آموزش ساخت ولت + معرفی 2 ولت

آموزش ساخت ولت + معرفی 2 ولت

اگر بخواهیم مختصر بگوییم کیف پول‌های رمزارز (Cryptocurrency Wallets)  ابزارهای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری هستند که برای ذخیره، مدیریت و انتقال ارزهای دیجیتال یا رمزارزها به کار می‌روند. این ابزارها کلیدهای خصوصی (Private Keys) کاربران را ذخیره کرده و به آنها امکان انجام تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین را می‌دهند. آموزش ساخت ولت

انواع کیف پول‌های رمزارز

  1. کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallets)

کیف پول‌های موبایلی: نرم‌افزارهایی هستند که بر روی دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه نصب می‌شوند در ادامه ساخت ولت موبایلی را باهم انجام میدهیم.

کیف پول‌های دسکتاپ: نرم‌افزارهایی هستند که بر روی کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ نصب می‌شوند.

کیف پول‌های آنلاین (Online Wallets): سرویس‌هایی هستند که بصورت آنلاین در ابر ذخیره می‌شوند و از هر جایی با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند.

  1. کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets)

دستگاه‌های فیزیکی‌اند که به طور خاص برای ذخیره کلیدهای خصوصی ساخته شده‌اند و اغلب از اینترنت جدا هستند تا امنیت بیشتری را فراهم کنند.

نکات مهم در ساخت ولت

1. امنیت

کلیدهای خصوصی درون یک کیف پول رمزارز باید محفوظ و امن باشند. کیف پول‌ها از روش‌های مختلف برای محافظت از این کلیدها استفاده می‌کنند.

2. مدیریت دارایی

کیف پول‌ها به کاربران امکان مدیریت و مشاهده دارایی‌هایشان را می‌دهند. این ابزارها برخی امکانات مانند مشاهده موجودی، انتقال و دریافت رمزارزها را فراهم می‌کنند.

3. پشتیبان‌گیری و بازیابی

بسیاری از کیف پول‌ها امکاناتی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی دارایی‌ها در صورت از دست دادن دستگاه یا کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کنند.

4. سازگاری با ارزهای مختلف

برخی از کیف پول‌ها می‌توانند انواع مختلف رمزارزها را پشتیبانی کنند در حالی که برخی فقط برای نوع خاصی از رمزارزها طراحی شده‌اند.

کیف پول‌های رمزارز با توجه به نیازها و ترجیحات کاربران متفاوت هستند. انتخاب یک کیف پول مناسب برای هر فرد وابسته به اهمیت امنیت، سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری می‌باشد که قبل از ساخت ولت باید به آنها توجه کند.

آموزش ساخت ولت

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

در حوزه کیف پول‌های رمزارز، تعداد زیادی از ابزارها و سرویس‌های مختلف وجود دارد. اینجا چند کیف پول مشهور و معروف در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

  1. Ledger Nano S/X

این کیف پول سخت‌افزاری از جمله محبوب‌ترین کیف پول‌های رمزارز است. طراحی فیزیکی آن مانند یک USB است و امکان ذخیره امن کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کند. این دستگاه از انواع رمزارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند و از نظر امنیتی بسیار قوی محسوب می‌شود.

  1. Trust Wallet

این کیف پول نرم‌افزاری، که در ابتدا برای Ethereum و ERC-20 tokens عرضه شد، اکنون انواع مختلف ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. Trust Wallet یکی از برنامه‌های موبایلی محبوب برای دارندگان رمزارزها است.

هر دو ولت بالا مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که در این مقاله قصد نداریم وارد جزئیات بشیم، به دلیل اینکه Trust Wallet رایگان و در دسترس میباشد در ادامه به ساخت ولت پرطرفدار Trust میپردازیم. آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

 آموزش ساخت ولت Trust Wallet

راه اندازی و ساخت ولت trust wallet بسیار آسان است، تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که فقط برای اندروید و IOS در دسترس است و هر کجا نسخه دسکتاپ آن را مشاهده کرید باید بدانید که کلاهبرداری است.

  1. ابتدا از طریق دو لینک زیر می‌تواین با توجه به نوع گوشی خود تراست ولت را دانلود کنید
  2. پس از دانلود آن را راه اندازی کنید. دو گزینه زیر را مشاهده می‌کنید:
    • Creat  a new wallet

    • Already have a wallet

در صورتی که قصد ایجاد ولت را دارید گزینه اول را انتخاب نمایید. پس از خواندن قوانین و مقررات تیک پذیرش و سپس Continue را بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود یک عبارت 12 حرفی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این عبارت را یادداشت و در یک جای امن نگه داری کنید. در صورت فراموشی این کد دیگر به هیچ وجه به کیف پولتان دسترسی نخواهید داشت.

جمع بندی

کیف پول‌های رمزارز با توجه به نیازها و ترجیحات کاربران متفاوت هستند. انتخاب یک کیف پول مناسب برای هر فرد وابسته به اهمیت امنیت، سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری می‌باشد.

منابع: coinbase

امتیاز دهید