استراتژی معاملات انتقالی یا کری ترید چیست؟

معاملات انتقالی

استراتژی معاملات انتقالی یا کری ترید (Carry Trade) برای اکثر بازارهای مالی قابل استفاده است، خواه در کوتاه مدت معامله کنید یا در بلند مدت در یک ابزار مالی سرمایه گذاری کنید. به صورت کلی معامله انتقالی شامل قرض گرفتن یک دارایی با نرخ بهره پایین تر، که معمولاً یک جفت ارز است، به منظور تامین مالی خرید دارایی با نرخ بهره بالاتر است. در مقاله قبلی توضیح مختصری درباره معاملات انتقالی یا کری ترید دادیم و برخی از مزایای آن را بررسی کردیم. در این مقاله این استراتژی معاملاتی را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

سیگنال VIP فارکس

هدف از معاملات انتقالی یا کری ترید سود بردن از تفاوت در نرخ بهره یا «تفاوت نرخ بهره» بین دو ارز خارجی جداگانه در یک جفت است. بسته به جفت ارزی که معامله می‌‌کنید،‌ استراتژی کری ترید مثبت یا منفی است. معاملات انتقالی یا کری ترید در فارکس از استراتژی‌ پیروی می‌کند که به تریدر اجازه می‌دهد از تفاوت نرخ بهره بین ارزهای پایه و ثانویه در یک جفت ارز فارکس سود ببرد.

  • کری ترید مثبت: خرید با نرخ بهره بالا / وام گرفتن با نرخ بهره پایین
  • کری ترید منفی:‌ خرید با نرخ بهره پایین / وام گرفتن با نرخ بهره بالا

بهترین جفت ارزها برای استراتژی معاملات انتقالی

موثرترین جفت ارز برای معامله کری ترید بسته به مثبت یا منفی بودن استراتژی تغییر می‌کند. به عنوان مثال، اگر معامله انتقالی مثبت باشد، تریدرها باید به دنبال جفت‌هایی با ارز پایه بهره بالاتر از ارز ثانویه باشند.

از سوی دیگر، اگر معامله انتقالی منفی باشد، تریدرها باید به دنبال جفت‌هایی با ارز ثانویه بالاتر و نرخ پایه پایین‌تر باشند.

جفت ارزهای مناسب برای معامله انتقالی مثبت شامل ین ژاپن (JPY) یا فرانک سوئیس (CHF) به عنوان ارز ثانویه یا مظنه، به دلیل بهره‌وری پایین آنها است. به همین دلیل،جفت ارزهای AUD/JPY یا AUD/CHF نمونه‌ای از جفت‌های محبوب برای معامله به دلیل تفاوت در نرخ بهره بین ارزها هستند، جایی که دلار استرالیا بازدهی بسیار بالاتری دارد.

ورود به آلپاری

استراتژی کری ترید چگونه کار می‌کند؟

از آنجایی که هدف از استراتژی کری ترید پرداخت نرخ بهره کمتر برای دارایی است که وام می‌گیرید، به این معنی است که شما باید از بهره بالاتری از دارایی که خریداری کرده‌اید سود ببرید. اکثر تریدرها با این امید که ارز با بازدهی بالاتر از نظر ارزش افزایش یابد، وارد پوزیشن مثبت می‌شوند.

هنگام معامله در بازار فارکس، تریدرهای ملزم به معامله با مارجین یا به عبارت دیگر با استفاده از لوریج هستند. در صورت موفقیت آمیز بودن معامله، اهرم می‌تواند به نفع شما باشد؛ اما در صورت ناموفق بودن معامله، ممکن است شما را با ضرر روبرو کند. تریدرها باید هنگام معامله با مارجین محتاط باشند و تا حد امکان یک برنامه مدیریت ریسک برای جبران زیان سرمایه داشته باشند.

بررسی مثال کری ترید

به عنوان مثال، فرض کنید که یک تریدر تصمیم می‌گیرد 1000 پوند را به یک حساب معاملاتی فارکس واریز کند. او انتخاب می‌کند که استراتژی کری ترید مثبت را برای جفت ارز AUD/JPY اعمال کند، که اختلاف نرخ بهره آن 5 درصد است. با استفاده از لوریج 20:1، او می‌تواند پوزیشنی را برای 20,000 پوند جفت ارز باز کند، در این حالت سپرده تنها 5 درصد از ارزش کامل است. بسته به اینکه بازار به چه سمتی حرکت می کند، این استراتژی معامله انتقالی می‌تواند به نتایج مختلفی منجر شود:

  • اگر ارزش جفت ارز در یک دوره زمانی افزایش یابد، تریدر به دریافت 5 درصد سود از ارزش کامل پوزیشن و هر سود دیگری که با آن همراه باشد، ادامه خواهد داد.
  • اگر ارزش جفت ارز در یک دوره زمانی کاهش یابد، این منجر به زیان می‌شود و ممکن است تریدر از پوزیشن خارج شود، در این حالت زمانی که تنها چیزی که باقی می‌ماند مارجین 5 درصدی 20000 پوندی است.
  • اگر نرخ مبادله جفت ارز در یک دوره زمانی ثابت بماند، تریدر 5 درصد سود از معامله لوریج‌دار را دریافت می‌کند. او با هیچ سود و زیان دیگری مواجه نخواهد شد.

همیشه این گزینه وجود دارد که ابتدا استراتژی معامله انتقالی خود را با یک حساب آزمایشی فارکس تمرین کنید. قبل از باز کردن یک پوزیشن کری ترید، مهم است که یک استراتژی معاملاتی بسازید و کار با ابزارهای مدیریت را یاد بگیرید.

واکنش مناسب در برابر اتفاقات بازار فارکس

ریسک های معامله در بازار فارکس

1/5 (1 امتیاز)