چکیده‌ای از بیانات جروم پاول

چکیده ای از بیانات جروم پاول

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت که داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که «سطح نهایی نرخ‌های بهره احتمالاً بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود. استیون بلیتز، اقتصاددان ارشد ایالات متحده TS Lombard، پیشنهاد می‌کند که فدرال رزرو ایالات متحده نمی تواند سقف نرخ خود را تا زمانی که اقتصاد وارد رکود نشود، تخمین بزند.

گلدمن ساکس پیش بینی نرخ هدف نهایی خود را در روز سه شنبه با توجه به شهادت پاول به 5.5 تا 5.75 درصد افزایش داد. به گفته استیون بلیتز، اقتصاددان ارشد آمریکایی TS Lombard، فدرال رزرو نمی تواند چرخه افزایش نرخ بهره خود را تا زمانی که کشور وارد رکود نشود، مختل کند. بلیتز روز چهارشنبه به CNBC گفت: تا زمانی که رئیس فدرال رزرو، رکود ایجاد نکند، تا زمانی که بیکاری افزایش پیدا نکند، هیچ خروجی از این راه وجود نخواهد داشت. او تاکید کرد که درغیاب چنین رکود اقتصادی، فدرال رزرو در مورد سقف افزایش نرخ بهره شفافیت ندارد. آنها هیچ ایده ای ندارند که بالاترین نرخ کجاست، زیرا نمی دانند تورم بدون رکود در کجا کاهش می یابد.

پاول روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت که داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که «سطح نهایی نرخ‌های بهره احتمالاً بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود»، زیرا بانک مرکزی به دنبال کاهش تورم است. نشست بعدی سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال در 21 و 22 مارس برای بازارهای سهام جهانی بسیار مهم خواهد بود و سرمایه گذاران به دقت زیر نظر دارند که آیا سیاست گذاران افزایش نرخ بهره را 25 یا 50 واحد پایه انتخاب می کنند یا خیر. انتظارات بازار برای نرخ پایانه وجوه فدرال رزرو در ماه دسامبر حدود 5.1 درصد بود، اما به طور پیوسته افزایش یافته است. گلدمن ساکس در روز سه‌شنبه با توجه به شهادت پاول، پیش‌بینی محدوده نرخ هدف نهایی خود را به 5.5 تا 5.75 درصد افزایش داد. پس از جلسه پاول بازده اوراق قرضه افزایش یافت و بازارهای سهام ایالات متحده به شدت نزولی شدند، به طوری که شاخص داوجونز نزدیک به 575 واحد کاهش یافتند. S&P 500 با 1.53 درصد کاهش به زیر آستانه کلیدی 4000 نزدیک شد.

منبع: www.cnbc.com

امتیاز دهید