آیا روبو فارکس معتبر است

آیا روبو فارکس معتبر است

آیا روبو فارکس معتبر است؟ بروکرها یا کارگزاری‌ها نقش مهمی را در بازار فارکس بر عهده دارند. هر یک از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار فارکس، باید برای فعالیت کردن در این بازار مالی، از یک بروکر معتبر خدمات دریافت کنند. بسیار مهم است که افراد در زمان انتخاب کارگزاری، فاکتورهای مختلفی شامل امنیت بروکر، تنوع خدمات، سرعت انجام تراکنش‌ها و … را مد نظر قرار دهند. با توجه به اینکه تعداد بروکرهای بازار فارکس بسیار زیاد است، بحث انتخاب بروکر نیز همیشه داغ بوده است.

در بازه زمانی نه چندان دور، بروکر روبو فارکس یکی از بروکرهای معتبر بود که خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌داد. اخیرا در رفتار و نوع خدمات این بروکر، تغییراتی دیده شده است که بهتر است تریدرهای ایرانی به دنبال جایگزینی برای آن باشند. با توجه به مشکلاتی که تریدرهای ایرانی در دریافت خدمات از بروکر روبو فارکس با آن مواجه بوده‌اند، قصد داریم در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر، به پاسخ سوال آیا روبو فارکس معتبر است؟ بپردازیم. همراه ما باشید.

آیا روبو فارکس معتبر است؟

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، بروکر روبو فارکس فعالیت خود را در ایران قطع کرده است. با اینکه بروکر روبو فارکس جزو یکی از بهترین بروکرهای بازار فارکس می‌باشد، اما با توجه به قطع همکاری با تریدرهای ایرانی، باید از میان دیگر بروکرهای بازار فارکس، به دنبال جایگزینی برای آن باشید.

بنابراین اگر شما نیز با سوال آیا روبو فارکس معتبر است؟ مواجه بوده‌اید، حالا فرقی نمی‌کند اعتبار این بروکر در چه سطحی قرار دارد، با توجه به اینکه این کارگزاری به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد، باید آن را از لیست بهترین بروکرها برای تریدرهای ایرانی ، حذف کنیم.

ورود روبو فارکس

تاریخچه بروکر روبو فارکس

برای پاسخگویی به سوال، آیا روبو فارکس معتبر است؟ بد نیست ابتدا با تاریخچه‌ای از این بروکر آشنا شویم. بروکر روبو فارکس از بروکرهای باسابقه در بازار فارکس است که در سال 2009 میلادی و یا 1387 شمسی تاسیس شده است. این بروکر جزو یکی از قدیمی‌ترین بروکرهایی می‌باشد که در بازار فارکس فعالیت دارد. برای آشنایی با جزئیات “افتتاح حساب در بروکر روبوفارکس ” کلیک کنید.

شرکت اصلی بروکر روبو فارکس تحت عنوان (Robomarkets Ltd) تاسیس شده است و دربردارنده دو زیرمجموعه می‌باشد. مجموعه اول تحت عنوان RoboMarkets بود که با دریافت رگولاتوری معتبر و جهانی CySec قبرس، در سطح اروپا فعالیت خود را ادامه داد. مجموعه دوم تحت عنوان RoboForex Ltd برای ارائه خدمات به تریدرهای سایر نقاط جهان در نظر گرفته شد که دارای رگولاتوری آفشور IFSC می‌باشد.

بسیاری از وبسایت‌ها ادعا دارند که کارگزاری روبو فارکس، دارای یک نهاد مالی مستقل تحت عنوان Financial Commission  می باشد که وظیفه اصلی این نهاد مالی، بیمه کردن حساب تریدرها می‌باشد. این در حالی است که این خدمات، به مشتریانی که تحت پوشش رگولاتوری CySec  قبرس در کشورهای اروپایی قرار دارند، ارائه می‌شود. بنابراین این خدمات ارتباطی به تریدرهای ایرانی ندارد. در این بخش از مقاله آیا روبو فارکس معتبر است؟ لازم است اشاره کنیم که بیمه حساب تا 20 هزار دلار یک تبلیغ گمراه کننده برای تریدرهای ایرانی است و ارتباطی به ایرانیان ندارد.

در حالت کلی و از نظر آماری، بروکر روبو فارکس ، جزو بروکرهای قدرتمند در سطح جهان می‌باشد که نزدیک به یک میلیون تریدر از 150 کشور مختلف در آن فعالیت دارند. این آمار نشان دهنده اعتبار بسیار وسیع و همینطور غیر قابل انکار این بروکر در سطح جهانی است.

همینطور لازم است اشاره کنیم که وبسایت بروکر روبو فارکس به 12 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و همینطور دارای تیم پشتیبانی به 12 زبان زنده دنیا نیز می‌باشد. اینگونه تریدرها به راحتی می‌توانند در هنگام مواجهه با مشکلی، پاسخ سوالات خود را از تیم پشتیبانی دریافت کنند. اما با تغییراتی که در ارائه خدمات بروکر روبو فارکس به ایرانیان ایجاد شده است، نه تنها زبان فارسی از وبسایت این بروکر حذف شده است،  بلکه تیم پشتیبانی نیز پاسخگوی سوالات تریدرهای فارسی زبان نیستند.

