چرا باید یک بروکر فارکس قانونی را انتخاب کنید؟

بروکر فارکس قانونی

یک بروکر فارکس قانونی و تحت نظارت، کارگزاری است که باید با استانداردهای تعیین شده توسط آژانس نظارتی مطابقت داشته باشد و آنها را رعایت کند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از اخلاقی و منصفانه بودن فعالیت بروکر مورد نظر اطمینان حاصل کنید. در صورت انتخاب یک بروکر قانونی، اگر از سطح خدمات راضی نیستید، یا اگر فکر می‌کنید که توسط بروکر خود مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، می‌توانید آن را به آژانس نظارتی مربوطه گزارش دهید.

آژانس نظارتی معمولاً مستقیماً در هیچ درگیری بین شرکت و مشتری خود دخالت نمی‌کند، هر گونه تقلب یا سوء استفاده از مصرف کننده را بررسی می‌کند. در صورت مجرم شناخته شدن، آژانس نظارتی می‌تواند جریمه‌های کلان صادر کند، مجوز آنها را لغو کند و حتی برای همیشه بروکر را از فعالیت در کشور منع کند.

درواقع با الزام بروکرهای فارکس به فعالیت در چارچوب مجموعه‌ای از قوانین که توسط آژانس‌های نظارتی فارکس تعریف شده است، تریدرهای خرده فروشی می‌توانند اطمینان داشته باشند که هنگام معامله با بروکر فارکس، با آنها به شیوه‌ای منصفانه و اخلاقی رفتار می‌شود.

اگر بروکری از قوانینی که نهاد نظارتی برایش ملزوم کرده تخلف کند، نهاد نظارتی مربوطه بروکر را جریمه می کند و حتی می تواند مانع ادامه فعالیت بروکر شود. این جریمه‌ها اصولا انقدر سنگین هستند که ترس از پرداخت آن، شرکت‌ها را ملزم می‌کند در چارچوب قوانین فعالیت کنند، و از قوانین تخلف نکنند.

تابع قوانین نهاد نظارتی‌اش نباشد و از آنها تخلف کند، نهاد نظارتی می‌تواند بروکر را جریمه کند، و اقدامات تنبیهی بر آن بروکر اعمال کند.

چرا نمی‌خواهید با یک بروکر فارکس قانونی معامله کنید؟چرا برخی بروکری را انتخاب می‌کنند و عمداً از قرار گرفتن تحت یک آژانس نظارتی سختگیرانه اجتناب می‌کند؟

البته توجه کنید، که در این مقاله نمی‌گوییم که هر بروکر غیرقانونی می‌خواهد شما را فریب دهد؛ اما با توجه به اینکه صنعت خرده ‌فروشی فارکس سابقه تقلب دارد، چرا خود را در معرض ریسک قرار می‌دهید؟

فارکس

چگونه وضعیت نظارتی یک بروکر را تأیید کنیم؟

هر بروکر فارکس قانونی که از آژانس نظارتی خود مجوز فعالیت دارد، یک شماره شناسه منحصر به فرد دریافت می‌کند. بروکر های تحت نظارت موظفند اطلاعات نظارتی خود را به طور برجسته در وب سایت خود نشان دهند، بنابراین باید بتوانید به راحتی شماره شناسه آنها را شناسایی کنید که معمولا در پایین صفحه ذکر شده است.

گاهی مواقع یک بروکر ممکن است ادعا کند که خارج از حوزه قضایی خاص مستقر است؛ اما در واقع دروغ می‌گوید. شرکت ممکن است به دروغ شماره شناسه شرکت دیگری را استفاده کند یا یک شماره شناسه جعلی ساخته باشد. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید این شماره شناسه در وب سایت آژانس رسمی نظارتی تأیید شده باشد.

برای تأیید وضعیت نظارتی یک بروکر فارکس، اکثر آژانس‌های نظارتی یک پایگاه داده آنلاین دارند که می‌توانید به منظور بررسی تحت نظارت بودن یک بروکر توسط آژانس خاصی، به آن دسترسی داشته باشید.

وب سایت یک آژانس نظارتی باید اطلاعاتی در مورد یک بروکر، مالکان و مدیران شرکت، تاریخچه مختصری از عملیات آن و هرگونه اقدام نظارتی که در آنجا به دلیل موارد عدم انطباق یا شکایات مشتریان علیه کارگزار انجام شده است، ارائه دهد.

اگر بروکر مد نظر شما در لیست نهاد نظارتی مربوطه وجود داشت، مطمئن شوید که جزئیات تماس ذکر شده در وب سایت شرکت نیز ذکر شده باشد. بروکرهای کلاهبرداری وجود دارند که وانمود می‌کنند همان شرکتی هستند که فهرست شده است. به همین دلیل مهم است که قبل از انجام معامله، از اطلاعات تماسی که ثبت شده است استفاده کنید تا تأیید شود که با شرکت واقعی سروکار دارید.

اگر در مورد وضعیت نظارتی یک بروکر مطمئن نیستید، مستقیماً با بروکر تماس بگیرید و وضعیت فعلی نظارتی آنها را جویا شوید.

امتیاز دهید