7 قانون طلایی ترید کردن

5 قانون طلایی ترید کردن

سرمایه گذاری یا ترید در فارکس و بازار سهام هم چالش برانگیز و هم آسان به نظر می‌رسد. این موضوع نه تنها به یک رویکرد منظم نیاز دارد، بلکه برنامه ریزی مناسب و درک صحیح از نوسانات بازار نیز مهم است. در بازار بورس و فارکس هیچ راه میانبری وجود ندارد، اما 5 قانون طلایی در ترید وجود دارد که احتمالاً با پیروی از آن‌ها بازده موفقی داشته باشید.

5 قانون طلایی ترید از این قرار است:

1. ترید برای طولانی‌مدت است.

اولین قانون طلایی ترید: «هیچ میانبری برای درآمد سریع وجود ندارد». سرمایه گذاران برای رسیدن به اهداف مالی خود باید از فرایندی پیروی کنند، که شامل استراتژی و محدودیت‌هایی است. ترید در سن‌های مختلف می‌تواند باعث رویه و استراتژی‌های متفاوت بشود. مثلاً افراد جوان‌تر می‌توانند سرمایه گذاری عمده‌ای را در سهام یا فارکس انجام دهند. در حالی که مسن‌ترها در اوایل دهه 50 یا 60 ممکن است ترکیبی عمل کنند، یعنی از وام و سرمایه گذاری کم ریسک همزمان استفاده کنند.

2. با روتین منظم ترید کنید.

دومین قانون طلایی ترید در فارکس یا هر بازار سهامی، داشتن یک روتین منظم است. یک سرمایه گذار برای به دست آوردن سود بالقوه بیشتر باید از دیسپلین پیروی کند. ترید با عملکرد منظبط شما را از نوسانات بازار در امان نگه می‌دارد و سوددهی بهتری دارد.  نظم داشتن در انجام معاملات باعث می شود بهتر بتوانید روی اهدافتون تمرکز کنید و همه چیز در مورد استراتژی، تایم معاملاتی و ژورنال ها مشخص است. با این تفاسیر تمام نقطه ضعف ها و نقاط قوت خود را میتوانید کشف کنید.

3. با درصد کمی از سرمایه تان معامله انجام دهید

اغلب به معامله گران پیشنهاد می شود که حدود 5 درصد از سرمایه خود را معامله کنند. این استراتژی باعث می شود که اگر بازار برخلاف انتظار شما پیش رفت، بتوانید منتظر فرصت معاملاتی دیگری بمانید.

4. سرمایه‌گذاری در سهم یا جفت ارزی که بهتر می‌شناسید.

سومین قانون طلایی ترید در بازار فارکس و سهام این است که بدانید کجا سرمایه گذاری می‌کنید. اگر پول خود را در شرکتی قرار دهید که هرگز از آن چیزی نشنیده‌اید یا جفت ارزی که هیچ اطلاعی از وضعیت آن در بازار ندارید، ترید می‌تواند خطرناک باشد.

5. سرمایه خود را یکجا نگاه ندارید.

چهارمین قانون طلایی ترید انتخاب بیش از دو یا سه جا (سهام یا شاخص‌های فارکس) برای سرمایه گذاری است. نقدینگی خود را در چند دسته مختلف متنوع بگذارید تا هم بازده بهینه داشته باشید هم از ریسک و خطرات از دست دادن سرمایه بکاهید. حتی می‌توانید از تکنیک «نصف کردن» در تریدهای خود استفاده کنید و همه سرمایه خود را فقط در یک ترید نگه ندارید.

6. به موقع تغییر کنید.

پنجمین و مهم‌ترین قانون طلایی ترید این است که به موقع روند سرمایه گذاری ها و نتایج آن را بررسی کنید.  درنهایت فرایند سرمایه گذاری های خود را تغییر دهید. این تغییرات می‌تواند براساس نوسانات بازار، شرایط اقتصادی، یا برتری پیدا کردن یک شاخصی بر دیگری باشد. همانطور که بازار همیشه ثابت نیست، ثابت ماندن شما روی یک سرمایه گذاری هم می‌تواند خطرناک باشد. از همین رو باید با توجه به اوضاع بازار و شرایط اقتصادی جهان اقدامات جدیدی انجام بدهید.

بازارها هر روز در حال تغییر هستند. استراتژی هایی که 5 سال پیش از آن استفاده می‌کردید ممکن است اکنون کار نکند. شما باید روزانه خود را آموزش دهید.

7. همیشه در حال یادگیری باشید

یک تریدر حرفه ای همیشه در حال یادگیری مطالب جدید است و اطلاعات خود را به روز رسانی می کند. سعی کنید با تحلیل ها و ابزار های مالی آشنا باشید و بررسی کنید که کدام روش بهترین روش را برای شما دارد چرا که بازارها پویا هستند و به طور مداوم در حال تکامل و تغییر هستند.

 

امتیاز دهید