شرایط عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

معرفی کانال

4.5/5 (2 امتیاز)