حساب دمو فارکس چیست؟

حساب دمو فارکس

در این مقاله، اهمیت حساب دمو فارکس (آزمایشی) را بررسی میکنیم. دقت کنین که یادگیری در هر بازار مالی همواره با آزمون و خطای بسیاری همراه است. به صورت کلی آشنایی با نحوه استفاده از ویژگی‌های یک پلتفرم قبل از شروع معامله اهمیت بالایی دارد. بسیاری در این راه بخش زیادی از سرمایه خود را از دست می‌دهند. 

خوشبختانه، معامله‌گران می‌توانند با استفاده از یک حساب دمو فارکس، بدون نیاز به ریسک بر روی سرمایه خود، تجربه معاملاتی خود را افزایش دهند. در این مقاله، اهمیت معاملات دمو (آزمایشی) را بررسی میکنیم.

حساب دمو (آزمایشی) چیست؟

 حساب دمو فارکس یا حساب آزمایشی، نوعی حساب است که توسط پلتفرم‌های معاملاتی ارائه می‌شود. در این پلتفرم‌ها به مشتری این امکان داده می‌شود که قبل از تصمیم‌گیری برای راه اندازی یک حساب واقعی در بازار فارکس، به صورت آزمایشی آن را امتحان کند .به این صورت که سیگنال‌ها، ابزارهای معاملاتی، نمودارهایی که در حساب دمو استفاده می شود با نمودارها و ابزارهای معاملاتی حساب واقعی در فارکس تفاوتی ندارند.

حساب‌های دمو در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های آنلاین، از جمله پلتفرم‌های معاملات سهام، بازار ارز دیجیتال، بورس کالا، فارکس و سایر بازارهای مالی ارائه می‌شود. تفاوت اصلی که بین حساب دمو فارکس و حساب واقعی وجود دارد این است که در حساب دمو از پولی که مجازیه برای انجام معاملات استفاده می شود و به همین دلیل اگر ضرر یا سودی به دست بیاید واقعی نیست؛ ولی از نظر فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. وقتی از حساب دمو استفاده می کنید هیچ تعهد یا ریسکی برای شما وجود نخواهد داشت و می‌توانید در هر زمانی که بخواهید حساب را بسته و معامله را متوقف کنید.

معامله گران با استفاده از حساب دمو می توانند ابزار های معاملاتی را امتحان کنند، با پلتفرم معاملاتی به خوبی آشنا شوند؛ این مزیت ها به خصوص برای افراد تاز کار که تجربه کافی در انجام معاملات ندارند بسیار مناسب است به این دلیل که می توانند بدون نگرانی تمرین کنند و تجربه کسب کنند تا آمادگی کامل برای انجام معامله با پول واقعی در حساب واقعی را بدست آورند.

در حساب های دمو فارکس به این دلیل که معامله گران با پول مجازی اقدام به انجام معامله می کنند، نمی توانند اضطراب و استرس که هر معامله گری هنگام انجام معامله با پول واقعی احساس می کند را تجربه کنند؛ این ممکن است معایب مهم این حساب باشد.

حساب دمو فارکس چیست؟

حساب‌های دمو چطورعمل می‌کنند؟

حساب‌ دمو همراه با معاملات آنلاین گسترش پیدا کرد. این حساب‌ها به عنوان راهی طراحی شدند تا مشتری بتواند ویژگی‌های آن پلتفرم را، قبل از اینکه سرمایه خود را در معرض خطر قرار دهد، امتحان کند. معمولا در این حساب‌ها مبلغی به صورت اعتبار در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. لازم به ذکر است این مبلغ صرفا برای تمرین معاملات استفاده می‌شود و ارزش مالی نداشته و قابل برداشت نیست.

حساب‌های آزمایشی ابزار محبوبی برای معامله‌گران است. بازارهای مالی معمولا تحت تاثیر عوامل زیادی دچار نوسان می‌شوند، وجود یک پلتفرم آزمایشی به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به پول واقعی نوسانات این بازار را تجربه کند.

هدف از استفاده از حساب دمو در فارکس چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد، حساب‌های دمو در فارکس بیشتر برای معامله‌گرانی طراحی شدند که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌ و می‌خواهند تجربه معاملات زنده را بدون ریسک بر روی سرمایه خود داشته باشند. همچنین بسیاری از معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را در این پلتفرم آزمایش کنند. بنابراین استفاده از حساب دمو به معامله‌گران کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری یک معامله‌گر حرفه‌ای شوند. اگر با این بازار آشنا نیستید و تازه می‌خواهید شروع به فغالیت در آن کنید توصیه می‌کنیم قبل از شروع از دوره آموزش فارکس ما استفاده نمایید. این دوره بر اساس پر تکرارترین و رایج‌ترین سوالات تریدرها هنگام فعالیت در بازار فارکس ضبط شده است و در کمتر از 3 ساعت تمام موارد مورد نیاز برای کسب درآمد دلاری از این مارکت را به شما یاد خواهد داد. 

5/5 (1 امتیاز)