گاوها قیمت طلا را در نزدیکی 1950 نگه داشتند!

پیشبینی قیمت طلا

قیمت طلا روز گذشته اندکی افزایش یافت و این افزایش تا امروز نیز ادامه دار بود. این حرکت، XAU/USD را به بالاترین سطح خود از 22 آوریل یعنی حدود 1942 تا 1943 دلار رساند.

کاهش ارزش دلار آمریکا به نفع قیمت طلا

دلار آمریکا (USD) با عرضه جدید مواجه شد و به پایین ترین حد خود در 9 ماه اخیر رسید، زیرا انتظارات تقویت شده برای سیاست های تهاجمی کمتر توسط فدرال رزرو بیشتر شده است. به نظر می رسد سرمایه گذاران اکنون متقاعد شده اند که فدرال رزرو در با ظاهر شدن نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی اسالت متحده سیاست‌های انقباضی خود را ملایم‌تر کند. در واقع، بازارها در نشست سیاست‌گذاری کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته آینده، قیمت‌گذاری کمتری 25 واحد در ثانیه را افزایش داده‌اند. این منجر به کاهش ملایم بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می شود و همچنان بر ارزش دلار تاثیر می گذارد، که به نوبه خود به نفع قیمت XAU/USD است.

ترس از رکود بیشتر پشتوانه‌ای برای قیمت طلا

جدای از این، لحن محتاطانه به عنوان پشتوانه دیگری برای XAU/USD عمل می کند. در میان نگرانی های فزاینده در مورد خبرهای ناشی از شیوع کووید 19 در چین، احساسات در بازار زیاد است. علاوه بر این، جنگ طولانی روسیه و اوکراین نگرانی‌ها را در مورد رکود عمیق‌تر اقتصاد جهانی افزایش داده است. این به نوبه خود، اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های پرریسک تر کاهش می دهد و برخی جریان نقدینگی ​​را به سمت دارایی های امن سنتی از جمله طلا سوق می دهد.

معامله گران منتظر داده های کلان کلیدی این هفته از ایالات متحده هستند.

سرمایه گذاران منتظر اولین برآورد رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم که روز پنجشنبه ارائه شود، هستند. هرگونه نشانه‌ای از ضعیف تر شدن اقتصاد ایالات متحده دلیلی برای کاهش سرعت چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که به نفع قیمت طلا است. علاوه بر این، این هفته شاخص قیمت مصرف کننده منتشر که  بر استراتژی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر می گذارد و انگیزه معناداری برای XAU/USD ایجاد می کند. با این حال، تمرکز بر تصمیم سیاست پولی مورد انتظار FOMC که قرار است چهارشنبه آینده اعلام شود، باقی خواهد ماند.

در همین حال، داده‌های کلان ایالات متحده چاپ فلش PMI و شاخص تولید ریچموند می‌تواند فرصت‌های کوتاه ‌مدتی را در اوایل جلسه آمریکای شمالی ایجاد کند. جدای از این، معامله گران از بازده اوراق قرضه ایالات متحده سرنخ خواهند گرفت، که همراه با پویایی قیمت دلار و احساسات ریسک بازار گسترده تر، می تواند قیمت طلا را افزایش دهد. با این وجود، به نظر می‌رسد که پس‌ زمینه اساسی به نفع معامله‌گران صعودی متمایل شده و از چشم‌انداز برای گسترش مسیر صعودی سه ماهه حمایت می‌کند.

منبع: Fxstreet

 

 

امتیاز دهید