آلپاری پم

آلپاری پم

آلپاری پم چیست؟ بازارهای مالی روز به روز پیشرفت می‌کنند و نسبت به قبل، دستخوش تغییرات بسیاری می‌شوند. به طوری که امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای جذب سرمایه و رسیدن به سود در این بازار وجود دارد. هدف اصلی در بازار فارکس، سودآوری است و در همین راستا نیز بروکرها، گزینه‌های متفاوتی را به تریدرها ارائه می‌دهند. حساب پم یک نوع نوآوری مالی می‌باشد که برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار فارکس، یک فرصت جدید معاملاتی است.

اگر بخواهیم پیرامون آلپاری پم توضیحاتی را ارائه دهیم، باید بگوییم که این حساب مشابه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد. این صندوق‌ها در قبال قرض گرفتن سرمایه شما، به مبلغی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، سود می‌دهند که معمولا نسبت به سود بانکی نیز بیشتر است.

اگر قصد چنین سرمایه گذاری را در بازار فارکس دارید، می‌توانید از آلپاری پم استفاده کنید. به طوری که پول خود را در حساب یک تریدر باتجربه قرار دهید و از این طریق به سود برسد. اما در نظر داشته باشید بر خلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در این روش هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه شما وجود نخواهد داشت. اگر مایل هستید با جزئیات بیشتری از آلپاری پم آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مزیت‌ها و معایب استفاده از خدمات حساب پم در بروکر آلپاری آشنا شویم.

حساب پم چیست؟

واژه پم (pamm) مخفف عبارت (Percentage allocation management modul) است که به معنی فضایی برای مدیریت تخصیص درصدی از سرمایه می‌باشد؛ حسابی که عملکرد آن مشابه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس است. دسته‌ای از سرمایه‌گذاران که قصد دارند از طریق بازار فارکس به سوددهی برسند اما توانایی و یا وقت معامله در این بازار را ندارند، می‌توانند از حساب پم استفاده نمایند. به طوری که در این روش باید پول خود را در اختیار دیگر تریدرهای بازار فارکس قرار دهند و سپس سود حاصله را از آن‌ها دریافت کنند.

پم یکی از سرویس‌های مالی می‌باشد که با استفاده از آن و بدون نیاز به انجام معامله مستقیم، می‌توان به سوددهی رسید. بنابراین آلپاری پم، یک حساب مدیریت شده می‌باشد که تعدادی سرمایه‌گذار در آن، پول خود را به یک نفر و یا تعدادی افراد می‌سپارند تا در سود معاملات سهیم شوند. تمامی فعالان در بازار فارکس شامل معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و همینطور شرکت‌های کارگزاری فارکس، می‌توانند از خدمات آلپاری پم استفاده کنند.

حساب آلپاری پم چیست؟

آلپاری پم، از جمله سرویس‌هایی است که بروکر آلپاری آن را برای متصل کردن سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به یکدیگر ایجاد کرده است. امروزه افراد زیادی از حساب پم بروکر آلپاری، برای رسیدن به سوددهی استفاده می‌کنند و به نوعی این حساب، تبدیل به یکی از بهترین روش‌های کم ریسک برای رسیدن به سود شناخته می‌شود.

بنابراین کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار فارکس را دارند اما زمان کافی برای تحلیل و یادگیری این بازار را ندارند، می‌توانند با استفاده از آلپاری پم، از طریق سرمایه گذاری در این بازار به سود برسند. سود حساب پم به صورت توافقی میان مدیر و شخص تقسیم می‌گردد.

مدیریت حساب پم بر عهده شخص معامله‌گر می‌باشد. تمامی جزئیات شامل درصد کارمزد، مدت زمان قرارداد و … از طریق توافق میان مدیر و سرمایه گذار تعیین می‌گردد. نکته قابل توجه در مورد آلپاری پم، این موضوع می‌باشد که اگر نتیجه معاملات مثبت نباشد، تمامی مسئولیت آن بر عهده فرد سرمایه‎‌گذار می‌باشد و مدیر خسارتی را بر عهده نمی‌گیرد. برای اطلاع از اینکه “چرا بروکر آلپاری انتخاب خوبی برای تریدرهای ایرانی است؟” کلیک کنید.

آلپاری پم

حساب آلپاری پم چگونه کار می‌کند؟

سه گروه از افراد می‌توانند از حساب پم که بروکر آلپاری ارائه می‌دهد، استفاده کنند. برای آشنایی با عملکرد آلپاری پم، بسیار مهم است که با وظایف این سه گروه نیز آشنا شویم.

سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران سرمایه خود را به حساب پم واریز می‌کنند و سپس هر میزان که مایل باشند را برای اختصاص به معامله‌گر تعیین می‌کنند. در حقیقت سرمایه‌گذاران می‌توانند شرایط و عملکرد هر تریدری را بررسی کنند و سپس مطابق با شرایط و عملکردی که هر تریدر دارد، میزان سرمایه خاصی را به او اختصاص بدهند.

در حساب پم، میزان کارمزدی که هر تریدر و هر بروکر دریافت می‌کند، به صورت دقیق مشخص شده است. سرمایه‌گذار با بررسی جزئیات، می‎‌‌تواند کل و یا بخشی از سرمایه خود را به معامله‌گر بدهد. البته در صورتی که معامله‌گران سود کنند، سرمایه‌گذار در سود او شریک خواهد بود.

معامله‌گران یا تریدرها

معامله‌گران و تریدرهایی که از حساب پم استفاده می‌کنند، در حقیقت معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس هستند که می‌توانند با سرمایه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، معامله کنند و به سوددهی برسند. معامله‌گران و تریدرها، نمی‌توانند پولی که برای سرمایه‌گذار است را از حساب پم برداشت کنند. این دسته از افراد، صرفا می‌توانند درصدی از سود را برای خود بردارند. توجه داشته باشید با ضرر در حساب پم، معامله‌گر چیزی را از دست نمی‌دهد اما سرمایه‌گذار ضرر می‌کنند. به همین دلیل سرمایه‌گذاران به تریدرهایی که دارای عملکرد خوبی هستند، اعتماد می‌کنند.

کارگزاری‌ها

کارگزاری‌های مختلف از جمله بروکر آلپاری، شرایطی را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایجاد کرده‌اند که آن‌ها بدون اینکه پیرامون دزدیده شدن پول خود نگران باشند، می‌توانند به راحتی سرمایه‌گذاری نمایند. ضمن اینکه این بروکرها شرایطی را فراهم کرده‌اند که سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی عملکرد معامله‌گران را زیر نظر بگیرند و در نهایت فردی با بهترین عملکرد را برای اینکار انتخاب کنند. برای بررسی “حساب نانو آلپاری چیست؟ چه کسانی از حساب نانو استفاده می‌کنند؟” کلیک کنید.

مزایا و معایب آلپاری پم

آلپاری پم دارای مزایا و معایبی است که در این قسمت به آن پرداخته‌ایم.

مزایای حساب پم  (PAMM)

  • حساب پم از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که زمان و یا توانایی معامله در بازار فارکس را ندارند. در حقیقت با این حساب، می‌توان بدون نیاز به دانش و تخصص از بازار فارکس به درآمد رسید.
  • این حساب در طولانی مدت، سود خوبی را به سرمایه‌گذار می‌دهد.
  • سرمایه‌گذاران برای انتخاب معامله‌گر می‌توانند تریدرهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایند.
  • برخی معامله‌گران باتجربه در بازار فارکس، گاهی سودهای زیادی را معادل 100 درصد ماهیانه برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند و همین موضوع برای آن‌ها جذابیت دارد.
  • می‌توان با بررسی تاریخچه معاملات مدیریت، بهترین حساب پم را انتخاب نمود.

