سیگنال فارکس طلا

سیگنال فارکس طلا

سیگنال فارکس طلا را از چه طریقی می‌توانیم دریافت کنیم؟ اغلب معامله‌گران به دنبال روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های پایدار می‌باشند تا اینگونه بتوانند در برابر ‌تورم، بی‌ثباتی بازار و … از سرمایه خود محافظت کرده باشند. با درنظر گرفتن این اهداف، طلا محبوب‌ترین نماد معاملاتی به شمار می‌رود. از سویی دیگر طلا به دلیل رشد و گسترش و در عین حال ثباتی که تجربه می‌کند، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود تا از این طریق ریسک سرمایه‌گذاری‌هایی که در بازار فارکس انجام می‌دهند را کاهش دهند.

به همین دلیل است که امروزه شاهد راه‌اندازی کانال‌های ارائه سیگنال فارکس طلا هستیم که به عنوان یک پیشنهاد معاملاتی به تریدرها ارائه می‌گردد تا بتوانند با استفاده از آن، معاملات خود را در بازار فارکس آغاز کنند. اگر به دنبال آشنایی با جزئیات بیشتری از سیگنال فارکس طلا هستید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید.

معاملات فارکس طلا چیست؟

XAU/USD (فارکس طلا به دلار) از نمادهای معاملاتی است که در کارگزاری‌های مختلف به کاربران ارائه می‌گردد. بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس، از طلا به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی خود استفاده می‌کنند. در حقیقت ثبات قیمت طلا در طول زمان، آن را تبدیل به یک دارای مهم، به خصوص در دوران تورم می‌کند.

در بازار فارکس، امکان انجام معاملات طلا برای تریدرها و سرمایه‌گذاران وجود دارد. به طوری که افراد به جای اینکه اقدام به خرید و فروش این فلز گرانبها نمایند یا سعی کنند قیمت آن را در معاملات آینده تخمین بزنند، می‌توانند طلا را نیز به عنوان یک جفت ارز در کنار دلار و یا دیگر ارزها معامله کنند. باتوجه به اینکه در طول تاریخ، از فلز گران بهای طلا به عنوان یک ارز استفاده شده است، در حال حاضر نیز می‌توان در بازار فارکس آن را با کد ارز XAU معامله نمود.

مزیت معاملات طلا چیست؟

معامله کردن طلا در بازار فارکس، یک راهکار بسیار عالی برای معامله‌گران ارز به شمار می‌رود، به طوری که می‌توانند با معاملات طلا، سبد خود را متنوع‌تر نمایند. این موضوع نسبت به سرمایه‌گذاری بر روی یک نماد معاملاتی، دارای مزیت‌های بسیار بیشتری خواهد بود.

در زمانی که بازار وضعیت ناپایداری را تجربه می‌کند، طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم عمل می‌کند. این نماد معاملاتی نسبت به دیگر دارایی‌ها در طول بحران‌های جهانی، پایداری بیشتری را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران بازار فارکس در زمان‎‌هایی که بازار بی‌ثباتی را تجربه می‌کند، برای حفظ سرمایه خود، به سراغ طلا می‌روند.

سیگنال فارکس طلا

سیگنال فارکس طلا

سیگنال فارکس طلا، درحقیقت سیگنال‌هایی است که برای خرید و یا فروش فلز گرانبهای طلا از سوی ارائه دهندگان مختلف تولید و به اشتراک گذاشته می‌شود. سیگنال‌های فارکس طلا یا توسط تحلیل‌گران و یا توسط سیستم‌های معاملاتی خودکار تولید می‌گردند و به معامله‌گران کمک می‌کنند تا بتوانند تصمیم‌گیری بهتری برای زمان ورود و خروج از معامله در بازار فارکس داشته باشند.

