شاخص مصرف کنندگان آمریکا و تاثیر آن بر روی دلار

شاخص قیمت مصرف کنندگان

آیا گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده روند تضعیف دلار را مختل می کند؟ به گفته اقتصاددانان بانک MUFG، برای حمایت از دلار آمریکا به یک شگفتی صعودی قابل توجه نیاز است. انتظار می‌رود در نشست بعدی فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره به 25 واحد کاهش دهد. همچنین انتظار می‌رود این گزارش باعث شود فشار تورمی بیشتر کاهش یابد. پیش از گزارش شاخص CPI ایالات متحده، فعالان بازار مطمئن هستند که فدرال رزرو در نشست بعدی FOMC سرعت افزایش را به 25 واحد کاهش خواهد داد و نرخ سیاست پایه را زیر 5.00 درصد باقی می‌گذارد. تغییر قابل توجه در این انتظارات و جلوگیری از ادامه کاهش قیمت دلار در ابتدای سال جاری، نیاز به آمار تورم صعودی قابل توجهی دارد. گمان می‌شود که یک غافلگیری قابل توجه، حمایت بیشتری از دلار آمریکا را فراهم کند و باعث صعودی شدن آن بشود.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

برای آشنایی بیشتر با آمارها و داده‌های اقتصادی به مطلب شاخص‌های اقتصادی تاثیر گذار در بازار فارکس مراجعه نمایید.

بررسی وضعیت شاخص مصرف کنندگان آمریکا

گزارش اقتصادی روز پنجشنبه، انتشار ارقام مهم تورم مصرف کننده ایالات متحده برای ماه دسامبر را که بعداً در اوایل جلسه آمریکای شمالی در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ برنامه ریزی شده بود، نشان می دهد. پیش‌بینی می‌شود که به ‌صورت ماهانه، در مقایسه با رشد متوسط ​​0.4 درصدی در ماه نوامبر، این شاخص ثابت باقی بماند. در همین حال، انتظار می‌رود که نرخ سالانه به شدت کاهش یابد و از 7.1 درصد در دسامبر به 6.5 درصد در دسامبر برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تورم اصلی، بدون احتساب قیمت مواد غذایی و انرژی، 0.3 درصد در دسامبر افزایش یابد و از 6.0 درصد در نوامبر به 5.7 درصد بر اساس سالانه کاهش یابد.

منبع: Fxstreet.com

5/5 (1 امتیاز)