با کاهش نگرانی ها در مورد تورم قیمت نفت افزایش یافت

افزایش قیمت نفت

در حالی که نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا کاهش یافت و گزارش صنعت به کاهش ذخایر نفت خام آمریکا اشاره کرد، قیمت نفت روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت. نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه، کمتر از آنچه تصور می‌شد تندخو تلقی ‌شد، بنابراین اشتهای ریسک را افزایش داد و دلار را تحت فشار قرار داد. دلار ضعیف تر، نفت را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر می کند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری OANDA گفت: به نظر می‌رسد معامله‌گران نسبت به انتظار یک تغییر جنگ‌ طلب کمی تدافعی‌تر شده‌اند، اما پاول از انجام این جهش خودداری کرد. با افزایش کمتر نرخ بهره آمریکا، بازار امیدوار است که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بتواند از رکود شدید اقتصادی یا حتی رکودی که به تقاضای نفت ضربه می زند طفره برود، در حالی که بازگشایی چین پس از پایان محدودیت های کووید، مصرف سوخت را نیز تقویت می کند. استفان برنوک از کارگزار نفت PVM گفت: افزایش تقاضای نفت در آینده همراه با رشد ضعیف عرضه جهانی تضمین می‌کند که توازن نفت در ماه‌های آینده سخت‌تر شود.

اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفتند کاهش تولید را حفظ کنند و یک مقام ایرانی روز چهارشنبه گفت که این گروه احتمالاً در نشست بعدی خود به سیاست فعلی خود ادامه خواهد داد. همچنین زمین لرزه ای که روز دوشنبه ترکیه و سوریه را به لرزه درآورد، جریان نفت خام عراق و آذربایجان از بندر جیهان ترکیه را متوقف کرد. بریتیش پترولیوم آذربایجان در مورد محموله های نفت خام آذربایجان از این بندر فورس ماژور اعلام کرده است. خط لوله عراق به جیهان از روز سه شنبه جریان یافت.

منبع:  euronews.com

امتیاز دهید