تحلیل نمودارهای فارکس _ انواع نمودار در فارکس

Forex chart analysis

یادگیری تحلیل نمودارهای فارکس یک علم محسوب می‌شود. در وهله اول بررسی چارت های فارکس تا حدی پیچیده به نظر می‌رسند. نمودارهای فارکس بسته به گزینه‌هایی که برای استفاده مد نظر دارید؛ ممکن است تا حد زیادی متفاوت باشد. نمودارها معمولاً دارای تنظیماتی برای سبک نمایش قیمت و بازه زمانی هستند. قیمت معمولاً می‌تواند به صورت کندل استیک، خط یا نوار نمایش داده شود.

انواع نمودارهای قیمتی فارکس

به صورت کلی نمودارها معمولاً چندین حالت نمایش متفاوت برای نمایش قیمت دارند. یکی از روش‌هایی که می‌توان قیمت را نشان داد کندل استیک یا شمعی نام دارد. نمودارهای کندل استیک متداول ترین روش نمایش برای نشان دادن قیمت در نمودار فارکس هستند. تئوری‌هایی در رابطه با استفاده از الگوهای کندل استیک جهت پیش بینی قیمت وجود دارد.

قیمت را می‌توان به صورت خطی نیز نمایش داد. نمودارهای خطی یک راه خوب برای ساده کردن نمایش قیمت و کاهش جزیئات هستند. نمودار خطی قیمت پایانی هر دوره را به شما نشان می‌دهد.

روش دیگر برای نمایش قیمت استفاده از نمودار میله‌ای است. نمودار میله‌ای مشابه نمودار کندل استیک است. نمودار میله‌ای به خوبی نشان می‌دهد که قیمت کجا باز شده، بالا و پایین را نشان می‌دهد و همچنین می‌توان محل بسته شدن قیمت را دید.

تحلیل تکینکال

تحلیل تکنیکال روشی برای تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی قیمت آینده با استفاده از نمودارها و داده‌هایی مانند قیمت و حجم معاملات گذشته آن است. تحلیل تکنیکال بر سه فرض اساسی استوار است: همه چیز در قیمت لحاظ شده است، قیمت‌ها بر اساس روندها حرکت می‌کنند و تاریخ تکرار می‌شود.

یکی از بهترین دلایل برای یادگیری نحوه صحیح خواندن نمودار، تمرین به کار گیری تجزیه و تحلیل تکنیکال است. هر تریدری به استفاده از تحلیل تکنیکال اعتقاد ندارد و روش‌های دیگری را برای بررسی نمودار و معاملات خود استفاده می‌کند. اما به صورت کلی استفاده از این روش مفید است و حتی اگر روش اصلی شما برای معامله نباشد، بهتر است در معاملات خود از آن استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل تکنیکال به قیمتی بستگی دارد که در نمودار استفاده می‌کنید. اکثر سیستم‌های نموداری به شما این امکان را می‌دهند که ابزارهای تحلیل تکنیکال را روی نمودار خود اضافه کنید.

مراقب مسائل بیش از حد پیچیده باشید

متاسفانه گاهی تریدرهایی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، با شلوغ کردن نمودار دچار حواس پرتی می‌شوند. سریع ترین راه برای تشخیص اشتباه در یک تحلیل تکنیکال زمانی است که در یافتن قیمت در نمودار مشکل دارید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که از ابزارها و اندیکاتورهای زیادی بر روی نمودار قیمتی استفاده می‌کنید. اغلب بهتر است نمودار قیمتی خود را ساده نگه دارید. به یاد داشته باشید که نمودار همیشه نمی‌تواند آینده را به دقت پیش بینی کند و هیمشه باید استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک را به ذهن بسپارید.

زمانی که تریدرها احساس می‌کنند با نگاه کردن به یک الگو، مشابه الگوهای گذشته روی نمودار، می‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. لطفاً به یاد داشته باشید که وقتی الگوهای تاریخی به روشی مشابه الگوهای بالقوه فعلی توسعه یافتند، تریدرهای مختلف موجود در بازار با دیدگاه‌های متفاوتی به نقاط داده نگاه کرده‌اند

امتیاز دهید