معایب حساب پم  (PAMM)

  • با اینکه سرمایه‌گذاری در حساب پم، در اغلب موارد پرسود است، اما هیچ سرمایه‌گذاری بدون ضرر نمی‌باشد. بنابراین در آلپاری پم نیز امکان ضرر وجود دارد.
  • معامله‌گران فقط در سود سهیم هستند، بنابراین در صورت ضرر، این سرمایه‌گذار است که ضرر خواهد کرد.
  • روشی که معامله‌گران با آن معامله می‌کنند، برای سرمایه‌گذاران پنهان است.
  • برای بازگشت سرمایه، هیچ تضمینی وجود ندارد.

افتتاح حساب پم آلپاری

شرایط حساب پم آلپاری

نحوه کارکرد حساب پم در آلپاری، به این صورت می‌باشد که شما باید پس از افتتاح حساب و شارژ کردن موجودی حساب خود، این موجودی را در اختیار دیگر تریدرهای باتجربه که در بازار فارکس فعالیت دارند، بگذارید. اینگونه آن‌ها می‌توانند با پول شما معامله کنند و سپس در ازای فعالیتی که بر روی دارایی شما انجام‌ می‌دهند، از شما کارمزد دریافت کنند.

همینطور یک سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت همزمان بر روی چندین حساب پم سرمایه‌گذاری نماید و سپس با تقسیم کردن سرمایه خود در چندین حساب پم، میزان ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری را به حداقل برساند. سرویس پم حساب آلپاری به دو دسته حساب پم و سبد پم تقسیم می‌گردد.

سبد پم

سبد پم آلپاری مشابه با حساب پم می‌باشد، اما با این تفاوت که مدیر حساب پم، موجودی خود و سرمایه‌گذار را به جای یک حساب، در چندین حساب سرمایه‌گذاری می‌کند و سپس برای هر یک استراتژی خاصی را در نظر می‌گیرد تا میزان ریسک معاملات را به حداقل برساند.

در صورتی که نتیجه معاملات صورت گرفته، مثبت باشد، سرمایه گذار سود دریافت می‌کند و باید بخشی از سود را بر اساس قراردادی که دارد، به مدیر پرداخت نماید. در حقیقت اصلی‌ترین تفاوتی که میان حساب پم و سبد پم وجود دارد، در این موجودی باشد که در حساب پم، موجودی در یک حساب قرار می‌گیرد، اما در سبد پم، در چندین حساب مختلف قرار دارد.

حساب پم آلپاری

برای افتتاح حساب پم آلپاری، ابتدا باید به کابین شخصی خود در بروکر آلپاری مراجعه نمایید. سپس از قسمت حساب‌های من، بر روی گزینه “حساب پم” کلیک نمایید و در نهایت نیز افتتاح پم را انتخاب کنید و نوع حساب خود را از میان گزینه های استاندارد، ECN  و … انتخاب نمایید. از طریق پنجره سمت چپ نیز می‌توانید اطلاعات مرتبط با حساب خود شامل حداقل مبلغ برای افتتاح حساب و … را بررسی نمایید. ضمن اینکه اطلاعات حساب به ایمیل شما نیز ارسال می‌گردد.

برای اتصال به یکی از حساب‌های پم، باید به قسمت سرمایه‌گذاری‌های من مراجعه نمایید و سپس در حساب‌های پم یا در سبدهای پم بروید و سپس لیست رتبه‌بندی حساب پم آلپاری را مشاهده نمایید. در این صورت کافی است که عملکرد گذشته آن‌ها را بررسی کنید و سپس به یکی از حساب‌ها متصل گردید. در نظر داشته باشید که درآمد فعلی حساب‌های پم، تضمین کننده درآمد آن‌ها در آینده نیز نمی‌باشد. بنابراین بهترین حساب‌های پم در رتبه بندی نیز ممکن است در ماه‌های آینده، دارای عملکرد ضعیفی باشند.

بهترین حساب پم آلپاری

از دغدغه‌هایی که برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، انتخاب بهترین حساب پم در بروکر آلپاری می‌باشد. برای اینکه تشخیص دهید کدام حساب، بهترین حساب پم آلپاری است باید برخی معیارها را در نظر بگیرید که در ادامه پیرامون مهم‌ترین آن‌ها توضیحاتی را آورده‌ایم.

