تحولات جدید قیمت دلار به دلیل برگزاری جلسات بانک مرکزی آمریکا

دلار نسبت به سایر همتایان خود در روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین محدوده هشت ماهه خود سقوط کرد، زیرا فصل تیره درآمد شرکت‌های ایالات متحده نگرانی‌ها از رکود را برانگیخت و تریدرها به دلیل نشست‌ بانک مرکزی هفته آینده با احتیاط بیشتری عمل کردند. شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، آخرین بار در محدوده 101.53 معامله شد و نزدیک به 101.51 که پایین‌ترین سطح در هشت ماهه گذشته است، کاهش یافت.

تاثیرات بانک مرکزی آمریکا و چالش های اقتصادی

سیستم بانک مرکزی آمریکا که به نام فدرال رزرو شناخته می شود، یک سازمان بسیار حیاتی و مهم است که به‌صورت مستقیم روی سهام، صندوق‌های اوراق قرضه و نرخ وام تأثیر می‌گذارد. تصمیمات این سیستم باعث می شود حتی رو قیمت خانه ها و هرکالایی تاثیر زیادی داشته باشد. . این نهاد در سال 1913 تأسیس شد و هدف اصلی آن ارتقای ثبات و تسهیل عملکرد روان اقتصاد است. جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو، تاکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده همچنان متعهد به کاهش تورم است و تا زمانی که قیمت‌ها کاهش یابد، سیاست‌های پولی محدودکننده را حفظ خواهد کرد.

کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو هفته آینده جلسه دو روزه‌ای را آغاز خواهد کرد و بازارها با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، یک پله پایین‌تر از افزایش ۵۰ و ۷۵ واحدی بانک مرکزی در سال گذشته، قیمت گذاری کردند. بازارها انتظار دارند که سیاست گذاران بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا (ECB) که هفته آینده نیز تشکیل جلسه خواهند داد، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهند. بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد در سیاست انقباضی باقی بماند.

دلار آمریکا

پوند که واحد پول انگلستان می باشد در آخرین خبر 0.12 درصد افزیش یافت و به 1.2415 دلار رسید، در حالی که یورو 0.05% افزایش یافت و به 1.0920 دلار رسید که نزدیک بالاترین قیمت خود در محدوده  1.0927 در 9 ماه اخیر است.

دلار استرالیا پس از جهش 0.8 درصدی در روز چهارشنبه به دنبال داده های شوک مبنی بر اینکه تورم استرالیا در سه ماهه گذشته به بالاترین میزان در 33 سال گذشته رسیده است، افزایش یافت و به 0.710 دلار رسید.

دلار کانادا آخرین بار با قیمت 1.3393 به ازای هر دلار معامله شد، پس از آن که بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه نرخ بهره اصلی خود را به 4.5 درصد افزایش داد، بانک مرکزی کانادا اولین بانک مرکزی بزرگی بود که با تورم جهانی مبارزه کرد و اعلام نمود که به صورت موقت افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف خواهد کرد.

دلار نیوزیلند پس از اینکه تورم سه ماهه چهارم سالانه نیوزلند کمتر از پیش‌بینی بانک مرکزی بود، در 0.6480 دلار ثابت ماند و در جلسه معاملاتی قبل به 0.43 درصد کاهش یافت و همچنین ین ژاپن 0.3% افزایش یافت و به 129.21 در هر دلار رسید.

 

امتیاز دهید