چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش اول)

ضرر در فارکس

یک واقعیت رایج این است که تعداد قابل توجهی از تریدرهای فارکس در معاملات خود شکست خورده و بخشی از پول خود را از دست می‌دهند. حتی در برخی از گزارش‌ها و وب سایت‌ها اشاره شده که 70، 80 و حتی بیش از 90 درصد از تریدرهای فارکس پول خود را از دست داده و در نهایت این بازار را ترک می‌کنند. البته بسیاری از تریدرهای فارکس عملکرد بهتری دارند، اما تریدرهای جدید و تازه کار باید تلاش زیادی برای موفقیت در این بازار کنند. خواندن این دو مقاله به شما برخی از رایج ‌ترین دلایلی را نشان می‌دهد که چرا تریدرهای فارکس ضرر می کنند و همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا جز تریدرهای موفق باشید.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

خلاصه مطالب چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟
  • تریدرها با انجام معاملات بیش از حد تهاجمی یا خلاف روندها، پول خود را از دست می‌دهند‌، به ویژه هنگامی که برخلاف روندهای آشکار معامله می‌کنند.
  • اولین و ایمن ترین اولویت شما نباید به دست آوردن باشد، بلکه نباید چیزی را که از قبل دارید از دست بدهید.
  • وقتی یک معامله فارکس را باز می کنید، مدتی به آن پایبند باشید.
  • اشکالی ندارد که بدانید چه زمانی اشتباه کرده‌اید. سعی کنید در بدترین سناریو در نهایت ضررهای خود را کاهش دهید و در یک معامله محکوم به شکست باقی نمانید.

دوست شدن با بازار

بازار فارکس چیزی نیست که بتوانید با آن مقابله کنید، بلکه بازاری است که وقتی به جریان در می‌آید، باید روند موجود را درک کرده و به آن ملحق می‌شوید. داشتن طرز فکر «شکست دادن بازار» اغلب باعث می‌شود تریدرها به معاملات بیش از حد تهاجمی یا خلاف روندها روی بیاورند، که این دستور العمل مطمئنا باعث از دست دادن سرمایه می‌شود.

سرمایه کم برای شروع معاملات

اکثر تریدرهای فارکس شروع به جستجوی راهی برای خلاص شدن از بدهی یا کسب درآمد آسان می‌کنند. معمولاً بازاریاب‌های فارکس شما را تشویق می‌کنند که با حجم پول زیادی معامله کنید و از حجم معامله بالا برای ایجاد سود بزرگ سرمایه اولیه کم استفاده کنید.

برای بدست آوردن مقداری پول باید ابتدا سرمایه داشته باشید و این امکان برای شما وجود دارد که در کوتاه مدت بازدهی خوبی را با سرمایه محدود ایجاد کنید. این محدودیت برای کسی که می‌خواهد معاملات را با سرمایه کم شروع کند، مسئله‌ای دشوار است.

ورود به آلپاری

عدم موفقیت در مدیریت ریسک

مدیریت ریسک کلید بقا به عنوان تریدر فارکس است، همانطور که در زندگی هم همینطور است. شما می‌توانید یک تریدر بسیار ماهر باشید و همچنان با مدیریت ریسک نامناسب سرمایه خود را از دهید. به یاد داشته باشید که اولین وظیفه ما کسب سود نیست؛ بلکه محافظت از سرمایه‌ است.

برای مقابله با این موضوع و اجرای مدیریت ریسک خوب، سفارش توقف ضرر یا استاپ لاس (stop loss) قرار دهید و زمانی که سود معقولی به دست آوردید، آنها را جا به جا کنید. در مقایسه با سرمایه حساب خود، از اندازه‌های معقول تر لات استفاده کنید. مهم تر از همه، اگر معامله‌ای دیگر بازدهی ندارد، از آن خارج شوید و زمان و سرمایه خود را برای یک معامله بد مصرف نکنید.

1/5 (1 امتیاز)