ارائه دهندگان و مجموعه‌های مختلف که در زمینه ارائه سیگنال فارکس طلا فعالیت دارند، این سیگنال‌ها را بر اساس انواع تکنیک‌های تحلیل تکنیکی و بنیادی شامل شاخص‌های دنبال کردن روند، حرکت، نوسانات، عملکرد قیمت، الگوهای نمودار، شاخص‌های اقتصادی و … تولید می‌کنند و سپس در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

سیگنال فارکس طلا هم از سوی معامله‌گران مستقل و هم از سوی شرکت‌های تجاری و یا شرکت‌های کارگزاری ارائه می‌گردد. این مجموعه‌ها سیگنال‌های فارکس را برای انجام معاملات طلا از طریق روش‌های مختلف شامل ایمیل، پیامک، رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های معاملاتی و … در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

البته برای تولید سیگنال فارکس طلا، علاوه بر استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی، سیگنال‌های فارکس بر اساس شرایط سیاست‌های پولی، رویدادهای ژئوپلیتیکی و همینطور شرایط اقتصادی جهانی نیز تولید می‌گردند. برای مثال در صورتی که نرخ بهره افزایش داشته باشد، قیمت طلا با کاهش مواجه می‌شود. همینطور درصورتی که بحران اقتصادی در جهان ایجاد گردد، تقاضا نیز برای طلا بیشتر می‌شود، چرا که یک دارایی امن برای گذر از تورم به شمار می‌رود.

از دیگر فاکتورهای مهم برای تجزیه و تحلیل طلا، توجه به همبستگی بین طلا و دیگر بازارهای مالی از جمله بازار سهام، بازار اوراق قرضه و بازار ارز می‌باشد. در نظر داشته باشید که اگر بازار سهام دارای عملکرد خوبی باشد، میزان تقاضا برای طلا کم می‌شود، چرا که در این صورت سرمایه‌گذاران، کمتر به سراغ سرمایه‌گذاری بر روی طلا می‌روند. در مقابل هر چه بازار سهام عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد، تمایل افراد برای سرمایه‌گذاری در آن نیز بیشتر می‌گردد، چرا که در وضعیت نابسمان بازار، افراد به دنبال یک دارایی امن هستند.

سیگنال‌ فارکس طلا، تحت تاثیر عوامل دیگری شامل عرضه و تقاضا، میزان تولید جهانی طلا، ذخایر و هزینه‌های استخراج و … نیز قرار دارند. عواملی شامل بروز بلایای طبیعی، بی ثباتی سیاسی در کشورهایی که تولید کننده طلا هستند، کشف معدن‌های جدید و … نیز بر روی بازار طلا تاثیر خود را می‌گذارد.

مزیت دریافت سیگنال فارکس چیست؟

سیگنال فارکس طلا، یک ابزار ارزشمند برای معامله‌گران در بازار فارکس است که با استفاده از آن می‌توانند اقدام به معامله طلا در بازار فارکس نمایند. اما توصیه می‌کنیم معامله‌گرانی که قصد دارند از سیگنال فارکس طلا استفاده کنند، در کنار آن از دیگر ابزارهای تحلیل تکنیکال و تحلیل بازار نیز استفاده کنند تا قادر به تصمیم‌گیری بهتر برای معاملات خود در بازار فارکس باشند.

همینطور بسیار مهم است که برای دریافت سیگنال فارکسی که با سوددهی همراه باشد، به سراغ ارائه دهندگان معتبر بروید، چراکه کلاهبرداری از طریق ارائه سیگنال فارکس نامعتبر در بازار وجود دارد. اما در صورتی که برای معاملات طلا، از ارائه دهندگان معتبر خدمات دریافت کنید، می‌توانید در مقابل سود بالایی را نیز تجربه نمایید.

اگر به دنبال انتخاب یک ارائه دهنده سیگنال فارکس طلا برای انجام معاملات خود در بازار فارکس هستید، مجموعه امیر تریدر متشکل از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار فارکس است که سیگنال فارکس طلا را پس از تحلیل بازار و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم به کاربران ارائه می‌دهند. شما عزیزان اگر در یکی از بروکرهای آلپاری، آمارکتس، لایت فارکس و روبو فارکس دارای حساب فعال و ریل با حداقل 100 دلار دارید، می‌توانید به صورت رایگان در کانال امیرتریدر عضو شوید و سیگنال فارکس را دریافت نمایید. برای آشنایی با بهترین بروکر برای معاملات طلا کلیک کنید.

