بی ارزش ترین پول جهان در سال 2023 چیست؟ | 10 ارز ضعیف دنیا

بی ارزش ترین پول جهان در سال 2022 چیست

ارز ضعیف به پول ملتی اطلاق می ‌شود که ارزش آن در مقایسه با سایر ارزها کاهش یافته است. درواقع بی ارزش ترین پول دنیا یعنی در قیاس با سایر کشورهای دنیا ارز ضعیفی دارد. با رنج جهانی از بیماری همه گیر COVID-19، شرایط اقتصادی به طور تصاعدی بدتر شده است. 10 ارز ضعیف دنیا متعلق به کشورهای جهان سومی است که شاید بحران اقتصادی بیشترین ضربه را به آن‌ها وارد کرده است.

|at_cta_form|

رتبه بندی بی ارزش ترین پول دنیا

ریال ایران

رتبه 1 بی ارزش ترین پول دنیا: ریال ایران

ریال ایران به عنوان ضعیف ترین ارز دنیا شناخته می شود. سقوط اقتصادی ایران از تحولات سال 1979 شروع شد که منجر به خروج خیلی از مشاغل و شرکت‌ها از ایران شد. پس از آن جنگ ایران و عراق به شدت آن افزود. تحریم های اقتصادی که یکی پس از دیگری شرایط ایران را دشوار می کرد باعث شد ریال تا این حد دچار افت بشود. تحریم‌ ها در سال 2016 برای مدت کوتاهی برداشته شدند اما در سال 2018 و سپس در سال 2022 مجدداً شدیدتر شدند. ایران در سال 2023 به بدترین رتبه در لیست 10 ارز ضعیف دنیا سقوط کرد.

 

بولیوار ونزوئلا

رتبه 2 بی ارزش ترین پول دنیا: بولیوار ونزوئلا

بولیوار ونزوئلا دومین ارز ضعیف دنیا است. ونزوئلا در قسمت شمالی آمریکای جنوبی واقع شده است. ونزوئلا در تلاش است تا تا اقتصاد در سراشیبی کشورش را بهبود ببخشد. حتی زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد سعی کرد به سمت اقتصاد بازار حرکت کند اما موفق عمل نکرد. به ازای هر دلار آمریکا، بولیوار ونزوئلا 457795.47 است.

دونگ ویتنام

رتبه 3 بی ارزش ترین پول دنیا: دونگ ویتنام

دونگ ویتنام سومین ارز ضعیف دنیا است. هنوز نقاهت پس از جنگ ها و تغییر وضعیت از یک اقتصاد متمرکز به اقتصاد بازار، آسیب های خود را بر کشور و نحوه عملکرد آن گذاشته است. ویتنام در حال حاضر یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. با این حال، کارشناسان برجسته اقتصادی مطمئن هستند که ویتنام در مسیر درستی قرار دارد و زودتر از آن به دیگر کشورها خواهد رسید. به ازای هر دلار آمریکا، دونگ ویتنام 22,942.50 است.

روپیه اندونزی

رتبه 4 بی ارزش ترین پول دنیا: روپیه اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای نسبتاً مرفه آسیای جنوب شرقی است. اقتصاد آنها باثبات است و کشور در حال حرکت به سمت توسعه و پیشرفت است. با این حال نرخ ارز آنها وضعیت جالبی ندارد و ضعیف است. نهادهای نظارتی با انتشار اسکناس‌ های جدید در عناوین 1 هزار تا 100 هزاری برای جایگزینی با اسکناس ‌های قدیمی ‌تر و تغییرات دیگر تلاش کرده‌اند تا این مشکل را برطرف کنند. اگرچه روپیه اندونزی هنوز یکی از ضعیف ترین ارزها است اما امید به پیشرفت آن زیاد است. به ازای هر دلار آمریکا، روپیه اندونزی 14,526.30 است.

لئون سیرالئون

رتبه 5 بی ارزش ترین پول دنیا: لئون سیرالئون

سیرالئون، واقع در آفریقا، یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است. به تبع آن یکی از 10 ارز ضعیف دنیا است. شورش های داخلی، جنگ اخیر و درگیری های با ویروس‌ های مرگبار مانند ابولا، این کشور را از تمرکز بر رونق اقتصادی باز داشته است. نتیجه این همه مشکل اقتصادی این چنین ضعیف است. با همه گیری کووید-19، اوضاع برای سیرالئون بیش از پیش بدتر شد. اقتصاد آن در این دو سال به شدت افت کرده است. به ازای هر دلار آمریکا، لئون سیرالئون 12,700.00 است.

کیپ لائوس

رتبه 6 بی ارزش ترین پول دنیا: ارز کیپ لائوس

کیپ لائوس، متعلق به لائوس در جنوب شرقی آسیا و نسبتاً ناشناخته است. کیپ لائوس تنها ارز موجود در لیست است که ارزش آن کاهش نیافته است. به دلیل پایین بودن این ارز خیلی از مردم با دلار کار می‌کنند. این شرایط باعث شده اقتصاد کشور با دلار گره بخورد. با این حال امید به رشد کیپ لائوس بد نیست. به ازای هر دلار آمریکا، کیپ لائوس 12,760.00 است.