سن حساب پم

ابتدا سن حساب پم را مدنظر قرار دهید، چرا که این معیار مهم‌ترین معیار برای انتخاب درست می‌باشد. دلیل این موضوع این است که حساب‌هایی با سن بالاتر، در صورتی که سود آور باشند، یعنی در سودآوری تداوم دارند. ضمن اینکه می‌توان به راحتی بررسی نمود که در سابقه تریدر، زیان آوری و ضرر مشاهده می‌شود یا خیر.

افت سرمایه حساب پم

با بررسی بیشترین افت سرمایه حساب مورد بررسی، به راحتی می‌توان از بالاترین ریسکی که در حساب مورد نظر صورت گرفته است، مطلع شوید. همینطور می‌توانید متوجه شوید که کاهش سرمایه چه اندازه است و با میزان ریسک سرمایه‌گذاری در آن حساب آشنا گردید.

سودآوری مستمر در حساب پم

شما باید میزان سود حساب پم موردنظرتان را نیز مورد بررسی قرار دهید. برخی نکات شامل میزان سود کلی تریدر در بازه‎‌های زمانی متفاوت و حتی در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر از جمله یک ماهه، دارای اهمیت بسیاری است. بنابراین این موارد را در انتخاب حساب آلپاری پم، مدنظر قرار دهید.

موجودی شخصی مدیر حساب

موجودی حساب پم را بررسی کنید، اینگونه می‌توانید متوجه شوید که چه مقدار از این موجودی توسط خود مدیر حساب درگیر شده است و چه میزان و توسط چند سرمایه‌گذار در اختیار او قرار گرفته است. اینگونه می‌توانید متوجه شود که مدیر مورد نظر تا چه اندازه محبوب است و چندین نفر به او اعتماد کرده‌اند.

ضمن اینکه توصیه می‌کنیم نظراتی که استفاده کنندگان حساب پم ارسال نموده‌اند را نیز بررسی کنید تا از میزان رضایت و یا عدم رضایت آن ها مطلع گردید. همینطور می‌توانید از انواع انتقادات و پیشنهادهایی که سرمایه‌گذاران به مدیر پم ارسال نموده‌اند، در مورد عملکرد مدیر حساب به نتایج خوبی برسید.

نحوه برداشت از حساب پم توسط سرمایه‌گذار

عملیات برداشت از حساب پم، مشابه با برداشت از دیگر حساب‌های بروکر آلپاری می‌باشد. به طوری که افراد می‌توانند هر زمان که مایل باشند، از زیرمجموعه مدیر حساب پم خارج شوند و اقدام به برداشت سرمایه خود نمایند. برای بررسی “تنظیمات آلپاری” کلیک نمایید.

آلپاری پم

سخن آخر

افتتاح حساب پم، از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری در فارکس انتخاب کرد. این حساب برای افراد بی‌تجربه و افرادی که زمان کافی برای معامله‎ کردن در بازار فارکس ندارند، طراحی شده است. در این روش، سرمایه‌گذاران می‌توانند صرفا با سرمایه‌گذاری و سپردن معاملات به تریدرها و معامله‌گران باتجربه فارکس، از این طریق به سوددهی برسند.

لازم به ذکر است که با اینکه افتتاح حساب آلپاری، از جمله روش های بسیار پرسود در بازار فارکس است، با این حال نیز ممکن است تریدرها متحمل ضرر شوند، به همین دلیل تضمینی برای بازگشت سرمایه در این روش وجود ندارند. به همین دلیل بروکر آلپاری زمینه‌ای را فراهم کرده است که سرمایه‌گذاران بتوانند ابتدا عملکرد قبلی تریدرها را بررسی کنند و سپس با بررسی عملکرد آن‌ها، بهترین تریدر را برای اینکار انتخاب نمایند.

1/5 (1 امتیاز)