درصورتی که جهت انتخاب بروکر نیاز به مشاوره دارید، شماره تماس خود را ثبت کنید.

کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.
پخش ویدیو

همین حالا در آی تی بی ثبت نام کنید!

کافیست چند دقیقه زمان بذارید و داخل بروکر آی تی بی ثبت نام کنید، تا با محیط و انواع حساب های این بروکر آشنا شوید!

هرچقدر هم که یک معامله‌گر حرفه‌ای و باتجربه باشید، با این حال برای فعالیت در بازار فارکس، نیاز به یک بستر مناسب دارید. از مهم‌ترین موارد در میزان کسب سود در بازار فارکس، انتخاب یک بستر مناسب و در عین حال امن برای انجام معاملات می‌باشد. بروکرها و یا کارگزاری‌ها با هدف قرار دادن بستر مناسب برای انجام معاملات در اختیار معامله‌گران راه‌اندازی شده‌اند.

در این زمینه بروکرهای بسیاری به کاربران ایرانی خدمات خود را ارائه می دهند، از جمله معروف‌ترین این بروکرها، کارگزاری آی تی بی (ITB) است. در صورتی که مایل هستید با جزئیات بیشتری از بروکر itbfx آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید تا با تاریخچه، مزایا و معایب آن و خدماتی که به تریدرهای ایرانی می‌دهد، آشنا شویم.

معرفی بروکر itbfx

بروکر ITB (International Trading Brachium) ، از شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ بین‌المللی Trading Opportunity Management LTD می‌باشد. این هولدینگ بین‌المللی از سال 2009 فعالیت خود را در حوزه مالی آغاز کرده است. با توجه به شناخت و دانشی که مدیران این شرکت از بازارهای مالی داشته‌اند، در سال 2018 شاهد راه‌اندازی بروکر itbfx بوده‌ایم.

لازم به ذکر است که بروکر itbfx در سیشل ثبت شده است و شما در صورتی که نیاز دارید تا از اعتبار آن اطمینان حاصل نمایید، می‌توانید اقدام به استعلام اطلاعات این شرکت کنید.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی وبسایت مرجع مالی بلومبرگ، یاهو فایننس، یاهو نیوز، مارکت واتچ و … بروکر  itbfx از سال 2022، خدمات خود را به کاربران در کشورهای بحرین، جیبوتی، مصر، عراق، ایران، اسرائیل، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مالت، موراکو، عمان، عربستان سعودی، تونس، امارات متحده عربی، کرانه باختری رود اردن و یمن ارائه می‌دهد.

رگوله بروکر itbfx

بروکر itbfxاز دو رگوله معتبر شامل نهاد رگولاتوری FSA و نهاد رگولاتوری MWALI INTERNATIONAL SERVICES AUTHORITY برخوردار است که تضمین کننده کیفیت خدمات مالی این بروکر می‌باشد.

برای استعلام نهاد رگولاتوری  FSA، می‌توانید به سایت (https://svgfsa.com/company-name-search/) مراجعه کنید و سپس اسم کارگزاری ITB را در آن جستجو کنید. برای استعلام نهاد رگولاتوری  MWALI INTERNATIONAL SERVICES AUTHORITY نیز کافی است نام بروکر را در سایت (https://mwaliregistrar.com/list_of_entities/authorised_trust_companies) جستجو نمایید.

ویژگی‌های کارگزاری  ITB

در انتخاب یک بروکر و یک کارگزاری، بایستی چندین معیار را برای خود در نظر داشته باشید تا با بررسی این معیارها در نهایت بتوانید به انتخاب درستی برسید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر itbfx پرداخته‌ایم که با بررسی آن‌ها می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا برای انجام معاملات بازار فارکس انتخاب مناسبی است یا خیر.

عدم دریافت کمیسیون از معاملات مختلف

بروکر itbfxبرای انجام هیچ یک از معاملات، کمیسیونی را از معامله‌گران دریافت نمی‌کند. شما به راحتی قادر خواهید بود در این بروکر معاملات خود را انجام دهید و نگران پرداخت کمیسیون به کارگزاری نباشید.

