تریدرهای خرده فروش فارکس چه چیزی را معامله می‌کنند؟

خرده فروش فارکس

تریدرهای خرده فروش فارکس چه چیزی را معامله می‌کنند؟ | اگر به تازگی با بازار فارکس آشنا شده باشید؛ شاید برای شما متحیر کننده باشد که چگونه می‌توان با ارزهایی که از نظر فیزیکی مالکیت آنها در اختیار شما نیست معامله کرد. افراد تازه وارد در بازار فارکس اغلب در مورد چگونگی فروش چیزی قبل از خرید آن سردرگم هستند.

کانال VIP فارکس

نرخ ارز نشان دهنده قیمت نسبی دو ارز است. معاملات خرده فروشی فارکس در مورد خرید یا فروش ارز نیست، بلکه پیش بینی بر روی تغییر نرخ مبادله (افزایش یا کاهش) بین دو ارز است. نرخ ارز نشان می‌دهد که برای خرید یک واحد ارز دیگر به چند واحد ارز نیاز است.

بنابراین اگر تمامی موارد گفته شده را کنار هم بگذاریم، معامله در فارکس (یا FX) به عنوان یک تریدر خرده فروشی، در واقع فقط پیش بینی بر روی نرخ مبادله آینده یک ارز در برابر ارز دیگر است.

نرخ ارز از کجا آمده است؟

نرخ‌های ارز از بازار اسپات فارکس تعیین می‌شود؛ که به آن «spot FX» نیز می‌گویند. در بازار فارکس معاملات اسپات، که به عنوان «تراکنش‌های نقطه‌ای» نیز شناخته می‌شوند، بین تریدرهای نهادی معروف به «فروشندگان FX» رخ می‌دهد.

قرارداد اسپات فارکس، مبادله فیزیکی واقعی ارزهای اساسی را با نرخ ارزهای مشخص تعیین می‌کند. ذکر این نکته مهم است که شما خود ارزهای پایه را معامله نمی‌کنید؛ بلکه قراردادی در دست شماست که شامل مبادله فیزیکی ارزهای پایه است. در بازار اسپات فارکس، یک فروشنده قراردادی را برای مبادله فیزیکی یک ارز با ارز دیگر می‌خرد یا آن را می‌فروشد.

برای مثال، اگر تریدری مایل به خرید جفت ارز EUR / USD در بازار اسپات فارکس باشد، او در حال معامله قراردادی است که مشخص می‌کند در ازای دلار آمریکا، مبلغ مشخصی یورو با قیمت توافقی دریافت خواهد کرد. این قیمت توافقی تحت عنوان «نرخ اسپات یا قیمت اسپات» شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است از آنجایی که بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز است؛ یک «قیمت بازار» واحد برای یک جفت ارز وجود ندارد.

معامله اسپات به معنای تسویه حساب فیزیکی است، یعنی که اگر جفت ارز EUR / USD خریدید، باید قرارداد را تکمیل کنید و دلار آمریکا را به صورت فیزیکی تحویل دهید و یورو دریافت کنید.

به عنوان یک تریدر خرده فروشی، نیازی به در اختیار داشتن ارزهای واقعی نیست، تنها چیزی که مهم است این است که نرخ ارز EUR / USD چه تغییراتی خواهد داشت.

اعداد روی صفحه نمایش

شما به معنای واقعی کلمه روی حرکات اعداد روی صفحه پیش بینی می‌کنید.

برای مثال اگر فکر کنید قیمت EUR / USD افزایش خواهد یافت آن را خریداری می‌‌کنید. در این حالت، شما با بروکر فارکس خود شرط بندی می‌کنید که قیمت از قیمت فعلی بالاتر می‌رود.

شما در واقع مالک ارز نیستید. فارکس مانند معاملات سهام نیست؛ زیرا در آن بازار وقتی اپل را خریداری می‌کنید‌ در واقع مالک سهام اپل می‌شوید.

مشتقه ابزاری مالی است که تریدرها را قادر می‌سازد تا در مورد حرکات قیمت (تغییر قیمت) دارایی‌ها بدون خرید خود دارایی، حدس و گمان بزنند. ارزش یک مشتق از ارزش دارایی پایه آن مشتق می‌شود که ممکن است شامل اوراق قرضه، سهام، کالاها، کریپتوکارنسی یا ارزها باشد.

از آنجایی که هنگام باز شدن پوزیشن‌های مشتقه هیچ چیزی به صورت فیزیکی معامله نمی‌شود، آنها به عنوان یک قرارداد بین دو طرف انجام می‌شوند.

پس به خاطر داشته باشید که وقتی EUR / USD را خریدرای می‌کنید، بروکر فارکس شما یک قرارداد مشتقه با شما  تنظیم می‌کند. این قرارداد به عنوان قراردار مابه التفاوت یا CFD شناخته می‌شود.

تریدرهای خرده فروشی فارکس در کجا فعالیت ‌می‌کنند؟

آیا بروکر فارکس یک شرکت قانونی است؟

امتیاز دهید