سوم ازبکستان

رتبه 7 بی ارزش ترین پول دنیا: سوم ازبکستان

رتبه هفتم ارز ضعیف دنیا متعلق به سوم ازبکستان، در آسیای مرکزی است. این کشور در گذشته وضعیت اقتصادی نابسامانی داشته است. در سال 2018، بسیاری از اقدامات نظارتی برای ارتقای سوم ازبکستان در اقتصاد جهانی انجام شد. اگرچه رشد اقصتادی ازبکستان پس از آن بهبود پیدا کرده است، اما هنوز مسیری طولانی در پیش دارد تا در بازار جهانی شرایط خوبی را تجربه کند. به ازای هر دلار آمریکا، سوم ازبکستان 11,160.00 است.

فرانک گینه

رتبه 8 بی ارزش ترین پول دنیا: فرانک گینه

آفریقا مملو از مواد معدنی بسیار ارزشمند است، به خصوص در گینه. با این حال، این کشور همچنان یکی از ضعیف ترین ارزهای جهان را دارد. نرخ بالای فقر، مسائل باند بازی و تورم، این کشور را به یکی از فقیرترین کشورهای جهان بدل کرده است. اقتصاد آن یکی از پر تورم ترین اقتصادهای جهان است. با این حال، در چند ماه گذشته بهبودهایی را نشان داده و حدود چند صد فرانک رشد داشته است. به ازای هر دلار آمریکا، فرانک گینه 8,800.00 است.

گوارانی پاراگوئه

رتبه 9 بی ارزش ترین پول دنیا: گوارانی پاراگوئه

پاراگوئه دومین کشور فقیر آمریکای جنوبی و نهمین ارز ضعیف دنیا است. پاراگوئه به دلیل ترکیبی از شکست اقتصادی، نرخ فقر و فساد بالا در سال ‌های اخیر نتوانسته از نظر اقتصادی پیشرفت کند. اگرچه صادرکننده مکرر سویا و پنبه است. با این حال، این صادرات برای مبارزه با فقر فزاینده و اختلال اقتصادی در کشور کافی نبوده است. به ازای هر دلار آمریکا، گوارانی پاراگوئه 6,856.36 است.

ریل کامبوج

رتبه 10 بی ارزش ترین پول دنیا: ریل کامبوج

کامبوج یک ایالت پادشاهی در جنوب شرقی آسیا و دهمین ارز ضعیف دنیا است. ریل کامبوج در سال 1995 جایگزین ارز Piaster هندوچینی شد. چون ریل با نرخ بسیار پایینی عرضه شد، در بین مردم محلی محبوبیتی پیدا نکرد. در نتیجه باعث شد در بازار  جهانی پیشرفتی نداشته باشد. حتی حالا نیز ریل کامبوج یکی از ارزهای غیرمحبوب در این منطقه است. مردم محلی ترجیح می ‌دهند با استفاده از دلار آمریکا و سایر ارزهای قویتر فعالیت کنند. این امر به کاهش ارزش بیشتر ارز دامن زده است. به ازای هر دلار آمریکا، ریل کامبوج 4,063.00 است. درآمد دلاری برسید. همچنین این امکان را دارید که تمامی سوالات خود را پشتیبانی مجموعه بپرسید.

سخن پایانی در باره بی ارزش ترین پول دنیا

در پایان مطلب بی ارزش ترین پول دنیا باید اشاره کرد که یکی از معضلاتی که اکثر افراد در حال حاضر با آن درگیر هستند این است که قدرت خرید مرتب در حال کاهش است… کالاهایی که خریداری می‌کنیم نسبت به دو ماه قبل اکثرا دو الی سه برابر شده‌اند. و این نشان دهنده این است که اگر خودمان را برای مقابله با چنین تورمی آماده نکنیم احتمالا در آینده با چالش‌های جدی رو به رو خواهیم شد. راه حل این مشکل کسب درآمد دلاری است. بازار فارکس بازاری است که شما می‌توانید روی آن به عنوان راه نجات از این وضعیت حساب کنید. ممکن است با این بازار و کسب درآمد از آن آشنا نباشید اما جای نگرانی نیست ما در این مسیر کنارتان هستیم تا گام به گام شما را به درآمد دلاری برسانیم.

با مشاهده آموزش فارکس و یا عضویت در کانال سیگنال فارکس مجموعه امیر تریدر می‌توانید روزانه 300 الی 700 پیپ سود کنید. البته نیاز نیست تمامی این سودها را بگیرید. ما وعده تارگت‌های فضایی و سودهای چند هزار پیپی روزانه نمی‌دهیم!! هر جایی هم از این وعده‌ها دیدید بی سرو صدا آن جا را ترک کنید!! این بازار جای یک شبه پولدار شدن نیست. اما اگر درست و اصولی و طبق قوانین کانال VIP پیش بروید میتوانید در طولانی مدت سودهای قابل توجهی به دست آورید. حتی اگر روزانه 20 دلار هم از این بازار سود بگیرید با توجه به این که 22 روز در ماه امکان فعالیت دارید می‌توانید بالای 400 دلار درآمد داشته باشید. که این مقدار بیشتر از حقوق یک کارمند با 8 ساعت کار روزانه است. پس در صورتی که قصد درآمد زایی از این بازار را دارید ما پر قدرت کنارتان ایستاده‌ایم❤❤.

4.5/5 (31 امتیاز)