نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس

نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس کدام است؟ معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فعال در بازار فارکس، از نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس به عنوان بهترین و مهم‌ترین ابزار برای معامله در بازار فارکس استفاده می‌کنند. این نرم افزارها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا انواع ابزارهایی که برای تحلیل تکنیکال نیاز است را بر روی سهم‌های مختلف پیاده سازی کرده و از نتایج آن استفاده نمایند. اینکه یک تریدر و یا معامله‌گر چه نرم‌افزاری را برای تحلیل تکنیکال استفاده کند، وابسته به نیازها و توقع او از نرم‌افزار انتخابی می‌باشد.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس، نرم‌افزاری است که دارای بیشترین اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال باشد. ضمن اینکه قیمت‌ سهم‌ها و نمودارها در آن نیز به روز باشد. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر همراه ما باشید تا با تعدادی از بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس آشنا شویم.

معرفی بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس

نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس این قدرت را به تریدرهای بازار فارکس می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال را بر روی سهم‌ها و نمادهای معاملاتی مختلف پیاده سازی نمایند و از نتیجه آن استفاده کنند. از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس، این موضوع است که دارای بیشترین اندیکاتورها و ابزارهای تکنیکالی باشد. همینطور بسیار مهم است که تمامی نمادهای بازار فارکس را پشتیبانی نماید. اینگونه با استفاده از این نرم‌افزارها به راحتی می‌توان اقدام به تجزیه و تحلیل قیمت سهام، شاخص‌ها و سایر ابزارهای مالی نمود.

نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس از نمودارها و سایر ابزارهای گرافیکی استفاده می‌کند تا تحلیل‌گران به راحتی بتوانند با استفاده از آن‌ها روند قیمت را شناسایی نمایند و سپس اقدام به خرید و فروش در بازار کنند. از این نرم‌افزارها می‌توان برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی و همینطور مدیریت ریسک در بازار فارکس نیز استفاده کرد.

معامله‌گران با استفاده از نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس، به راحتی می‌توانند روندهای قیمت، سطوح حمایت و مقاومت، نقاط ورود و خروج از معامله و … را شناسایی نمایند. این نرم افزارها به گونه‌ای می‌باشند که می‌توان انواع اندیکاتورها را بر روی آن‌ها اجرا کرد و به گونه‌ای پیشرفته بازار را تحلیل نمود.

در حال حاضر، انواع مختلفی از نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس در بازار وجود دارد که با استفاده آن‌ها، امکان تحلیل بازار به راحتی وجود دارد. برخی از نرم‌ افزارهای تحلیل تکنیکال پولی می‌باشند و برخی از آن‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند. به طوری که معامله‌گران به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما در نظر داشته باشید که دسترسی به امکانات بیشتر حتی در نرم افزارهایی که به صورت رایگان ارائه می‌شوند، نیازمند پرداخت هزینه بیشتر می‌باشد.

در ادامه پیرامون بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم.

نرم افزار متاتریدر (Metatrader)

نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس اندروید

یکی از نرم‌ افزارهای پرکاربرد، باسابقه و قدیمی که برای تحلیل تکنیکال بازار فارکس کارایی دارد، نرم افزار متاتریدر می‌باشد. این نرم افزار متعلق به شرکت metaQuotes است و کارگزاری‌های مختلفی این نرم‌افزار را به عنوان نرم‌افزار معاملاتی خود انتخاب نموده‌اند.

نرم افزار متاتریدر دارای رابط کاربری ساده و آسانی است؛ به طوری که معامله‌گران مبتدی به راحتی می‌توانند از آن استفاده نمایند. از جمله ویژگی‌های مهمی که این نرم‌ افزار از آن برخوردار است، به روز بودن اطلاعات آن در زمینه قیمت سهام شرکت‌ها می‌باشد. البته نرم افزار متاتریدر در ارائه اطلاعات نموداری و الگوها، دارای ضعف‌هایی نیز می‌باشد.

این نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس در دو نسخه شامل متاتریدر 4 و متاتریدر 5 به بازار عرضه می‌شود و زبان برنامه نویسی آن متناسب با اینکه کدام ورژن شامل 4 و یا 5 است، به صورت mql4 یا mql5  می‌باشد. این نرم افزار برای اولین بار توسط بروکر مفید بومی گردید، به همین دلیل تحت عنوان مفید تریدر در پنل آنلاین کارگزاری مفید نیز در دسترس کاربران می‌باشد. برای بررسی جزئیات “کدام نسخه متاتریدر بهتر است” کلیک نمایید.

نرم افزار مفید تریدر ضمن اینکه جزو بهترین نرم افزارهای تحلیل تکنیکال فارکس می‌باشد، یک پلتفرم معاملاتی با امکانات بسیار منحصر به فرد نیز هست. این نرم افزار دارای انواع مختلفی از ابزارهای تحلیل تکنیکال شامل فیبوناچی‌ها، زوایای گن، اندیکاتورها، اسیلاتورها و … می‌باشد. همینطور این نرم افزار، امکانات فوق هوشمند شامل دستیار معاملات (expert advisor) را نیز ارائه می‌دهد.

مزایای نرم افزار متاتریدر

  • برخورداری از قابلیت تشکیل اندیکاتور شخصی
  • دارای ویژگی بهره برداری از داده‌های تاریخی
  • دارای طراحی محیط کاربردی و ساده
  • برخورداری از قابلیت ثبت سفارش و معامله خودکار
  • برخورداری از قابلیت اضافه نمودن اندیکاتور و اکسپرت آماده
  • دارای چندین اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال
  • منتشر کردن اخبار به روز کدال و چندین سایت دیگر به روش آنلاین
  • امکان تعیین حد سود و ضرر و ویرایش آن
  • امکان دریافت اطلاعات معاملات در تایم فریم‌های کوچک
  • دارای نسخه موبایل برای اندروید و ios
  • دارای امکان ارسال ایمیل، ارائه اخبار مالی و اقتصادی و پیام‌های کدال و ناظر بازار

معایب نرم افزار متاتریدر

  • عدم برخورداری از قابلیت شمارش الیوت‌ها
  • عدم نمایش الگوهای هارمونیک
  • نداشتن قابلیت پاک نمودن خطوط اضافه روی نمودار

نصب و اجرای نرم افزار متاتریدر

اگر بر اساس توضیحاتی که ارائه کردیم، نرم افزار متاتریدر را به عنوان بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس انتخاب نمودید، به راحتی می‌توانید آن را نصب نمایید. برای نصب و اجرای نرم افزار متاتریدر، کافی است که در کامپیوتر خود وارد سایت (metatrader4.com) شوید و سپس بر روی گزینه (download for free) کلیک نمایید و سپس برنامه را دانلود و اجرا کنید. برای بررسی جزئیات “آموزش و دانلود نرم افزار متاتریدر 4 و 5” کلیک نمایید.

نرم افزار داینامیک تریدر (dynamic trader)

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اندروید

از دیگر نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال، نرم افزار داینامیک تریدر می‌باشد که دربردارنده تحلیل‌های قدرتمندی است. این نرم افزار ارائه دهنده تحلیل زمانی و قیمتی در کنار یکدیگر می‌باشد. این نرم افزار در زمینه ارائه محیط مناسب تحلیل برای تحلیل‌گران تکنیکال، دارای بیش از 15 سال سابقه است. در صورتی که بخواهید از نرم افزار داینامیک تریدر استفاده کنید، باید اشاره کنیم که نسخه کرک شده آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