دریافت اسپرد کمتر در مقایسه با حساب‌های مشابه در بروکرهای دیگر فارکس

لازم است اشاره کنیم که بخش زیادی از درآمد بروکرها، به دریافت اسپرد اختصاص دارد. با این حال بروکر itbfx از این بخش از درآمد خود صرف نظر کرده است و در مقایسه با دیگر حساب‌های معاملاتی بازار فارکس، اسپرد پایینی را از معامله‌گران دریافت می‌کند.

پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع

از جمله مزیت‌هایی که بروکر آی‌تی‌بی دارد، ارائه نمادهای معاملاتی متنوع است و بیش از 70 نماد معاملاتی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. معامله‌گران می‌توانند با دریافت خدمات از بروکر itbfx، به معاملات نمادهای مختلف مثل رمز ارز، جفت ارز ها، فلزات، انرژی، شاخص سهام و … بپردازند.

بروکر itbfx - معرفی کامل کارگزاری آی تی بی (ITB) - امیر تریدر

افتتاح حساب و احراز هویت آسان و سریع

یکی از چالش‌هایی که برای معامله‌‌گران در بازار فارکس وجود دارد، ثبت نام و احراز هویت در سایت بروکر انتخابی‌شان است. خوشبختانه ثبت نام و احراز هویت در سایت بروکر itbfxبه آسانی انجام می‌شود.

به طوری که معامله‌گران باید برای ثبت نام در سایت این بروکر، یکی از مدارک شناسایی خود را شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه و … را در گزینه مورد نظر بارگذاری نمایید. پس از احراز هویت، حساب حداکثر پس از یک روز کاری فعال می‌گردد.

برای عضویت در بروکر itbfx میتوانید از لینک دعوت زیر استفاده کنید و با تماس با ما از خدمات امیرتریدر مانند آموزش ها و سیگنال فارکس استفاده کنید:

https://crm.Itbfx.com/signUp?PId=398897276d5P&t=6

فراهم آوردن شرایطی برای واریز و برداشت سریع و مطمئن با استفاده از ارزهای دیجیتال و به روش ریالی

بروکر itbfx، ضمن فراهم کردن شرایطی برای واریز و برداشت با استفاده از ارزهای دیجیتال، شرایطی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند فرآیند واریز و برداشت از حساب خود را با پول ملی کشور خود نیز انجام دهند.

باتوجه به اینکه بروکر itbfx به کاربران ایرانی نیز خدمات می‌دهد، امکان واریز و برداشت ریالی از طریق این بروکر به صورت سریع و مطمئن برای تریدرهای ایرانی امکان پذیر می‌باشد.

ارائه حساب اسلامی به درخواست مشتری

بسیاری از بروکرهای فعال در فارکس، برای کاربرانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند، حساب اسلامی را ارائه می‌دهند. این بروکر ضمن اینکه برای معاملات کمیسیونی را در نظر نمی‌گیرد و میزان اسپرد آن بسیار کم است، شرایطی را نیز فراهم کرده است که کاربران قادر هستند نرخ سواپ (SWAP) را متناسب با نمادهایی که معامله می‌کنند، حذف نمایند.

پشتیبانی فارسی

بروکر  itbfx برای ارائه خدمات بهتر به کاربران ایرانی، دارای پشتیبانی فارسی است. اینگونه شما می‌توانید هر زمان که دچار مشکل شدید و یا سوالی داشتید، از طریق واتساپ و یا چت داخل وبسایت، با پشتیبانی در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید و مشکل را برطرف کنید. در صورت نیاز می‌توانید از شماره تماس و ایمیل نیز برای برقراری ارتباط با کارشناسان این بروکر نیز استفاده کنید.

ارائه پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 ( MT5)

از جمله پلتفرم‌های معاملاتی بسیار پرطرفدار که بروکرهای معتبر آن را ارائه می‌دهند، پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 می‌باشد که بروکر itbfx نیز آن را به معامله‌گران ارائه کرده است. معامله‌گران می‌توانند به راحتی از این امکانات این پلتفرم پیشرفته و کاربردی برای انجام معاملات به شیوه‌ای حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

برخورداری از وبسایت چند زبانه و ارائه آموزش فارکس به زبان‌های مختلف

یکی از مزیت‌های انتخاب بروکر itbfx به عنوان یک کارگزاری معتبر در بازار فارکس، این است که این بروکر دارای یک وبسایت چندزبانه می‌باشد.