آیا روبو فارکس بروکر قابل اطمینان و معتبر است ؟

بروکر روبو فارکس در کشور بلیز ثبت گردیده است و دارای رگولاتوری IFSC می باشد. این رگولاتوری که ایرانیان را نیز شامل می‌شد، دارای اعتبار بسیار زیادی نیست. همانطور که اشاره کردیم ، بروکر روبو فارکس، برای مشتریان اروپایی خود، رگولاتوری CySec را در نظر گرفته است که جزو رگولاتوری‌های معتبر در سراسر جهان است و خدمات بهتری را نیز ارائه می‌دهد. اما این رگولاتوری برای اروپاییان است و هیچ سودی برای ایرانی‌ها ندارد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا روبو فارکس معتبر است، باید بگوییم که این بروکر برای ایرانیان رگوله معتبری ندارد و نمی‌توان چندان به آن امیدوار بود.

البته فارغ از اینکه بروکر روبوفارکس، خدماتی به تریدرهای ایرانی ارائه نمی‌دهد، خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که بروکر روبو فارکس از سال 2009 در فارکس فعالیت دارد و در این مدت زمان هیچ سابقه کلاهبرداری و یا مشکل در برداشت از حساب برای هیچ تریدری به وجود نیامده است. به همین دلیل این بروکر اگر به ایرانیان خدمات ارائه می‌داد، میشد به آن اعتماد کرد. اما در حال حاضر فرقی نمی‌کند بروکر روبو فارکس معتبر است یا خیر، موضوعی که وجود دارد، این است که این بروکر نام ایران را از کشورهایی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد، حذف کرده است.

معایب روبو فارکس برای ایرانیان

بروکر روبو فارکس در سطح جهان، دارای اعتبار بالایی است و خدمات بسیار ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اما این کارگزاری، برای تریدرهای ایرانی انتخاب مناسبی نیست. هرچند در حال حاضر حق انتخابی نیز وجود ندارد. در ادامه این مقاله تحت عنوان آیا روبو فارکس معتبر است، قصد داریم به برخی معایب بروکر روبو فارکس بپردازیم که نشان می‌دهد این بروکر برای ایرانیان انتخاب چندان مناسبی نمی‌باشد.

نداشتن پشتیبانی فارسی زبان

پشتیبانی بروکر روبو فارکس، مشتریان ایرانی خود را به رسمیت نمی‌شناسد. ضمن اینکه وبسایت آن نیز دیگر به زبان فارسی تغییر پیدا نمی‌کند. این بروکر برای تریدرها، پشتیبانی فارسی در تلگرام را در نظر گرفته بود که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب، کاربران بسیاری از آن شکایت داشتند.

به طوری کلی بروکر روبوفارکس در زمانی که به تریدرهای ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کرد، در بخش پشتیبانی و همینطور شارژ و برداشت ریالی از حساب این بروکر، برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی، عملکرد مناسبی نداشت.

البته این بخش به پاسخ سوال آبا بروکر روبوفارکس معتبر است؟ ربطی ندارد؛ اما مشکلی که مشتریان بروکر روبو فارکس با بخش پشتیبانی مواجه هستند، تنها مختص به کاربران ایرانی نمی‌باشد. به طوری که پشتیبانی این بروکر به زبان انگلیسی و از طریق چت آنلاین نیز سرعت عمل بالایی در پاسخگویی به سوالات ندارد. به گونه‌ای که اگر شما برای رفع مشکل خود، تیکت ارسال کنید، پاسخگویی به این تیکت، چند روز به طول می انجامد.

شما می‌توانید به سراغ بروکرهایی بروید که در زمینه پشتیبانی عملکرد بهتری دارند. به طوری که در حال حاضر بروکرهای بسیاری وجود دارند که دارای پشتیبانی 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته می‌باشند. باتوجه به اینکه ممکن است در زمان معامله در بازار فارکس، مشکلات بسیار زیادی ایجاد شود، برخورداری از تیم پشتیبانی به زبان فارسی و با سرعت پاسخگویی بسیار بالا، ضرورت دارد.

مشکلات روبو فارکس

حذف نام ایران از لیست ثبت نام

حتی اگر شما بخواهید با تیم پشتیبانی ضعیف بروکر روبو فارکس کنار بیایید، با این حال نیز نمی‌توانید در این بروکر ثبت نام کرده و فعالیت در بازار فارکس را از طریق آن پیگیری کنید. دلیل این موضوع این است که این بروکر به تریدرهای ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد.