معامله‌گرانی که به دنبال بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال فارکس می‌باشند و می‌خواهند از تحلیل هارمونیک و فیبوناچی برای ترید استفاده کنند، باید بدانند که قوی‌ترین نرم‌افزار در این زمینه، داینامیک تریدر می‌باشد. اگر الیوت‌کار می‌باشید و یا جزو دسته‌ای از معامله‌گران هستید که رابطه خاصی با ابزارهای فیبوناچی دارید، قطعا داینامیک تریدر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های نرم افزار داینامیک تریدر، سیستم هشدارگذاری بر روی نمودار و خطوط می‌باشد. همینطور با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان امواج الیوت را برچسب‌گذاری نمود تا استفاده از آن، آسان‌تر شود. هر چند هیچ تحلیلی با کیفیت تحلیل‌های صورت گرفته توسط یک تحلیل‌گر مجرب بازار فارکس، قابل قیاس نیست؛ اما نرم افزار داینامیک تریدر ابزارهای هوشمندی را برای تحلیل خودکار نیز ارائه می‌دهد.

در نرم افزار داینامیک تریدر، آیتمی تحت عنوان DT Report وجود دارد. این سیستم به صورت خودکار و اتومات، داده‌های ورودی را مورد بررسی قرار می‌دهد و گزارشی را از این طریق به کاربران ارائه می‌کند. این نرم افزار دارای ویدئوهایی می‌باشد که روش کار با استفاده از این نرم افزار را آموزش می‌دهد. البته لازم به ذکر است که زبان تمامی ویدئوها به انگلیسی هستند.

مزایای نرم افزار داینامیک تریدر

  • برخورداری از قابلیت لیبل گذاری امواج الیوت
  • دارای ابزار فیبوناچی قیمتی با ویژگی پاک کردن خطوط اضافی
  • برخورداری از سیستم هشدار گذاری قیمتی و زمانی
  • برخورداری از ابزار شمارش کندل‌ها
  • دارای توانایی قرار دادن دو نمودار در کنار یکدیگر
  • دارای ابزار mode training برای تمرین، آموزش و همینطور یادگیری
  • برخورداری از اسیلاتورهای بسیار پیشرفته جهت تحلیل تکنیکال و همینطور دارای توانایی سیگنال‌گیری
  • دارای اسیلاتور ویژه داینامیک تریدر
  • برخورداری از ابزار EOW برای مشخص نمودن انتهای موج با استفاده از الیوت و همینطور فیبوناچی زمانی و قیمتی

معایب نرم افزار داینامیک تریدر

  • نداشتن محیط کدنویسی برای ایجاد اندیکاتور دلخواه
  • نداشتن قابلیت شخصی سازی چارت
  • عدم برخورداری از داده و اطلاعات
  • عدم برخورداری از اندیکاتورهای تکنیکی شامل ایچیموکو

نصب و اجرای نرم افزار داینامیک تریدر

نرم افزار داینامیک ترید از سوی آقای رابرت ماینر که جزو معروف‌‌ترین نام‌ها در میان تحلیل‌گران تکنیکی است، تولید و ارائه گشته است. برای دانلود این نرم‌افزار شما می‌توانید به سایت داینامیک تریدر به آدرس dynamictraders.com  بروید و در صفحه مخصوص برای دانلود، ابتدا مبلغ درخواستی را واریز کرده و سپس آن را دانلود نمایید.

نسخه کرک شده این نرم افزار موجود است و افراد می‌توانند به صورت رایگان آن را دریافت نمایند. همانطور که اشاره کردیم، نسخه کرک شده این نرم افزار نیز به صورت رایگان موجود است و در اختیار عموم افراد قرار دارد. اگر می خواهید از جزئیات “اتصال لایت فارکس به متاتریدر” مطلع شوید، کلیک کنید.

نرم افزار موتیو ویو (motive wave)

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اندروید

از دیگر نرم افزارهای تحلیل تکنیکال فارکس، نرم افزار موتیو ویو می‌باشد که جزو نرم‌افزارهای بسیار کامل و جامع در تحلیل تکنیکال به شمار می‌رود و برای تحلیل امواج الیوت گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. هزینه اشتراک این نرم‌افزار در خارج از ایران، بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل کمتر افرادی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و افراد عادی ترجیح می‌دهند به سراغ نرم‌افزارهای رایگان و یا کم هزینه بروند.

