تاثیرات سخنرانی جروم پاول بر بازارهای مالی

سخنرانی جروم پاول

جروم پاول یکی از شخصیت های بسیار مهم و تاثیر گذار در بازارهای مالی آمریکا، همچنین جهان است. این فرد رئیس شورای عالی خزانه ‌داری آمریکا می باشد و ریاست اجرایی فدرال رزرو را نیز بر عهده دارد. این فرد بعد از سخنرانی هایی که می کند بازارهای مالی مثل فارکس دچار نوسانات زیادی می شود.

در روز جمعه در پی سخنرانی رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، قیمت رمز ارزها با نوسنات شدیدی روبه رو شد. به این صورت که قیمت رمزارزها یک ساعت قبل از آغاز سخنرانی جرم پاول رشد کرد ، به صورتی که بیت کوین در بالای سطح 21800 دلاری معامله شد و اتریوم نیز به بالای 1700 دلار افزایش یافت.

در حالی که نرخ وجوه فدرال به طور مستقیم بر میزان وام هایی که بانک‌ها از یکدیگر برای کوتاه‌ مدت قرض می گیرند تأثیر می‌گذارد، اما بر تعداد زیادی از محصولات مصرفی مانند وام‌های قابل تنظیم، وام‌های خودکار و کارت‌های اعتباری نیز تاثیر خواهد گذاشت. آقای پاول همچنین هشدار داد که تداوم اقدامات این بانک در راستای کنترل تورم منجر به تحت فشار قرار گرفتن خانوارها و کسب و کارها خواهد شد.

تاثیرات سخنرانی جروم پاول بر بازارهای مالی

قسمتی از صحبت های جرم پاول: این وظیفه فدرال رزرو است که تورم را به هدف 2 درصدی ما کاهش دهد و ما این کار را انجام خواهیم داد. ما در سال گذشته به شدت سیاست را تشدید کرده ایم. اگرچه تورم از نقطه اوج خود پایین آمده است – یک پیشرفت خوشایند – اما همچنان بسیار بالاست. ما آمادگی داریم در صورت لزوم نرخ ها را بیشتر افزایش دهیم و تا زمانی که مطمئن شویم که تورم به طور پایدار به سمت هدف ما حرکت می کند، سیاست را در سطح محدود نگه داریم.

پاول در ادامه گفت: هر اندازه که موضع سیاست های پولی انقباضی تر شود، زمانی که در حال ارزیابی تاثیرات چگونگی سیاست های تجمعی خود بر اقتصاد و تورم هستیم، کاهش سرعت گام های نرخ بهره مناسب تر خواهد شد.

نتیجه گیری

همیشه افرادی در جهان وجود دارند که تصمیمات آنها می تواند تاثیرات مستقیمی بر شرایط اقتصادی کشورها بر جای بگذارند. جروم پاول نیز یکی از افراد مهم است و تصمیماتی که او در رزرو فدال می گیرد سیاست تاثیر بسیار عمده ای در بازارهای مالی جهان بر جای می گذارد. به دلیل نوسنات شدیدی که هنگام سخنرانی آقای پاول اتفاق می افتد پیشنهاد می شود در هنگام اعلام نرخ بهره توسط آقای پاول معامله ای را انجام ندهید.

امتیاز دهید