ترید با سرمایه کم

ترید با سرمایه کم

هر فردی که وارد بازار فارکس می‌شود، علاقه‌مند است در این بازار سرمایه‌گذاری بزرگی را انجام دهد، اما واقعیت این است که اولا تمامی افراد سرمایه بزرگ و زیادی را برای اختصاص به بازار فارکس ندارند، از سویی دیگر هر فردی هم برای سرمایه‌گذاری زیاد در بازار فارکس ریسک نمی‌کند. به همین دلیل اغلب کسانی که به سمت بازار فارکس جذب می‌شوند، علاقه‌مند به آغاز ترید با سرمایه کم هستند. در ادامه قصد داریم به مزیت‌ها و محدودیت‌های ترید با سرمایه کم بپردازیم. همراه ما باشید.

ترید با سرمایه کم در بازار فارکس

سرمایه‌گذاری و یا معامله در بازار فارکس با سرمایه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. با اینکه بهترین بروکرها برای ایرانیان حداقل و یا در برخی موارد حداکثری را برای افتتاح حساب و سرمایه‌گذاری در این بازار تعیین کرده‌اند، اما اینکه شما با چه میزان سرمایه وارد بازار فارکس شوید، دقیقا به خودتان و میزان سرمایه‌ای که دارید، بستگی دارد.

امکان ترید با سرمایه کم در بازار فارکس وجود دارد، اما افرادی که با سرمایه کم وارد بازار فارکس می‌شوند باید به کنترل دقیق ریسک و همینطور مدیریت پول توجه داشته باشند. دلیل این موضوع این است که در حساب‌های معاملاتی با سرمایه کم، هیچ گونه سپری در برابر اشتباهات و یا زیان‌های غیرمنتظره وجود ندارد. برای مثال درصورتی که یک حساب معاملاتی فقط 500 دلار مارجین مورد نیاز خود را تحت پوشش قرار دهد، در صورت وارد شدن به یک ضرر 501 دلاری، تا وقتی تریدر اقدام به واریز پول اضافه نکند، قادر به ادامه معاملات خود نخواهد بود. حتی امکان ترید در بازار فارکس بدون سرمایه اولیه نیز وجود دارد. برای مشاهده جزئیات کلیک کنید.

ترید با سرمایه کم در بازار فارکس

معایب ترید با سرمایه کم در فارکس

معامله کردن با یک حساب و با موجودی کم در بازار فارکس، نسبت به معامله کردن با یک حساب بزرگ، به مراتب دشوارتر می‌باشد. حساب‌های بزرگ در برابر اشتباهات، دوره‌های باخت غیرمنتظره و یا حتی در برابر دانش سطحی و بی‌تجربگی معامله‌گر مشابه با یک سپر امنیتی عمل می‌کند. به طوری که در حساب‌های کوچک این امنیت احساس نمی‌شود.

تنش‌های روانی

ضمن اینکه در صورت ورود به فاز ضرر بیش از موجودی حساب و لیکوئید شدن سریع و عدم انجام معاملات تا زمان شارژ حساب، ترید با سرمایه کم با برخی مشکلات روانی نیز همراه است.

در نظرداشته باشید وقتی یک معامله‌گر این موضوع را می‌داند که در صورت اشتباه حساب او بسته می‌شود، فشار روانی زیادی بر او وارد می‌گردد. درحالی که معامله کردن در بازار فارکس نیازمند کنترل بر رفتار و همینطور مدیریت عوامل روانی می‌باشند.

درصورتی که معامله‌گر قادر به تحمل فشار روانی ناشی از معامله با سرمایه کم باشد، شاید این مشکل روانی چندان چالش‌ برانگیز نباشد. با این حال در بازار فارکس معامله‌گران باتجربه نیز معاملاتی که با ضرر همراه باشد را نیز تجربه می‌کنند. بنابراین اگر قصد ترید با سرمایه کم را دارید، باید خود را برای استرس روانی آن نیز آماده کنید و سعی کنید بر آن غلبه نمایید.

محدودیت افتتاح حساب در بروکرهای فارکس

از دیگر معایب ترید با سرمایه کم این است که بسیاری از بروکرها اجازه افتتاح حساب در بازار فارکس با سرمایه کم را به تریدرها می‌دهند اما در این حساب‌ها خدمات محدودی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. حساب‌های بزرگ می‌توانند در تمامی معاملاتی که در بازار فارکس انجام می‌شود، شرکت کنند، در حالی که حساب‌های کوچک فقط قادر به معامله در برخی بازارها و البته با هزینه و روش خاصی خواهند بود.

عدم توانایی شرکت در تمامی معاملات

حساب‌های که در آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفته است، به معاملات انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهند. برای مثال تریدر قادر است تا موقعیت‌های متعددی را باز کند و در بازارهای متفاوتی معاملات خود را انجام دهد.

این در حالی است که ترید با سرمایه کم، سبب می‌شود که معامله‌گر برخی از موقعیت‌هایی که در بازار ایجاد می‌شود را به راحتی از دست بدهد. دلیل این موضوع نیز این است که ممکن است افراد با حساب‌های کوچک، مارجین کافی برای ورود به معاملات را نداشته باشند.

لیکویید شدن حساب در صورت استفاده اشتباه از لوریج

در معاملات بازار فارکس امکان استفاده از لوریج وجود دارد، همینطور بروکرهایی که به تریدرهای ایرانی خدمات خود را ارائه می‌دهند، امکان استفاده از لوریج را نیز برای کاربران و معامله‌گران ایرانی فراهم کرده‌اند. با استفاده از لوریج و یا اهرم، می‌توان چندین برابر میزان سرمایه خود معامله کرد، اما در صورتی که افراد در استفاده از این ابزار اشتباه کنند، فقط در چند دقیقه حساب آن‌ها لیکویید می‌شود، یعنی بیشتر از موجودی حساب خود ضرر می‌کنند و تا زمان پرداخت مقدار اضافی اجازه معامله در این بازار را ندارند.

در بسیاری از کشورها، بروکرها اجازه استفاده از لوریج های بالا مثل 1:500 را به کاربران خود نمی‌دهند، اما استفاده از لوریج برای ایرانیان به دلیل نبود قوانین مشخصی در این زمینه، محدودیت کمی دارد. به طوری که اغلب کارگزاری‌هایی که به ایران خدمات می‌دهند، حتی امکان استفاده از لوریج 1:2000 را نیز بدون اینکه شرط خاصی را برای معامله‌گران تعیین کنند، فراهم می‌کنند. سرمایه کم و لوریج بالا، به معنی از دست دادن سرمایه و یک تجربه تلخ از بازار فارکس است.

سرمایه اولیه برای ترید

راهنمای ترید با سرمایه کم در بازار فارکس

با تمامی معایبی که ترید با سرمایه کم در بازار فارکس دارد، اما در صورتی که شما بتوانید حساب کوچک خود را در این بازار مدیریت کنید، می‌توانید حتی از طریق ترید با سرمایه کم نیز به بازدهی برسید.

در ادامه راهکارهایی را برای معامله با سرمایه کم در بازار فارکس ارائه داده‌ایم. البته راهکارهایی که در ادامه آورده شده است، نه تنها برای حساب‌های با سرمایه کم، بلکه برای حساب‌های بزرگ نیز کارآمد است. بنابراین با پایبندی به این قوانین در بازار فارکس، حتی در صورت داشتن موجودی کم نیز می‌توانید به سوددهی برسید. برای مشاهده جزئیات چند نکته سرمایه گذاری برای تریدرهای بازار فارکس کلیک کنید.

معامله با استفاده از لوریج

معامله کردن با لوریج یا اهرم، این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا حتی در صورت داشتن سرمایه کم، بتوانند در معاملاتی که به دلیل محدودیت حساب خود نمی‌توانند در آن‌ها شرکت کنند نیز شرکت نمایند. برای مثال، معامله‌گرانی که از استراتژی روزانه استفاده می‌کنند، فقط می‌توانند چند برابر مقدار پول نقدی که در حساب خود دارند را معامله نمایند. برای اطلاع از تعیین حداقل سرمایه برای شروع معاملات روزانه فارکس کلیک نمایید.

این درحالی است که در صورت استفاده از لوریج، می‌توان تا چندین برابر سرمایه خود معامله نمایید. برای مثال در صورتی که موجودی حساب شما 100 دلار باشد، چنانچه که از لوریج 1:5 استفاده نمایید، قادر خواهید بود تا 5 برابر سرمایه خود یعنی 500 دلار معاملات خود را انجام دهید.

افرادی که قصد ترید با سرمایه کم و همینطور معامله با استفاده از لوریج را دارند، پیش از اقدام برای اینکار، باید از الزامات استفاده از لوریج و مارجین پیش از معامله آگاه شوند. درحقیقت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نباید صرفا از لوریج برای افزایش اندازه معامله استفاده کنند، بلکه هدف اصلی از استفاده از لوریج، کاهش مارجین مورد نیاز برای آغاز معامله می‌باشد.

انجام معاملات به صورت محافظه‌کارانه و مسئولیت‌پذیر

تمامی معامله‌گرانی که دارای حساب‌هایی با سرمایه بالا هستند، قادر هستند به پشتوانه سرمایه‌ای که دارند، وارد معاملاتی با ریسک بالا نیز شوند. اما معامله‌گران برای ترید با سرمایه کم، باید بسیار محتاط‌‌‌‌تر عمل کنند و حتما نسبت ریسک به سود و نسبت برد به باخت را محاسبه کنند و سپس در یک معامله شرکت نمایند.

پایبندی به قانون یک درصد ریسک

در صورتی که معامله‌گر قصد ترید با سرمایه کم را دارد، باید سعی کند به قانون یک درصد ریسک پایبند باشد. درحقیقت این قانون به مشابه یک سپر دفاعی در برابر اشتباهات معامله‌گران با سرمایه کم عمل می‌کند. البته نه تنها افرادی که با سرمایه کم در بازار فارکس معامله می‌کنند، بلکه تمامی افراد باید به این قانون پایبند باشند تا متحمل ضرر زیادی در بازار فارکس نشوند.

رعایت قانون یک درصد ریسک، صرف نظر از میزان سرمایه‌گذاری شما در بازار فارکس، درحقیقت نوعی تکنیک مدیریت ریسک به شمار می‌رود. بر اساس این قانون معامله‌گر نباید بیش از 1 درصد از سرمایه خود در یک معامله ریسک کند. بنابراین در صورتی که موجودی حساب شما هزار دلار باشد، حداکثر ضرری که شما می‌توانید در یک معامله متحمل شوید، یک درصد هزار دلار، یعنی 10 دلار می‌باشد.

حداقل سرمایه برای ترید در فارکس

سخن آخر

بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس و همینطور کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌باشند، بر این باور هستند که ترید با سرمایه کم بازدهی ندارد و نمی‌توان با سرمایه‌گذاری‌های کوچک در بازار فارکس به موفقیت رسید. اما واقعیت این است که این عقیده درست نمی‌باشد، موفقیت با سرمایه کم در بازار فارکس دشوار است اما غیرممکن نیست. در صورتی که برای ترید با سرمایه کم، مدیریت ریسک خوبی داشته باشید و همینطور یک استراتژی معاملاتی موفق را در پیش بگیرید، دلیلی برای عدم موفقیت و شکست در این بازار وجود نخواهد داشت.

ترید با سرمایه کم در بازار فارکس با وجود تمامی محدودیت‌هایی دارد، امکان پذیر است. شما حتی می‌توانید از طریق معاملاتی که در این بازار انجام می‌دهید به سوددهی خوبی نیز برسید. اما لازم است بر میزان استرسی که ممکن است به دلیل کم بودن سرمایه متحمل شوید، غلبه کنید. همینطور به راهکارها و روش‌هایی که در این مقاله نیز به آن‌ها اشاره کردیم، پایبند باشید. با درنظر گرفتن تمامی این موارد، می توانید به تدریج حساب کوچک خود را به یک حساب با سرمایه بزرگ تبدیل نمایید.

5/5 (1 امتیاز)