نرم افزار موتیو ویو از سوی یک شرکت در تورنتو ارائه شده است و در زمینه تحلیل تکنیکال با توجه به خدماتی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب نموده است. به همین دلیل نام نرم افزار موتیو ویو در میان چندین ابزار تحلیل تکنیکال کاربردی قرار دارد.

مزایای نرم افزار موتیو ویو

  • برخورداری از چندین اندیکاتور
  • دارای قابلیت شمارش خودکار، نیمه خودکار و دستی امواج الیوت
  • برخورداری از سیستم آلرت گذاری به صورت پیشرفته
  • دارای تشخیص خودکار هارمونیک
  • برخورداری از قابلیت مشاهده چندین نوع چارت به صورت همزمان
  • ایجاد و تشکیل چارت‌های نسبتی
  • برخورداری از حالت mode training
  • امکان ذخیره خودکار تحلیل‌های صورت گرفته بر روی نرم‌افزار

معایب نرم افزار موتیو ویو

  • ارائه نکردن اطلاعات بازار ایران به صورت خودکار
  • عدم امکان طراحی و اضافه نمودن اندیکاتورهای شخصی به آن
  • امکان محو نمودن کندل از روی صفحه نمایش

نصب و اجرا نرم افزار موتیو ویو

اگر قصد دانلود نرم افزار موتیو ویو را دارید، لازم است به سایت خود نرم افزار به نشانی اینترنتی “MotiveWave.com ” مراجعه نمایید و سپس از صفحه دانلودها، اقدام به دانلود و همینطور اجرای نرم افزار کنید. در نظر داشته باشید که تهیه لایسنس رسمی این نرم افزار، با هزینه بالایی همراه می‌باشد؛ اما این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید این نرم‌افزار را با هزینه رایگان دانلود کنید.

نرم افزار آمی بروکر (Amibroker)

نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک اندروید

آمی بروکر جزو محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال در کشور ایران می‌باشد. این نرم‌افزار از نرم‌ افزارهای کاربردی در بورس بین‌الملل و بورس ایران است. نرم افزار آمی بروکر هم برای معاملات طولانی مدت و هم برای تایم‌فریم‌های بزرگ مناسب می‌باشد. بنابراین در صورتی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت می‌باشید و نمی‌خواهید با هیجانات بازار سرمایه درگیر شوید، نرم افزار آمی بروکر جزو بهترین نرم‌افزارهای بورسی برای شماست.

آمی بروکر دارای ابزار Bar Replay نیز می‌باشد که با استفاده از آن، می‌توانید گذشته چارت را در واقعیت مجازی مشاهده نمایید. همینطور این نرم افزار از ابزار فوق پیشرفته‌ای شامل Analysis نیز برخوردار می‌باشد. مشابه با همین امکانات توسط شرکت‌های دیگر و با هزینه‌های بسیار زیادی به کاربران ارائه می‌گردد. نرم افزار آمی بروکر دارای ابزارهای جامع برای تحلیل تکنیکال و دسته بندی نمادها است. اصلی‌ترین چالشی که این نرم افزار دارد، وارد کردن داده‌های آماری می‌باشد. به این معنی که باید داده‌های آماری بورس ایران توسط یک نرم افزار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد و در آمی بروکر وارد گردد.

