4 دسته بندی خاص برای تریدرها

4 دسته بندی خاص برای تریدرها

می‌دانید که بازار فارکس فرصتی برای کسب درآمد است؛ اما مطمئن نیستید که سرمایه‌گذاران زمان خرید و فروش خود را چگونه مشخص می‌کنند؟ مروری بر برخی از استراتژی‌های معاملاتی، بینشی درباره اصطلاحات و استراتزی‌هایی که توسط تریدرها استفاده می‌شود، ارائه می‌دهد. درک این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند تا راهبردی مطابق شخصیت خود و دسته بندی آن پیدا کنید.

|at_cta_form|

انواع تریدرها

تریدرهای فاندامنتال، تریدرهای نویز (noise trader)، مارکت تایمر و آربیتراژ 4 نوع دسته بندی از انواع تریدرها هستند. هر تریدر در نوع سرمایه‌گذاری متفاوت از دیگری عمل می‌کند و بر اساس استراتژی از یکدیگر متمایز می‌شوند. درک سبک معاملاتی خود در تصمیم گیری بهتر به شما کمک می‌کند.

تریدر فاندامنتال (Fundamental Trader)

معامله کردن با تحلیل فاندامنتال روشی است که از طریق آن یک تریدر بر روی رویدادهای خاص تمرکز می‌کند تا از این طریق برای خرید و فروش خود تصمیم بگیرد. برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که قرار است که یک مرکز خرید بروید. یک تریدر فاندامنتال در این مرکز خرید، درباره محصولی که فروخته می‌شد مطالعه کرده و سپس درباره خرید آن تصمیم می‌گرفت.

معامله بر اساس تحلیل فاندامنتال را می‌توان از دیدگاه کوتاه‌ مدت و بلند مدت بررسی کرد. تحلیل فاندامنتال اغلب برای استراتژی خرید و نگهداری دارایی کاربرد دارد.

برخی از استراتژی‌های معاملاتی بر تصمیمات لحظه‌ای مبتنی هستند و برخی دیگر مبتنی بر روندها یا عواملی هستند که در طول یک روز انجام می‌شوند، تحلیل فاندامنتال ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها تغییر نکند. برای مثال بررسی صورت‌های مالی 3 ماهه یک شرکت، بینشی درباره وضعیت مالی شرکت ارائه می‌دهد. انتشار یک بیانیه که خبرهای بد را اعلام کند یا نشان از عدم موفقیت شرکت داشته باشد می‌تواند این اصول را تغییر دهد. بنابراین تغییر یا عدم تغییر به عنوان سیگنالی برای معامله عمل خواهد کرد.

معاملات فاندامنتال برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذابیت زیادی دارد زیرا بر واقعیات و منطق مبتنی است. البته، کشف و تفسیر آن حقایق تلاش زمان بر و تحقیقات فشرده نیاز دارد. البته لازم به ذکر است با وجود اینکه بازارها علیرغم انبوهی از داده‌های منطقی، همیشه رفتار منطقی ندارند.

تریدر نویز (Noise Trader)

معاملات نویز به سبکی از سرمایه‌گذاری اشاره دارد که تریدرها در آن بدون استفاده از داده‌های فاندامنتال، ارزی را خریده یا آن را می‌فروشند. تریدرهای نویز که در این دسته بندی قرار می گیرند، معمولا معاملات کوتاه مدتی را برای سود بردن از روندهای مختلف اقتصادی انجام می‌دهند.

درحالی که تحلیل تکنیکال قیمت‌ها، حجم گذشته و بینش‌هایی ارائه می‌دهد که فعالیت و جهت بازار را نشان دهند، تریدر های نویز اغلب زمان‌بندی ضعیفی دارند و نسبت به اخبار خوب و بد بیش از حد واکنش نشان می‌دهند. البته نمی‌توان این موضوع را به تمامی تریدرهای این سبک تعمیم داد؛ اما در واقعیت، اکثر مردم در این دسته قرار می‌گیرند، زیرا تعداد بسیار کمی از افراد تصمیمات سرمایه گذاری خود را صرفاً با استفاده از تجزیه و تحلیل فاندامنتال می‌گیرند.