این بروکر نام ایران را از فرم ثبت نام حذف نموده است؛ این موضوع به نوعی بی‌احترمی به تریدرهای ایرانی تلقی می‌شود. بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که در هنگام ثبت نام در این بروکر، به جای نام ایران، نام یکی از کشورهای عراق و یا افغانستان را انتخاب کنید و روند ثبت نام خود را ادامه دهید. سپس از طریق تماس با پشتیبانی، کشور خود را به ایران تغییر دهید. اما همین موضوع ریسک بستن حساب را افزایش می‌دهد، با توجه به تغییر کردن فرآیند ثبت نام، در اینصورت بروکر اگر بخواهد، می‌تواند حساب معاملاتی شما را ببندد.

در واقع در ادامه بررسی آیا روبو فارکس معتبر است، باید اشاره کنیم که وقتی نام یک کشور از لیست ثبت نام حذف می‌گردد، به معنی قطع همکاری و پاسخگوی به شهروندان آن کشور می‌باشد. اگر کارگزاری روبو فارکس تمایلی به ارائه خدمات به تریدرهای ایرانی داشت، نام ایران را از لیست خود حذف نمی‌کرد. بنابراین با حذف نام ایران از لیست، در حقیقت این بروکر اعلام می‌کند که در ادامه خدماتی را به تریدرهای ایرانی ارائه نخواهد داد.

صرافی فارکس سودجو

بروکر روبوفارکس شرایطی را برای واریز و برداشت ریالی برای تریدرهای ایرانی فراهم نکرده است و اینکار را به صرافی‌های فارکس که زیرمجموعه خود این بروکر هستند، واگذار نموده است. صرافی‌هایی که زیرمجموعه بروکر روبوفارکس قرار دارند، در حقیقت فقط با کسر کارمزد به شما خدمات ارائه می‌دهند.

در حقیقت آنچه که تحت عنوان پشتیبانی فارسی زبان بروکر روبوفارکس شناخته می‌شود نیز همین صرافی‌های سودجو می‌باشند. به طوری که وقتی شما از این صرافی‌ها خدمات دریافت می‌کنید، از طرف شما به بروکر ایمیل می‌زنند و شما را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود معرفی می‌کنند. سپس در نقش‌های مختلف شامل انتقال دهنده پول و همینطور پشتیبان ظاهر می‌شوند و عملا ارتباط مستقیم شما با بروکر را از بین می‌برند.

در گذشته که تریدرهای ایرانی نیز می‌توانستند از خدمات بروکر روبوفارکس استفاده کنند، توصیه می‌شد که از روش‌های شارژ حساب از جمله پرفکت مانی استفاده نمایند و دست صرافان فارکس سودجو را کوتاه کنند. در حال حاضر که بروکر روبوفارکس برای تریدرهای ایرانی خدماتی را ندارد، این موضوع نیز از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

فیلتربودن سایت

با اینکه امروزه فیلتر شدن سایت از مشکلاتی است که از سمت کشور ایران و اینترنت ایران برای تریدرهای ایرانی ایجاد شده است و نمی‌توانند به سایت کارگزاری‌های مختلف دسترسی داشته باشند، با این حال بسیاری از بروکرها، سریعا از یک لینک جدید رونمایی کردند، تا تریدرهای ایرانی بتوانند بدون اعمال محدودیت و با حداکثر سرعت، از خدمات یک کارگزاری استفاده کنند. این موضوع برای بروکر روبوفارکس از اهمیت چندانی برخوردار نبود. ضمن اینکه عدم دسترسی تریدرهای ایرانی به سایت این بروکر برای روبو فارکس اهمیتی نداشت، خدمات خود را نیز برای معامله‌گران کشورمان قطع کرد.

روبو فارکس برای ایرانیان

سخن آخر

در این مقاله به پاسخ سوال آیا روبو فارکس معتبر است، پرداخیتم. امیدوار هستیم مطالعه آن برای شما همراهان گرامی وبسایت امیر تریدر مفید واقع شود و بتوانید آن را مبنایی برای تصمیم گیری خود جهت دریافت و یا عدم دریافت خدمات از این بروکر در نظر بگیرید. با تغییراتی که در روند ارائه خدمات به تریدرهای ایرانی و در بروکر روبو فارکس ایجاد شده است و این بروکر نام کشور ایران را از فرم ثبت نام خود حذف کرده است، بسیاری از تریدرهای ایرانی نیز این کارگزاری را تحریم کرده‌اند و  سرمایه خود را از حساب در این بروکر برداشت کرده‌اند.

با توجه به اینکه بروکر روبوفارکس، خدماتی را به تریدرهای ایرانی ارائه نمی‌دهد، شما باید به سراغ بروکر معتبر دیگری بروید. توصیه می‌کنیم در انتخاب بروکر، ضمن بررسی امنیت بروکر، میزان کمیسیون و اسپرد معاملات، حداقل واریزی و … استراتژی معاملاتی خود را نیز در نظر بگیرید و سپس بروکر مورد نظر را انتخاب کنید.

اگر پس از مطالعه این مقاله، در مورد آیا روبو فارکس معتبر است، سوالی دارید و یا ابهاماتی برایتان وجود دارد، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید. کارشناسان امیرتریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

امتیاز دهید