استراتژی اسکالپینگ فارکس چیست؟ (بخش اول)

استراتژی اسکالپینگ فارکس چیست

معاملات ارز خارجی، که تحت عنوان فارکس نیز شناخته می‌شود، از تفاوت قیمت در یک جفت ارز برای ایجاد سود استفاده می‌کند. تریدرها هنگامی به دنبال حرکت‌های کوچک قیمت در طول یک روز معاملاتی، معاملات کوچک زیادی را بر روی جفت ارزها  انجام می‌دهند، روی بازار فارکس تاثیر می‌گذارند. تریدرها با استفاده از تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها سعی می‌کنند تا حد امکان فرصت‌های بیشتری را برای معاملات سودآور پیدا کرده و از آنها نهایت استفاده را ببرند. در این مقاله به بررسی استراتژی اسکالپینگ در فارکس می‌پردازیم و دلیل استفاده از آن را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

اسکالپینگ فارکس چیست؟

معاملات ارزی روشی برای معامله بر اساس نرخ مبادله جفت ارز است. بسته به شرایط مختلف، قیمت یک ارز در طول روز متغیر است. در بازار فارکس افرادی که از این استراتژی در معاملات خود استفاده می‌کنند، یک جفت ارز را میخرند و برای مدت چند ثانیه تا چند دقیقه نگهداری می‌کنند و بعد آن ارز را می‌فروشند. این افراد چندین بار در طول روز این فرایند را تکرار می‌کنند تا به سود دلخواه خود برسند.

با تغییر قیمت جفت ارز، اسکالپرهای فارکس بر اساس حرکات کوچک قیمت، خرید و فروش می‌کنند. در طول یک روز معاملاتی، تریدرها در بسیاری از معاملات خود به دنبال بازدهی کمی هستند. تفاوت بین تریدرهای فارکس و اسکالپرها در این است که تریدرها مدت زمان بیشتری به نسبت اسکالپرها صرف معاملات می‌کنند و به دنبال سود زیادی هستند. این در حالی است که اسکالپرها وارد یک دارایی می‌شوند، معامله‌ای را در بازه زمانی کوتاه انجام می‌دهند و سپس از معامله خارج شده و معامله دیگری انجام می‌دهند.

اسکالپینگ فارکس

اسکالپینگ فارکس چگونه کار می‌کند؟

تریدرها حرکات قیمت جفت ارزهای انتخابی خود را نظارت می‌کنند و برای معاملات خود نقاط خرید و فروش ایجاد می‌کنند. هنگامی که ارز انتخابی شرایط مناسبی برای خرید ارائه می‌دهد،‌ آنها نماد مدنظر را می‌خرند و پس از رسیدن قیمت به نقطه خاص دیگری آن را می‌فروشند. اسکالپرهای فارکس باید سعی کنند جفت ارزهایی را که نقدینگی بالایی دارند معامله کنند؛ تا بتوانند به سرعت از موقعیت معاملاتی خود خارج شوند.

نکته: اسکالپرهای فارکس بدون در نظر گرفتن اندازه پوزیشن معاملاتی خود، بر اساس حرکات کوچک قیمت معامله می‌کنند.

این روش با تمرکز تریدرها بر روی حرکات کوچک قیمت، سودهای کوچکی ایجاد می‌کند. در این روش ممکن است ضررهای کوچک نیز رخ دهد، البته گاهی اوقات تریدرها سود و ضرر زیادی را تجربه می‌کنند. استراتژی کلی اسکالپینگ شامل ایجاد تعداد بسیاری تراکنش است که هر کدام سود کمی برای تریدر دارند.

معامله بر روی حرکات کوچک قیمت را معامله موقعیت یا پوزیشن تریدینگ (position trading) می‌گویند. وقتی پوزیشن تریدینگ می‌کنید، شما چندین معامله را روی یک جفت ارز انجام می‌دهید و در نهایت به یک قیمت متوسط می‌رسید. برای ایجاد یک پوزیشن، جفت ارز را شناسایی کنید، تصمیم بگیرید که معامله شما لانگ یا شورت است و اندازه پوزیشن را تعیین کنید.

پوزیشن‌ها

در معاملات فارکس، پوزیشن لانگ زمانی است که شما دارایی را در طول روند صعودی قیمت خریداری می‌کنید و امیدوار هستید که قیمت آن افزایش یابد. پوزیشن شورت زمانی است که شما یک دارایی را در طول یک روند نزولی قیمت خریداری می‌کنید و امیدوار هستید که قیمت آن افزایش یابد.

اندازه موقعیت به تعداد لات‌هایی بستگی دارد که خریداری می‌کنید. شما نوع پوزیشن، اندازه و سطوح ریسک قابل قبول را بر اساس موجودی حساب، اولیت‌ها و میزان تحمل ریسک خود تعیین می‌کنید.

استراتژی اسکالپینگ فارکس برای سرمایه گذاران فردی

استراتژی اسکالپینگ و تریدر در فارکس با سرمایه گذاری تفاوت بسیاری دارد. سرمایه گذاران برای دوره‌های چند ماهه یا سالیانه دارایی‌های خود را سرمایه گذاری می‌کنند؛ در حالی که تریدرهای فارکس یک حساب معاملاتی را در یک بروکر باز کرده و معاملات را در چند دقیقه یا چند روز انجام می‌دهند. هر روشی که یک تریدر برای کسب درآمد استفاده کند، باز هم نسبت به سرمایه گذاری سنتی به توجه بیشتری نیاز دارد.

امتیاز دهید