جالب است بدانید هدف اصلی این وبسایت‌ها تولید محتوا به زبان‌های مختلف است، اما در حال حاضر محتواهای آموزشی فارکس در این وبسایت به زبان انگلیسی و فارسی منتشر می‌گردد.

دارای کانال تلگرام و پیج اینستاگرام به چند زبان مختلف

از دیگر ویژگی‌های بروکر itbfx، برخورداری از کانال تلگرام و پیج اینستاگرام به چند زبان مختلف است. می‌توانید با عضویت در این کانال‌ها به اخبار و اطلاعیه‌های بازار فارکس و همینطور تغییراتی که در این کارگزاری و بروکر اعمال می‌گردد، دسترسی داشته باشید.

Itbfx ثبت نام

انواع حساب در بروکر آی تی بی

بروکر itbfx از سه نوع حساب پشتیبانی می‌کند که هر یک دارای مزیت‌ها و معایبی می‌باشند. در ادامه به صورت مختصر پیرامون انواع حساب در بروکر آی تی بی توضیحاتی را آورده‌ایم.

حساب ECN

این حساب بروکر itbfx دارای اسپرد شناور می‌باشد، به این معنی که ممکن است در برخی مواقع و با تغییر شرایط بازار، میزان اسپرد آن افزایش پیدا کند.

همینطور ماکزیمم لوریج و یا اهرم این نوع حساب نیز 500 می‌باشد. برای افتتاح حساب  ECNدر بروکر آی‌تی‌بی به حداقل 100 دلار نیاز است.

حساب Standard

حساب استاندارد بروکر itbfx در برخی نمادها دارای اسپرد ثابت و در برخی دیگر از نمادها دارای اسپرد شناور است. ماکزیمم اهرم این حساب، 400 می‌باشد و برای حساب آن نیز به حداقل 50 دلار نیاز خواهید داشت.

حساب Nano

حساب نانو بروکر itbfx دارای اسپرد شناور اما نسبت به دیگر بروکرها بسیار پایین می‌باشد. ماکزیمم اهرم آن 300 است و برای ایجاد آن نیز به حداقل 1 دلار نیاز خواهید داشت.

حساب نانو از نمادهای معلاملاتی فارکس و فلزات ارزشمند پشتیبانی می‌کند و بدون سوآپ است. در صورتی که در بازار فارکس تازه‌کار هستید و تجربه کافی ندارید، همینطور قصد دارید با سرمایه‌گذاری با بودجه کم از فضای معاملات در بازار فارکس مطلع شوید، این حساب بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

سخن آخر

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، بیش از 50 درصد از حجم ترافیک دریافتی بروکر itbfx از کشور ایران می‌باشد و دیگر ترافیک آن نیز متعلق به کشور هلند است.

بر اساس این گزارش، در حقیقت اینطور می‌توان متوجه شد که بروکر آی‌تی‌بی دارای شهرت جهانی نمی‌باشد و جامعه هدف آن نیز ایرانیان هستند. درحقیقت این بروکر نتوانسته است فعالیت خود را در دیگر کشورها، به خصوص کشورهایی که در حوزه مسائل مالی دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای هستند، گسترش دهد.

بااین حال این بروکر نیز دارای برخی مزیت‌ها از جمله رگولاتوری معتبر، افتتاح حساب با کمترین بودجه، پشتیبانی فارسی و … می‌باشد. در صورتی که به دنبال سرمایه‌گذاری کم و آشنایی با فضای معاملات در بازار فارکس هستید، می‌توانید کار خود را با این بروکر آغاز کنید. در صورتی که در انتخاب بروکر برای معاملات خود در بازار فارکس نیاز به راهنمایی دارید، می توانید مقاله کدام کارگزاری فارکس بهتر است؟ را مطالعه کنید.

امیدواریم مطالعه این مقاله از وبسایت امیرتریدر، راهنمای مناسبی در زمینه بروکر itbfx برای شما بوده باشد. در صورتی که در این زمینه سوالاتی برایتان وجود دارد، در انتهای همین مقاله و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیرتریدر در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.