برای درک بهتر این سبک، بیایید مثال قبلی مرکز خرید را دوباره مرور کنیم. برخلاف تحلیلگر فاندامنتال، یک تحلیلگر تکنیکال روی نیمکتی در مرکز خرید نشسته و ورود مردم به فروشگاه‌ها و خریدهای آنها را تماشا می‌کند. بدون توجه به ارزش ذاتی و فواید محصولات در فروشگاه، تصمیم تحلیلگر تکنیکال بر اساس الگوها، خرید یا فعالیت افرادی است که به فروشگاه می روند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال، مانند سایر استراتژی‌هایی که تجزیه و تحلیل داده‌ها را شامل می‌شود، زمان بر است و ممکن است نیاز به واکنش‌ سریع داشته باشد.

تریدرهای سنتیمنت نیز به دنبال شناسایی و مشارکت در روندها هستند. آنها تلاش نمی‌کنند با خرید ارزهای بزرگ با بازار همراهی کنند؛ بلکه سعی می‌کنند ارزهایی را پیدا کنند که همراه با روند بازار در حال رشد هستند.

تریدرهای سنتیمنت جنبه‌های تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را برای شناسایی و مشارکت در حرکات بازار ترکیب می‌کنند. معاملات سنتیمنت رویکردهای مختلفی دارد، از جمله تریدرهای نوسانی که به دنبال حرکت‌های مهم قیمت هستند و تریدرهای مخالفی که سعی می‌کنند از شاخص‌های سنتیمنت مثبت یا منفی بیش از حد به عنوان نشانه‌هایی از معکوس شدن روند در تحلیل سنتیمنت استفاده کنند.

هزینه‌های معاملاتی، نوسانات بازار، و مشکل در پیش بینی دقیق احساسات بازار، برخی از چالش‌های کلیدی پیش روی تریدرهای سنتیمنت است.

موفقیت به عنوان یک تریدر سنتیمنت اغلب مستلزم مطالعه روندها و شناسایی ارزها برای خرید یا فروش است. این نوع تجزیه و تحلیل زمان بر بوده و استراتژی‌های معاملاتی ممکن است نیاز به زمان بندی سریع داشته باشند.

زمانبندی بازار یا مارکت تایمر (Market Timer)

تایمرهای بازار تلاش می‌کنند حدس بزنند که روند در کدام جهت (بالا یا پایین) حرکت می‌کند تا از آن حرکت سود ببرد. آنها معمولاً برای پیش بینی جهت حرکت به شاخص‌های تکنیکال یا داده‌های اقتصادی نگاه می‌کنند. برخی سرمایه‌گذاران به ویژه دانشجویان به اینکه می‌توان جهت حرکت بازار را به طور دقیق پیش بینی کرد، اعتقاد ندارند. دیگران، به ویژه آنهایی که معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهد، دقیقاً مخالف این موضوع هستند.

اکثر سرمایه گذاران به مرور زمان متوجه می‌شوند که نمی‌توان زمان کافی به این کار اختصاص داد تا به سطح قابل اعتمادی از موفقیت دست پیدا کرد. برای این سرمایه‌گذاران، استراتژی‌های بلندمدت اغلب رضایت بخش‌تر و سودآورتر است. البته تریدرهای روزانه معتقدند که زمان‌بندی بازار استراتژی سودآوری است. فقط به خاطر داشته باشید که تشخیص زمان خروج از بازار همیشه ساده نیست.

تریدر آربیتراژ (Arbitrage Trader)

تریدرهای آربیتراژ که در این دسته بندی قرار میگیرند، همزمان دارایی‌ها را خریداری کرده و می‌فروشند تا از اختلاف قیمت دارایی‌های یکسان در بازارهای مختلف سود ببرند. آربیتراژ در نتیجه ناکارآمدی بازار وجود دارد. این نوع معاملات اغلب با صندوق‌های پوشش ریسک مرتبط است و در صورتی که عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند یک راه نسبتا آسان برای کسب درآمد باشد.

برای مثال، اگر یک ارز در چند بروکر معامله می‌شود و در یکی از آنها ارزان‌تر است، می‌توان آن را در بروکر اول با قیمت پایین‌تر خرید و در بروکر دیگر با قیمت بالاتر فروخت.

جمع بندی

شاید هیچ یک از این استراتژی‌های معاملاتی برای شخصیت شما مناسب نباشد. انبوهی از استراتژی‌های دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و تنها با کمی تحقیق، ممکن است بتوانید استراتژی مناسب خودتان را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

معرفی بروکر آمارکتس

معرفی بروکر آلپاری

آیا بروکر و صندوق پوشش ریسک می‌تواند بازار فارکس دستکاری کند؟

چرا معامله گران مصمم، خود را با دیگر معامله گران مقایسه نمی‌کنند؟

امتیاز دهید