سیگنال فارکس تضمینی

عوامل خطر فارکس طلا

برای اینکه بتوانید در معاملات طلا در بازارهای فارکس موفق عمل کنید، لازم است چندین فاکتور مهم را در نظر داشته باشید.

نقدینگی

سهولت استفاده از موقعیت‌های معاملاتی، در طول روز متفاوت است، چرا که قیمت طلا نیز مشابه با دیگر دارایی‌ها ممکن است در طول یک روز با نوسان همراه باشد. میانگین حجم معاملات روزانه این ارز از تمامی جفت ارزها به جز جفت ارزهای EUR/USD، GBP/USD و USD/JPY بیشتر است.

عرضه و تقاضا

مشابه با هر بازار دیگری، در صورتی که میزان تقاضا بیشتر باشد و در عین حال عرضه کاهش یابد، قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. در مقابل در صورتی که میزان عرضه بیشتر شود و تقاضا کمتر گردد، قیمت‌ها رو به کاهش خواهند بود. بیش از نیمی از تقاضای جهانی طلا در جهت تولید جواهرات است و تقریبا 40 درصد از سوی سرمایه‌گذاران تامین می‌گردد.

نوسانات بازار

نوسانات بازار نیز در میزان معاملات طلا تاثیرگذار هستند. به طوری که وقتی دیگر دارایی‎‌ها دارای ریسک بالاتری هستند، اغلب افراد به سراغ سرمایه‌گذاری بر روی طلا می‌روند و این یعنی میزان تقاضا برای طلا افزایش پیدا می‌کند. در مقابل وقتی که دارایی‌های دیگر از نوسانات کمی برخوردار هستند، سطح معاملات طلا و میزان تقاضا برای آن نیز کم‌تر می‌شود.

آیا طلا به صورت روزانه نیز در بازار فارکس معامله می‌شود؟

با توجه به اینکه طلا از نظر قیمتی ثبات نسبتا خوبی دارد، این سوال برای معامله‌گران بازار فارکس وجود دارد که آیا معاملات طلا به صورت روزانه نیز انجام می‌شود؟ این موضوع تا حد زیادی به شرایط بازار در یک زمان خاص وابسته است. چرا که طلا در اغلب موارد یک دارایی نسبتا پایدار است و در شرایط خاصی از بازار، نوسانات زیادی در آن مشاهده می‌گردد.

به همین دلیل غالبا معامله‌گران در بازار فارکس از طلا به عنوان راهکاری جهت حفظ سرمایه استفاده می‌کنند. به طوری که تا بازار به ثبات اولیه خود باز گردد، برای جلوگیری از ضرر و زیان و از دست دادن سرمایه با معامله دیگر نمادها، از طلا به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می‌کنند.

کانال سیگنال طلا

سخن آخر

سیگنال فارکس طلا، در حقیقت یک پیشنهاد معاملاتی است که از سوی یک ارائه دهنده به دیگر معامله‌گران بازار فارکس داده می‌شود. در صورتی که شما ارائه دهنده معتبری را انتخاب کنید، می‌توانید با دریافت سیگنال فارکس، معاملات با سود دهی مناسب را در بازار فارکس تجربه نمایید. چرا که در اینصورت سیگنال‌ها را از تحلیل‌گران مجرب و تریدرهای حرفه‌ای در بازار فارکس دریافت می‌کنید و می‌توانید مشابه با آن‌ها معامله کنید و سود دهی را تجربه کنید.

مجموعه امیرتریدر با برخورداری از تیمی متشکل از چندین تریدر حرفه‌ای بازار فارکس و تحلیل‌گران مجرب، سیگنال فارکس طلا تضمینی را به شما معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای بازار فارکس ارائه می‌دهد. اگر مایل هستید، علاوه بر سیگنال فارکس طلا، به گزارش‌های دقیق، تجزیه و تحلیل عمیق و همینطور بروز رسانی‌های منظم بازار طلا نیز دسترسی داشته باشید، می‌توانید برای عضویت در کانال امیرتریدر اقدام نمایید.

اگر در زمینه دریافت سیگنال فارکس طلا سوالی دارید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها درج نمایید. ما در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

3.7/5 (3 امتیاز)