پراپ تریدینگ (PropTrading) چیست؟

پراپ تریدینگ

 

 

پراپ تریدینگ یک روش درست و استاندارد برای سرمایه گذاری بر روی تریدرهای موفق است. این راه برای معامله گرانی که توانسته اند تجارب زیادی کسب کنند اما سرمایه اولیه ندارند مانند یک معجزه عمل می‌کند. این مفهوم سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به تازگی کاربرد بیشتری پیدا کرده است (در آمریکا این سیستم از سال 2008 شناخته تر شد). این مفهوم با عنوان پراپ فرم هم شناخته می‌شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد ترید و سرمایه گذاری دارید اما سرمایه اولیه ندارید می‌توانید از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند استفاده نمایید. در ادامه مفصل تر در مورد پراپ تریدینگ صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ که می‌توان آن را معامله‌ی اختصاصی یا معامله وابسته به مالک یا مدیرت سرمایه یاد کرد، یک سیستم معاملاتی است. اگر بخواهیم این اصطلاح را به طور ساده تعریف کنیم به این معنی است که فرد با پول یک شرکت یا مجموعه دیگر شروع به ترید در بازار مالی می‌کند. البته شما نمی‌توانید این سرمایه یا سود آن را از بروکر برداشت کنید بلکه فقط این امکان را دارید که با آن ترید کنید و در ازای این سودرسانی دستمزد دریافت نمایید. به همین علت به این شرکت ها پراپ تریدینگ رایگان گفته می‌شود. از آنجایی که این پول متعلق به شرکت ارائه دهنده خدمات است پس تمامی سود و زیان معاملات برای کمپانی است.ئ البته شما در برخشی از این سود که از قبل در مورد آن به توافق رسیده‌اید سهیم می‌شوید. معمولا این درصد 50 الی 80 درصد است.

روش های کسب درآمد از سیستم پراپ تریدینگ

شما به دو روش کلی می‌توانید با ترید در این سیستم‌ها سود دریافت کنید:

  1. روش اول: داشتن حقوق ثابت. در این مورد شما از قبل مشخص می‌کنید که در ازای دریافت یک مبلغ مشخص به صورت ماهانه این کار را انجام دهید.
  2. روش دوم: دریافت بخشی از سود. مثلا توافق می‌کنید که n درصد سود حاصل برای شماست.

شرکت‌های پراپ تریدینگ چه کاری انجام می‌دهند؟

شرکت‌های PropTrading به کمپانی‌هایی گفته می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها در بازارهای بورس، کریپتوکارنسی و بازار فارکس است. با اینترنتی شدن اکثر مشاغل در چند سال اخیر این شرکت‌ها نیز به جای استفاه از تریدرها به صورت حضوری از کاربران اینترنتی استفاده می‌کنند. این کمپانی‌ها در ابتدای امر از اشخاص داوطلب آزمون می‌گیرند و در صورت تائید صلاحیت به آن ها سرمایه می‌دهند تا با آن کسب سود کنند. البته این شرکت‌ها یکسری قوانین دارند که ممکن است تماما به نفع تریدرها نباشد. مثلا برخی کمپانی‌ها اجازه این که معامله فرد در پایان هفته باز بماند را نمی‌دهند. یا این که اگر بیشتر از 10 درصد از حساب را ضرر کنید ممکن است کلا حساب را از شما بگیرند.

در حال حاضر استفاده از خدمات پراپ تریدینگ بسیار آسان شده است. برای استفاده از این خدمات شرایط خاصی نیاز نیست. بلکه شما در یک آزمون یک یا چند ماهه شرکت می‌کنید و در صورتی که موفق شوید می‌توانید درخواست حساب معاملاتی دهید. در صورت تائید با پول شرکت شروع به ترید می‌کنید و بسته به توافق قبلی درصدی را به عنوان سود دریافت می‌کنید.در سال های قبل استفاده از این خدمات منوط به داشتن مدارک زیادی، نظیر سابقه ترید با اکانت های چند صد میلیونی، گزارش دقیق سود سال‌های گذشته، مدارک مبنی بر اینکه بیش از 5 سال در بورس فعالیت داشته اید، بود. اما در حال حاضر این شرایط بسیار ساده شده است.

سرویس های پراپ تریدینگ مناسب چه کسانی است؟

برای این که بتوانید در آزمون ورودی این کمپانی ها شرکت کنید نیاز است تا مقداری سرمایه اولیه به برای گرفتن تست اولیه بپردازید. برخی شرکت ها هزینه بالایی در این مرحله دریافت می‌کنند، بنابراین تنها زمانی به سراغ PropTrading بروید که از توانایی‌های خود برای محقق کردن سود مطمئن باشید. دقت داشته باشید مهم ترین اصل این است که ترید و مدیریت احساسات را یاد بگیرید. اکثر کسانی که وارد آزمون ورودی می‌شوند همان هفته اول از آزمون اخراج می‌شوند. همچنین کسانی که از استاپلاس استفاده نمیکنند، به راحتی حساب را از دست می‌دهند.

مزایای استفاده از PropTrading فرم‌ها

  1. اولین مزیت دسترسی به پول بیشتر است. اگر سرمایه شما محدود است با استفاده از این شرکت ها به مبالغ بالا دسترسی پیدا می‌کنید.
  2. ریسک کمتری می‌کنید. در صورت از دست دادن بخشی از سرمایه، حساب از شما گر فته می‌شود و شما در ضرر سهمی ندارید.
  3. کمیسیون کمتری پرداخت می‌کنید.
  4. دسترسی به پلتفرم‌ها و امکانات بیشتر. مسلم است که شرکت های پراپ می‌خواهند شما سودآوری داشته باشید. چون سود شما سود آن‌هاست. بنابراین سعی میکنند بهترین امکانات و خدمات را برای سودآوری بیشتر در اختیارتان قرار بدهند.

سخن پایانی درباره پراپ تریدینگ

به عنوان یک نکته مهم بهتر است بدانید که داشتن یک حساب 10 هزار دلاری به این معنی نیست که شما بیشتر از یک حساب 3 هزار دلاری سود خواهید کرد. بنابراین در بازار مالی هیچ گاه عجله نکنید. سعی کنید به اندازه کافی بر روی خودتان و مهارت تریدتان زمان بگذارید. شما باید متناسب با ویژگی های روانشناسی و مهارتتان روی یک حساب کار کنید. تا زمانی که مهارت مدیریت یک حساب کوچک رو بدست نیاورده‌اید، هرگز نمیتوانید روی یک حساب بزرگتر کار کنید. در واقع حساب‌های بزرگتر شما را معامله گرهای بهتری نمیکنند بلکه فقط موجب می‌شوند اشتباهاتتان برایتان گران تمام شوند. البته در حساب های پراپ شما در این ضررها شریک نیستید. اما با توجه به این که آزمون ورودی این شرکت ها دلاری است با توجه به دلار 40 هزار تومانی و افزایش روز به روز قیمت آن در صورتی که مهارت کافی نداشته باشید، اصلا صرفه اقتصادی ندارد. همچنین در صورت نیاز می توانید از خدمات مجموعه امیر تریدر مانند سیگنال فارکس و آموزش فارکس نیز استفاده کنید.

4.2/5 (4 امتیاز)