نحوه خرید تتر _ بهترین صرافی خرید تتر

با افزایش روز به روز قیمت دلار اکثر افراد به دنبال این هستند که سرمایه خود را تبدیل به دلار کنند تا کمی از این نوسان قیمت سود کنند یا این که حداقل ارزش پول خود را حفظ کنند. اما نگه داشتن حجم زیادی دلار کاغذی در منزل یا هر جای دیگری از نظر امنیتی مشکل ساز خواهد شد. بنابراین روشی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد خرید تتر است. در این بلاگ قصد داریم این که تتر چیست و از کجا می‌توان آن را خرید را بررسی کنیم.

تتر (Tether) چیست؟

Tether یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است. هر تتر معادل 1 دلار آمریکاست و پشتوانه آن یک USD است. به همین دلیل به آن استیبل کوین می‌گویند. استیبل کوین ها ارزهایی هستند که هدف آن‌ها ثابت نگه داشتن ارز با پشتوانه ارزهای فیات است. این ارز بر روی نمودارهای قیمتی با USDT نمایش داده می‌شود و مخفف عبارت United States Doller Tether است.
USDT اولین بار بر روی شبکه بلاکچین Omni پیاده سازی شد و بعدها به دلیل کاربردی بودن بر روی شبکه های دیگر نیز راه اندازی شد. این کوین شبکه اختصاصی خود را ندارد و به عنوان کوین دوم در بلاکچین های دیگر مانند بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوراند، بیت کوین کش و او ام جی عمل می کند. Tether منبع اصلی نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.
سه بستری که بیشتر از سایر شبکه‌ها به کار می‌رود:
• USDT ERC20: مبتنی بر بلاکچین اتریوم
• USDT Omni: مبتنی بر بلاکچین بیت‌ کوین
• USDT TRON: مبتنی بر بلاکچین ترون
تتر در ژوئیه 2014 به عنوان Real Coin راه اندازی شد و در ماه نوامبر توسط Tether Ltd به تتر تغیر نام داد. اولین معاملات تتر از سال 2015 آغاز شد.
ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce)، و کریگ سلارس (Craig Sellars) کسانی هستند که باعث به وجود آمدن و راه اندازی شبکه تتر شدند

تتر (Tether)

مزایای خرید تتر به جای دلار کاغذی

جالب است بدانید تتر در بین ارزهای دیجتال موجود حجم بسیار بالاتری دارد و پر استفاده ترین ارزدیجیتال دنیا به حساب می‌آید. این محبوبیت به این دلیل است که یک استیبل کوین است و ثبات قیمتی دارد.

بنابراین اکثر افرادی که در حووزه کریپتو فعالیت دارند زمان هایی که بازار به اندازه کافی پتانسیل رشد ندارد سرمایه خود را به صورت تتر نگه داری می‌کنند تا در زمان مناسب بتوانند آن را مجدد سرمایه گذاری کنند. پس اگر استراتژی ضد تورمی شما هم خرید دلار است می‌توانید به جای خرید دلار کاغذی Tether بخرید.

مزایت اصلی تتر نسبت به دلار کاغذی امنیت بالای آن است.

نگه داشتن حجم زیادی اسکناس در منزل حتی اگر در گاو صندوق هم باشد، خطرناک است. اما ارز دیجیتال تتر به دلیل این که فیزیکی نیست امنیت بالاتری دارد و قابل سرقت نیست.برای نگه داری آن فقط به یک کیف پول معتبر احتیاج دارید.

مزیت دیگری که این استیبل کوین دارد این است که کاربران ایرانی که علاوه بر این تتر به کاربران ایرانی این اجازه را می‌دهد تا نقل و انتقالات مالی خود را که به دلیل تحریم ها با مشکل مواجه شده است را راحت تر و بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

همچنین این دارایی امن می‌تواند سرمایه شما را از در مقابل نوسانات حفظ کند. بنابراین در زمان هایی که نمی‌خواهید در بازار فعالیت کنید می‌توانید پول خود را تبدیل کنید و منتظر فرصت های مناسب بمانید.

ویژگی های مثبت رمز ارز تتر

  • حجم نقدینگی و معاملاتی بالایی دارد.
  • در اکثر صرافی ها و کیف پول ها پشتیبانی می‌شود.
  • ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه و حتی رشد سرمایه (این مورد به دلیل افزایش قیمت دلار در ایران است)
  • روشی آسان و سریع برای انتقالات مالی است.
  • پیاده سازی و پشتیبانی یر روی انواع بلاکچین‌ها
  • و …

نحوه خرید تتر

برای این که بتوانید ارز دیجیتال تتر را خریداری کنید می‌توانید از صرافی های ایرانی  و خارجی استفاده کنید. اکسچنج های داخلی و خارجی زیادی هستند که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده اند.

