مرور اخبار سه شنبه 7 فوریه (18 بهمن)

وضعیت جفت ارزها در 7 فوریه

شاخص دلار آمریکا توانست بر اساس داده‌های هفته گذشته رشد کند و در روز دوشنبه در بحبوحه ریسک گریزی در محدوده مثبت بسته شد. اوایل روز سه‌شنبه، دلار آمریکا نسبتاً آرام است در حالی که دلار استرالیا به دنبال اعلامیه‌های سیاست بانک مرکزی استرالیا (RBA) از رقبای خود بهتر عمل می‌کند. در غیاب انتشار داده‌های پر تاثیر، سرمایه‌گذاران به سخنرانان بانک مرکزی از جمله تیف مکلم، رئیس بانک کانادا و جروم پاول، رئیس FOMC توجه زیادی خواهند کرد.

در ساعات معاملاتی آسیایی در روز سه شنبه، بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که نرخ بهره خود رامطابق با انتظارات به 25 واحد افزایش به 3.35 درصد می‌رساند. در ادامه بیانیه سیاست بانک مرکزی استرالیا، RBA اشاره کرد که هیئت مدیره انتظار افزایش بیشتر در نرخ بهره را دارد. AUD/USD با تقویت لحن جنگ طلب RBA، به شدت افزایش یافت و آخرین بار با 0.7% افزایش در روز در حدود 0.6930 مشاهده شد.

بررسی وضعیت سایر جفت ارزها

EUR/USD روند کاهشی خود را افزایش داد و به1.0710 رسید. در زمان نگارش این خبر، این جفت ارز با قیمت1.0730 معامله می شد. داده های آلمان نشان می دهد که تولید صنعتی در ماه دسامبر 3.1 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است، در حالی که انتظار بازار برای کاهش 0.6 درصدی بود. ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز سخنرانی خواهد کرد.

علیرغم تقویت دلار آمریکا، جفت ارز پوند دلار نسبتاً بدون تحرک ماند زیرا رویدارهای مرتبط با برگزیت به پوند استرلینگ کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند. گاردین اواخر روز دوشنبه گزارش داد که مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا و بریتانیا در مناقشه پروتکل ایرلند شمالی پیشرفت کرده‌اند. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان (BoE) و جان کانلیف، معاون رئیس بانک مرکزی انگلستان، روز سه شنبه سخنرانی خواهند کرد.

نظرسنجی شرکت‌کنندگان در بازار BoC برای سه ماهه چهارم سال 2022 در روز دوشنبه نشان داد که میانگین پاسخ‌ها به نرخ سیاستی تا پایان سال 2023 با پیش‌بینی کاهش 50 واحدی در ثانیه، 4 درصد بوده است. USD/CAD در روز دوشنبه در محدوده مثبت بسته شد، اما به نظر می رسد در تلاش است تا حرکت صعودی خود را در اوایل سه شنبه حفظ کند. در زمان انتشار این مطلب، این جفت ارز با اندکی کاهش با قیمت 1.3425 معامله می‌شود.

قیمت طلا در روز دوشنبه نتوانست حرکت قاطعی را در هر دو جهت انجام دهد قبل از اینکه اوایل روز سه شنبه شروع به افزایش کند. با کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 3.6 درصد پس از افزایش روز دوشنبه، XAU/USD در محدوده مثبت بالای 1870 دلار معامله می شود.

منبع: Fxstreet

امتیاز دهید