پوزیشن لانگ گرفتن در بازار فارکس به چه معناست؟

پوزیشن لانگ گرفتن

در معاملات ارزی (فارکس)، مانند سایر معاملات بازار، پوزیشن لانگ گرفتن (to go long) به معنای خرید با این انتظار است که ارزش درایی شما افزایش یابد. قبلا مفهوم فروش استقراضی یا شورت سل را بررسی کرده بودیم؛ پوزیشن لانگ گرفتن دقیقا برعکس است زیرا در شورت سل شما انتظار کاهش قیمت را دارید.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

در بازار فارکس شما بر روی یک ارز خرید انجام می‌دهید، و وقتی پوزیشن لانگ می‌گیرید، با افزایش ارزش ارز سود خواهید کرد. این در حالی است که وقتی پوزیشن شورت می‌گیرید، با کاهش ارزش دارایی سود خواهید کرد.

پوزیشن لانگ در بازار فارکس

برای معامله در بازار فارکس، شما یک جفت ارز را خریده یا آن را می‌فروشید. همه جفت ارزها دارای یک ارز پایه و یک ارز مظنه هستند. برای مثال جفت ارز USD/JPY را در نظر بگیرید؛ در اینجا، USD یا دلار آمریکا، ارز پایه و JPY یا ین ژاپن، ارز مظنه است. در این حالت اگر USD/JPY = 100.00 باشد، این قیمت‌ گذاری نشان می‌دهد که 1 دلار برابر با 100 ین ژاپن است.

از آنجایی که هر معامله ارزی شامل یک جفت ارز است، شما همیشه هنگام انجام یک معامله به طور همزمان بر روی یک ارز لانگ و روی ارز دیگر شورت سل می‌کنید. وقتی بر روی یک ارز پوزیشن لانگ می‌گیرید، به این معنی است که شرط می‌بندید که ارز پایه در برابر ارز مظنه افزایش قیمت خواهد داشت.

بنابراین در یک معامله لانگ با این جفت ارز، شما در حال خرید دلار هستید و به طور همزمان بر روی ین پوزیشن شورت می‌گیرید. در واقع شما در حال فروش ین هستید، درست مانند زمانی که یک سهام را می‌فروشید.

راهنمای ورود به آلپاری

بیایید با مثالی در بازار سهام این موضوع را بررسی کنیم. وقتی سهام شرکتی مانند اپل (NASDAQ: AAPL) را خریداری می‌کنید، در حال خرید سهام اپل هستید و بر روی دلار شورت سل می‌کنید؛ زیرا احساس می‌کنید ارزش یک دلار به سرعت ارزش سهام اپل رشد نمی‌کند. شما همچنین می‌توانید به این رابطه به عنوان APPL/USD نگاه کنید. همچنین، وقتی مجددا سهام خود را می‌فروشید، این کار مانند پوزیشن لانگ گرفتن بر روی  دلار آمریکا و شورت سل گرفتن در سهام است. زیرا در این حالت شما معتقدید که دلار ارزش بیشتری نسبت به سهام دارد.

چطور پوزیشن لانگ بگیریم؟

از آنجایی که هنگام معامله ارز، هم در حال خرید و هم در حال فروش ارز هستید، می‌توانید در مورد هر دو حرکت صعودی و نزولی حدس‌هایی بزنید.

در هنگام پوزیشن لانگ گرفتن بر روی یک ارز خاص، شما یک معامله را در موقعیت خرید باز می‌کنید؛ زیرا معتقدید روند ارز پایه صعودی خواهد بود و احتمالاً ارزش آن افزایش می‌یابد. در عین حال، به این معنی است که شما معتقدید ارز مظنه روندی نزولی دارد و احتمالا ارزش آن کاهش خواهد داشت.

اگر حدس شما درست باشد و ارزش ارز پایه افزایش یابد، می‌توانید معامله خود را با قیمت فعلی بازار ببندید و سود ببرید.

چرا در فارکس پوزیشن لانگ بگیریم؟

برخی از دلایلی که تریدرها بر روی یک ارز پوزیشن لانگ می‌گیرند، ناشی از تحولات تکنیکال و همچنین فاندامنتال است.

در تحلیل فاندامنتال، اخبار اقتصادی مربوط به ارزهای مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر انتشار اخبار انتظارات اقتصاددانان را تحت تاثیر قرار دهد، این نشان می‌دهد که اقتصاد بهتر از انتظارات بسیاری از مردم عمل کرده و جا برای صعود آن ارز وجود دارد. بنابراین، ارز ممکن است ارزش خرید یا پوزیشن لانگ گرفتن را داشته باشد.

دلیل دیگری که تریدرهای فارکس ممکن است تصمیم بگیرند که بر روی یک جفت ارز خاص پوزیشن لانگ بگیرند، زمانی است که یک بانک مرکزی برنامه‌های خود را برای افزایش سختگیری در سیاست‌های پولی اعلام می‌کند، که از نظر تاریخی تمایل به افزایش ارزش پول خود دارد.

دلایل تکنیکال برای پوزیشن لانگ گرفتن اغلب شامل شکست قیمت ارز از مقاومت در سطح یا سقف قیمت است. این قدرت زیادی را در پرایس اکشن ارز نشان می‌دهد و ممکن است یک عدم تعادل جدید در بازار ایجاد شود که می‌تواند به یک روند قوی تبدیل شود. همچنین تریدرهای بازار فارکس زمانی که قیمت ارز تا یک سطح حمایتی مشخص یا یک کف قیمت پایین می‌آید، تمایل زیادی به پوزیشن لانگ گرفتن دارند.

تردیرهایی که با روند معامله می‌کنند وقتی شتاب روند را مشاهده می‌کنند، اغلب در آن معامله پوزیشن لانگ گرفته و امیدوارند تا زمانی که روند به پایان برسد در آن معامله بمانند.

جمع بندی

به زبان ساده، پوزیشن لانگ گرفتن در معاملات فارکس به معنای خرید با این انتظار است که ارزش خرید شما افزایش یابد. وقتی بر روی یک دارایی مالی پوزیشن لانگ می‌گیرید، در واقع شما شرط می‌بندید که ارزش ارز پایه در برابر ارز مظنه افزایش داشته باشد.

تریدرهایی که معمولا از پوزیشن لانگ در بازار فارکس استفاده می‌کنند، در پاسخ به اخبار اقتصادی و اینکه قیمت ارز در حال عبور از سقف قیمت است اینکار را انجام می‌دهند.

کسب اطلاعات درباره تحلیل فاندامنتال و گزارش‌های اقتصادی و تاثیر آنها در بازار فارکس به شما کمک زیادی می‌کند. همچنین با استفاده از تحلیل تکنیکال می‌توانید زمان مناسبی را برای پوزیشن لانگ گرفتن انتخاب کنید.

امتیاز دهید