تریدرهای خرده فروشی فارکس در کجا فعالیت ‌می‌کنند؟

تریدرهای خرده فروشی فارکس در کجا فعالیت ‌می‌کنند؟

تریدرهای خرده فروشی فارکس در کجا فعالیت ‌می‌کنند؟ | در هنگام انجام معاملات فارکس، دقیقا در کجا معامله می‌کنید؟ در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم که تریدرها در بازار فارکس ارزهای واقعی را خرید و فروش نمی‌کنند. در این صورت، وقتی در پلتفرم معاملاتی بروکر خود بر روی «خرید» یا «فروش» کلیک می‌کنید، سفارش‌های شما کجا می‌روند؟

سیگنال فارکس

به طور کلی، مکان‌های معاملاتی جایی هستند که شرکت‌ کنندگان مختلف بازار می‌توانند دور هم جمع شده و با یکدیگر معامله کنند. این مکان‌ معاملاتی بازاری را اداره می‌کند که معامله بین افراد حاضر در بازار را تسهیل می‌کند. برخی از این مکان‌ها امکان معاملات ناشناس را ارائه می‌دهند که در آن شما می‌توانید سفارشات را بدون افشای هویت خود برای تریدرهای دیگر ارسال کنید. در هر مکان‌ معاملاتی قیمت خرید و فروش با دیگر مکان‌ها متفاوت است.

بازار فارکس به صورت جدا جدا است. برای مثال بازار جفت ارز USD / JPY در محل معاملاتی جدا از سایر مکان‌های معاملاتی است. هر جفت ارز قیمت، نقدینگی و حجم معاملات خود را بر اساس محل معاملاتی خود بدست می‌آورد.

معاملات FX در بسیاری از نقاط مختلف به طور همزمان انجام می‌شود. یک بازار فارکس واحد وجود ندارد؛ بلکه مجموعه‌ای از بازارهای مختلف است که بازار فارکس را تشکیل می‌دهد.

بازار بین معامله کنندگان (interdealer market)

بازار بین معامله کنندگان (interdealer market) به عنوان «بازار بین بانکی» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا اکثر نمایندگی‌ها برای بانک‌های تجاری چند ملیتی بزرگ کار می‌کنند که به مشتریان جهانی خدمات ارائه می‌دهند. بخش بین تریدرهای بازار فارکس جایی است که معاملات بین تریدرها و مشتریان نهایی آنها مانند صادر کنندگان و وارد کنندگان، مدیران دارایی، صندوق‌های تامینی و حتی برخی از بروکرهای خرده‌ فروشی فارکس انجام می‌شود.

نکته مهمی که باید در مورد بازار بین معامله کنندگان بدانید این است که این بازار یک شبکه جهانی (از مکان‌های معاملاتی) است که توسط بانک‌ها و موسسات مالی غیر بانکی بزرگ (NBFI) برای تجارت ارز بین خودشان استفاده می‌شود.

افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری

ریسک طرف مقابل در معاملات فارکس

از آنجایی که بروکر خرده فروشی شما تنها طرف مقابل شماست، این خطر وجود دارد که ممکن است به تعهدات خود در قبال شما عمل نکند. این حالت به عنوان ریسک طرف مقابل شناخته می‌شود.

طرف مقابل طرف دیگری است که در یک معامله شرکت می‌کند و هر معامله‌ای باید طرف مقابل داشته باشد تا انجام شود. خریدار و فروشنده در یک معامله نیز به عنوان طرف مقابل شناخته می‌شوند.

  • خریدار، طرف مقابل فروشنده است.
  • فروشنده، طرف مقابل خریدار است.

ریسک طرف مقابل، که به عنوان ریسک پیش ‌فرض یا ریسک اعتباری طرف مقابل (CCR) نیز شناخته می‌شود، خطری است که در آن طرف مقابل برخلاف تعهدی که در یک قرارداد دارد پرداخت انجام ندهد.

به عنوان مثال، اگر دو نفر با معامله موافقت کنند و شخص دیگری وجود نداشته باشد که معامله را تأیید کند، ممکن است یکی از طرفین از توافق خارج شود.

اگر پوزیشنی را در بروکر خود باز کنید و سپس آن را برای کسب سود ببندید و بروکر برای پرداخت معامله شما پولی نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجایی که پوزیشن یک معامله بین شما و بروکر بود و نمی‌توانید پوزیشن را با بروکر دیگری جا به‌ جا کنید یا انتقال دهید، شما دچار مشکل می‌شوید.

تنها اقدام برای تلاش برای بازیابی وجوه این است که شکایتی را به آژانس نظارتی تنظیم کنید که بر حوزه قضایی بروکر شما نظارت می‌کند. البته، این در صورتی است که بروکر فارکس در واقع دارای مجوز بوده و در وهله اول مجاز به ارائه خدمات خرده فروشی فارکس باشد!

آیا بروکر فارکس یک شرکت قانونی است؟

امتیاز دهید