مزایای نرم افزار آمی بروکر

  • برخورداری از محیط کاربری ساده و همینطور امکان یادگیری راحت
  • امکان مقایسه دو سهم با گرافیک بالا – امکان مشاهده نمودارها به دو شکل متفاوت و در پنجره‌های کنار هم و با رنگ‌های متنوع
  • امکان مدیریت پرتفوی و همینطور مشاهده سود و ضرر
  • برخورداری از ابزارهای Bar Replay و Analysis
  • قابلیت اضافه نمودن اندیکاتورهای شخصی
  • برخورداری از قابلیت اضافه کردن اندیکاتور ایچیموکو
  • نمایان کردن الگوهای هارمونیک با نصب برنامه خاص
  • و …

معایب نرم افزار آمی بروکر

  • عدم برخورداری از قابلیت شمارش خودکار امواج الیوت
  • نیاز به اضافه نمودن داده‌های اطلاعاتی
  • ازدحام محیط کاربری و طولانی شدن زمان تحلیل
  • عدم برخورداری از قابلیت حذف کردن موارد اضافی

نصب و اجرای نرم افزار آمی بروکر

استفاده از نرم افزار آمی بروکر، برای تمامی کسانی که در بازه‌های زمانی بلندمدت معامله‌ می‌کنند، گزینه‌ای عالی و کارآمد می‌باشد. برای دانلود نرم افزار آمی بروکر، معامله‌گران باید به سایت خود برنامه با نشانی اینترنتی ” AmiBroker.com ” مراجعه نمایند و سپس برنامه مورد نظر خود را نصب کنند. برای بررسی جزئیات “قیمت در متاتریدر” کلیک نمایید.

نرم افزار ادونس گت (Advanced Get)

نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک اندروید

نرم افزار ادونس گت، از دیگر نرم افزارهای پیشرفته و در عین حال پیچیده برای تحلیل تکنیکال فارکس می‌باشد. ادونس گت جزو نرم‌افزارهای دقیق جهت شمارش موج‌های الیوت است که برای استفاده در بورس ایران و بورس بین‌الملل کاربرد دارد.

از جمله معایب این نرم افزار، این است که باید اطلاعات بورسی ایران را از دیگر منابع به آن وارد کرد. این نرم افزار جزو گران‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال به شمار می‌رود. معمولا دسته‌ای از افراد که مشاور سرمایه‌گذاری بسیار حرفه‌ای می‌باشند، از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

مزایای نرم افزار ادونس گت

  • برخورداری از قابلیت شمارش خودکار امواج الیوت
  • دارای ابزار پیشرفته MOB
  • برخورداری از ابزار Elips
  • امکان رسم و مشاهده کردن دقیق نمودارها

معایب نرم افزار ادونس گت

  • نیازمند انتقال اطلاعات برای تحلیل از دیگر منابع
  • نمایش ندادن خودکار هارمونیک
  • دشوار بودن فرآیند انتقال دیتا به این نرم افزار

نصب و اجرای نرم افزار ادونس گت

با دانلود نمودن و همینطور نصب کردن نرم افزار ادونس گت، می‌تواند به خوبی اقدام به تحلیل تکنیکال بازار فارکس نمایید و از طریق این بازار به سوددهی خوبی برسید. نرم افزار ادونس گت، جزو یکی از نرم افزارهای گران قیمت و تحلیلی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. هزینه اشتراک این نرم افزار به صورت سالانه و برابر با چند هزار دلار است. امکان تهیه نسخه رایگان این نرم افزار از طریق سایت‌های دیگر و با لینک مستقیم دانلود وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر سعی کردیم به صورت کامل به جزئیات نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس بپردازیم. امیدواریم مطالعه آن برای شما عزیزان مفید واقع شود. هر فردی باید ابتدا ویژگی‌های هر یک از این نرم افزارها را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت سعی کند نرم افزاری را دانلود کرده و مورد بررسی قرار دهد که متناسب با خواسته‌هایش باشد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار فارکس، می‌توانند در کنار آموزش و یادگیری نرم‌افزار مورد نیاز خود و همینطور با استفاده از اطلاعاتی که خود از بازار فارکس دارند، اقدام به تحلیل بازار و آغاز معاملات خود در این بازار نمایند. در صورتی که پیرامون بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس، سوالات بیشتری دارید، می‌توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیر تریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

امتیاز دهید