برای خرید ارزان تر تتر بهتر است از صرافی هایی استفاده کنید که حجم معاملاتی بالایی دارند. بایننس، هوبی، کوین بیس و … از صرافی های معتبر خارجی هستند.

به دلیل تحریم های بین المللی که وجود دارد استفاده از اکسچنج های خارجی برای افراد مقیم ایران سخت است بنابراین در این بلاگ دو صرافی پرکاربر ایرانی که می‌توانید در آن خرید و فروش تتر انجام دهید را معرفی می‌کنیم:

نوبیتکس

صرافی نوبیتکس یکی از قدیمی ترین  صرافی‌های ایرانی به حساب می‌آید که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. از ویژگی های مثبت این صرافی نقدینگی و حجم معاملاتی بالاست. به همین علت به طور کامل می‌تواند تمامی نیازها به تتر را پوشش دهد.

نام این صرافی از 3 بخش ساخته شده است که به معنای نو و تازه + بیت کوین + اکسچنج است.

این صرافی اپلیکیشن همراه نیز دارد و خدمات خود را در بازار اصلی و حرفه ای ارائه می‌دهد. لایتنینگ، اتریوم، بایننس، اسمارت چین و ترون شبکه هایی هستند که این اکسچنج از آن ها پشتیبانی می‌کند.

مدت زمان احراز هویت در نوبیتکس 2 تا 3 روز کاری است. البته معمولا این

کاربران می‌توانند 44 رمز ارز را در این Exchange خرید و فروش کنند. کارمزد معاملات در این صرافی ۰.۲ تا ۰.۳۵ است.

کار با این صرافی بسیار آسان است. شما نیارز به یک ایمیل برای ثبت نام دارید و احراز هویت.

دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات آن باید احراز هویت انجام دهید.

از آن جایی که کاربران در یان صرافی در سه سطح تقسیم بندی می‎شوند برای احراز در هر یک از این دسته ها مدارک متفاوتی مورد نیاز است که عبارتند از:

1) شماره همراه + اطلاعات کارت ملی + اطلاعات بانکی (کارت بانکی و شماره شبا)

2) آدرس محل سکونت + کدپستی + تلفن ثابت + عکس تایید هویت

3) تکمیل و امضاء قرارداد به صورت حضوری

بهترین صرافی خرید تتر

والکس

والکس نیز مانند نوبیتکس قدیمی است و  فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرده است و هم اکنون بیش از 6000 نفر از کاربران ایرانی از خدمات ان استفاده می‌کنند. این ایکسچنج حاصل تلاش‌های گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف است و نام اصلی آن شرکت خلق ثروت سرزمین پارسه است.

هدف اصلی تیم والکس ایجاد بستری امن برای انجام معاملات است و در این زمینه از کارشناسان سایبری در تیم خود استفاده کرده است.

این اکسچنج امکان خرید و فروش حدود 100 رمز ارز را فراهم کرده است. اتریوم، بایننس، اسمارت چین و ترون شبکه هایی هستند که در والکس پشتیبانی می‌شوند.

در والکس نیز دو سطح کاربری اصلی وجود دارد که تفاوت اصلی آن در میزان برداشت است.

اطلاعات مورد نیاز برای سطح یک تایید اطلاعات هویتی است که شامل تایید اطلاعات بانکی و تایید شماره تلفن همراه است.

برای احراز سطح دوم شما علاوه بر تائیدیه سطح یک نیاز به ارسال عکس کارت ملی، تایید شماره تلفن ثابت و ارسال عکس یا فیلم به علاوه متن خود اظهاری دارید.

معرفی کیف پول های مناسب نگه داری تتر

اگر قصد دارید تترهای خود را در یک جای امن و مطمئن نگه داری کنیدبه یک کیف پول مطمئن نیاز دارید. تعدادی از کیف پول های امن نگه داری تتر عبارتند از:

کیف پول تتر، کیف پول تتر اومنی، تراست ولت (Trustwallet)، مای اتر ولت (myetherwallet)، کوینومی (Coinomi)، لجر نانو ایکس و … نیز از کیف پول های امن نگه داری این استیبل کوین هستند.

برای آموزش کار با Trustwallet می‌توانید به مطلب تراست ولت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید