معامله ارز | هنگام معامله باید مراقب چه نکاتی باشیم؟

هنگام معامله با ارز باید مراقب چه نکاتی باشیم؟

وقتی درباره معامله ارز ها مطالعه می‌کنید، در حالی که این مفهوم ساده به نظر می‌رسد، اما ریسک قابل توجهی در معامله ارز وجود دارد. ‌توجه داشته باشید که قبل از معامله ارز ها باید به طور کامل در این زمینه تحقیق کرده باشید. تا زمانی که درک دقیقی از نحوه عملکرد جفت ارزها در بازار نوسانی نداشته باشید، باید از معامله با پول واقعی خودداری کنید. بهتر است مشاهده معاملات یا استفاده از یک حساب دمو یا آزمایشی برای انجام معاملات فرضی بدون به خطر انداختن وجه نقد واقعی را در نظر بگیرید.

سیگنال فارکس

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید هنگام معامله ارز به آنها توجه کنید.

لوریج یا اهرم

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، تریدرهای ارز اغلب از اهرم‌های مالی در حساب‌های فارکس خود استفاده می‌کنند، در این شرایط شما مقدار نسبتاً کمی پول وارد می‌کنید اما اغلب چندین برابر پول نقد واقعی در حساب خود، قدرت خرید دریافت می‌کنید.

در این سبک از معامله که همچنین تحت عنوان معامله با مارجین (margin trading) نیز شناخته می‌شود، استفاده از اهرم می‌تواند منجر به سودهای بزرگ و همچنین زیان شود. جنبه مثبت این سبک معامله این است که استفاده از اهرم به تریدرها ارز اجازه می‌دهد تا در یک حرکت بسیار کوچک بین ارزها سود ببرند.

جنبه منفی آن این است که برای از دست دادن کل سرمایه خود یا بیشتر، نیاز نیست حرکت قیمتی بزرگی رخ دهد.

به یاد داشته باشید، زمانی که با مارجین معامله می‌کنید، از بروکر خود وام می‌گیرید. بسته به سیاست‌های آن‌ها، در نقطه‌ای از یک معامله اشتباه، ممکن است کال مارجین شوید، که به این معناست که برای جبران از دست دادن سرمایه‌ای که وام گرفته‌اید، به بروکر خود بدهکار هستید.

کنوانسیون های قیمت‌گذاری غیر یکنواخت

جفت ارز (USD/CAD) یعنی با یک دلار آمریکا می‌توان مقدار مشخصی دلار کانادا را خریداری کرد، در حالی که بسیاری از ارزها را در برابر دلار آمریکا قیمت گذاری می‌کنند، هیچ کنوانسیون جهانی وجود ندارد که نحوه نامگذاری جفت ارزها را توضیح دهد. برای مثال، جفت ارز دلار آمریکا با یورو ممکن است به ترتیب معکوس (EUR/USD) قیمت گذاری شود، یعنی یک یورو مقدار مشخصی دلار آمریکا را خریداری می‌کند.

اگر در بازارهای فارکس معامله می‌کنید، به نحوه قیمت‌گذاری جفت‌ها و معنای حرکت در یک مظنه برای معاملات خود توجه کنید.

هزینه های تراکنش معامله ارز

درست مانند بازار سهام، هزینه‌های مرتبط با معاملات در بازار فارکس وجود دارد. با وجود قوانین کمی که در مورد کمیسیون ها وجود دارد، اغلب تصمیم گیری در مورد چگونگی و میزان شارژ به عهده فروشنده است. برخی از دلالان فارکس به ازای هر معامله، برخی از طریق افزایش قیمت پیشنهادی خرید و برخی دیگر با ترکیبی از هر دو، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

ورود به آلپاری

معاملات بدون کمیسیون نیز ممکن است همچنان برخی از هزینه‌ها را به همراه داشته باشد. هزینه‌های تراکنش بزرگ برای جفت ارزهای خاص می‌تواند به سرعت معاملات سودآور را به معاملات زیان ده تبدیل کند.

تقلب در معماله ارز

مراقب کلاهبرداری‌های معاملات فارکس باشید. اگر پیشنهادی از سوی شرکتی که معامله ارز را تسهیل می‌کند بیش از حد خوب به نظر می‌رسید؛ احتمالا کلاهبرداری است. مراقب پیشنهادات بازدهی کلان در سرمایه گذاری‌های نسبتاً کوچک باشید.

ریسک کشور

برخی از کشورها ارزهای بی ثباتی دارند که می‌توانند سقوط کنند یا با نوسانات قابل توجهی معامله شوند.

جمع بندی

معاملات ارزی برای همه مناسب نیست. مراقب خطرات مرتبط با معامله ارز، به ویژه روش رایج استفاده از اهرم برای افزایش سودهای بالقوه در یک معامله باشید.

مانند هر وسیله نقلیه معاملاتی که پول خود را در آن قرار می‌دهید، زمان می‌برد تا با پیچیدگی‌ها و خطرات مرتبط با بازار ارز راحت شوید. اگر از حساب دمو استفاده نمی‌کنید، با سرمایه کوچک شروع کنید. فقط مقدار کمی از پول را به خطر بیاندازید که توانایی از دست دادن آن را دارید.

مانند معاملات سهام یا آپشن، اگر شاهد موفقیت اولیه ارز در معاملات هستید، حریص نشوید. در نتیجه سود کردن در چند معامله اول قربانی حس اعتماد کاذب نشوید.

امتیاز دهید