4 مزیت پندینگ اردرها در فارکس

4 مزیت پندینگ اردرها در فارکس

پندینگ اردها (pending order) ابزار مهمی در معاملات فارکس هستند. تریدرها می‌توانند استراتژی‌های عالی برای ترید کردن داشته باشند اما اگر نتوانند برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنند، تکنیک‌های‌شان بی‌فایده خواهد شد. از طرفی بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است. هیچ تریدری نمی‌تواند کل روز بازار را برای یک موقعیت ترید خوب زیر نظر بگیرد. اینجاست که مزیت پندینگ اردرها در فارکس وارد عمل می‌شود.

پندینگ اردرها به تریدرها این قابلیت را می‌دهند تا قیمتی که می‌خواهند ارز را در آن بخرند یا بفروشند از پیش تعیین کنند. البته این اتفاق وقتی می‌افتد که آن قیمت خاص اتفاق بیافتد. در ادامه درباره مزیت‌های مهم پندینگ اردرها در فارکس صحبت می‌کنیم.

راهنمای ورود به آلپاری

پندینگ اردر در معاملات فارکس چیست؟

پندینگ اردر یا سفارش در انتظار فارکس، سفارشی است که در سطح قیمت مشخصی از یک جفت ارز انجام می‌شود. پس از رسیدن به این قیمت، سفارش اجرا می‌شود. اگر قیمت آن جفت ارز هرگز به سطح قیمت مورد نظر تریدر نرسد، سفارش اجرا نخواهد شد. نوع سفارش نیز ممکن است متفاوت باشد و این باید قبل از ثبت سفارش در نظر گرفته شود.

4 مزیت مهم پندینگ اردرها در فارکس چیست؟

1. کنترل قیمت با پندینگ اردرها در فارکس

اولین مزیت پندینگ اردرها (pending order) این است که باعث می‌شود کنترل سطوح قیمت در دست شما باشد. یعنی تریدر می‌تواند نقطه ورود به معامله را در سطح قیمتی که قصد دارد ترید کند قرار دهد. وقتی که بشود چنین قابلیتی را در معاملات اجرا کرد دیگر نیازی به نظارت مداوم بازار نیست و ترید کردن به شدت آسان‌تر می‌شود.

2. پندینگ اردرها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند.

پندینگ اردرها در فارکس برای صرفه‌جویی در زمان بسیار مفید هستند. با تنظیم آن‌ها تریدر نیازی به نشستن پشت سیستم ندارد. مخصوصاً زمانی که خط روند ضربه می‌خورد یا قیمت ارز از کانال قیمت خود خارج می‌شود، لازم نیست حتماً آنجا باشد. یک تریدر می‌تواند به راحتی پندینگ اردرها را برای ورود به یک معامله اضافه کند و اگر قیمت مطابق با پیش‌بینی او رفتار کند، می‌تواند روی برنامه‌های دیگرش تمرکز داشته باشد.

3. مدیریت سرمایه با پندینگ اردر (pending order)

شاید در نگاه اول به‌نظر نرسد مدیریت سرمایه یک مزیت پندینگ اردرها باشد. با این حال پندینگ اردرهای فارکس نیز می‌توانند به صرفه جویی در هزینه کمک کنند. برای درک بهتر این موضوع، در نظر بگیرید که یک تریدر هر روز چه مدت زمانی را صرف ترید می‌کند. 6 ساعت؟ 1 ساعت؟ 10 دقیقه؟ به احتمال زیاد بین 10 دقیقه تا یک ساعت است (اگر به میانگین زمان در روز نگاه کنیم). چرا که اکثر مردم شاغل هستند، خانواده یا تعهداتی دارند.

حال این مقدار زمان را با 24 ساعت شبانه‌روز که در آن بازار فارکس باز است مقایسه کنید. اگر یک تریدر 10 دقیقه در روز را صرف ترید کند، به این معنی است که فقط در 0.7 % از زمان بازار حضور فعال دارد. اگر یک تریدر یک ساعت در روز ترید کند، حدود 4 % از روز را صرف حضور در بازار کرده است.

افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری

با دانستن این موضوع، چقدر محتمل است که یک تریدر در بهترین زمان بازار برای انجام یک معامله حضور داشته باشد؟ به احتمال زیاد، بهترین زمان برای ورود به ترید در 96 درصد دیگر زمانی است که تریدر از سیستم دور است. اگر تریدرها فقط بخواهند در این پنجره زمانی کوچک معامله کنند بسیا سود کمی خواهند داشت.

بهترین راه این است که تریدر قیمت مناسب برای ورود یا خروج از ترید را به دست بیاورد و با پندینگ اردها آن را تنظیم کند. اینطوری حتی وقتی در بازار حضور ندارد، می‌تواند سود داشته باشد. درواقع پندینگ اردرها درِ شانس تریدرها در بازار فارکس هستند.

4. مسئولیت پذیری و دید منطقی

پندینگ اردرها در فارکس (با دستورهای استاپ و لیمیت) کمک می‌کنند تریدرها مسئولیت‌های خود را حفظ کنند. به این دلیل چنین اتفاقی می‌افتد که تریدر در هنگام معامله با احساسات خود درگیر نمی‌شود. این باعث می‌شود که با احتمال بیشتری ترید سودآوری داشته باشد.

نتیجه توجه به این موضوع این است که هر تریدری باید یک استراتژی یا مجموعی از قوانین داشته باشد که بداند در هر موقعیتی چه کاری را باید انجام بدهد. گاهی اوقات احساساتی همچون ترس، طمع، اعتماد به‌نفس بیش از حد می‌تواند باعث شود تریدرها از پلن‌های معاملاتی خود پیروی نکنند.

 پندینگ اردرها ریسک برخورد احساسی را از بین می‌برند و تریدرها را در قبال استراتژی‌های خود مسئول می‌کنند.

امتیاز دهید